Skocz do zawartości

kredyt PKO s.a. - kosztorys


Recommended Posts

Napisano
witam icon_smile.gif
chcemy wziac z malzonka kredyt 160.000zl w banku PKO s.a. na wykonczenie domu.
projekt to melite II. aktualnie mamy stan surowy z dachem na gotowo, bez okien.
kredyt mialby wystarczyc na wykonczenie.
myslicie, ze jest to realna kwota za ktora daloby rade to zrobic ? caly dom (oprocz garazu) jest podpiwniczony.
mamy problem z wypelnieniem kosztorysu - otoz nie wiemy, czy mamy za te 160tys wykonczyc dom na gotowo tzn np z plytkami i malowaniem scian, czy nie.
pomozcie...
Napisano
Ja brałem w PKO s.a 150 tys na cały dom (był stan zero i zalana chuda posadzka)w 2009 roku i tak wykombinowałem że dostałem. icon_biggrin.gif
W kosztorysie podaj ,że robocizna będzie własna, np szwagier tynki, teściu płytki ,sąsiad elektrykę zrobi itd.
Napisano (edytowany)
moze ujme to inaczej:
mamy stan surowy z dachem na gotowo ale bez okien i drzwi.
160tys mialoby nam starczyc na instalacje elektryczna+CO+wylewki,tynki, okna i drzwi zew i wew. czyli takie minimum zeby sie wprowadzic.
w kosztorysie od banku mam takie rubryki jak instalacje alarmowe, gazowe, malowanie czy elewacja z ociepleniem w ktore zamierzam nie wpisywac daty realizacji, gdyz takowej nie przewiduje zwyczajnie. czy bank sie na to zgodzi ?

co do robocizny, to nie mam tam nigdzie takiej rubryki. Edytowano przez allshaq (zobacz historię edycji)
Napisano
Jeżeli o kwotę to spokojnie starczy. A czy przejdzie? trza pytać w banku. Ja kosztorys jak robiłem to w porozumieniu z Panią z banku co prowadziła mój kredyt.
Ten kredyt to rozumiem ,że pod hipotekę będziesz brał.
Co do wykonywania prac to jeżeli takie będą jak np ocieplenie to datę musisz wpisać (chociaż nie data jest ważna co front robót które musisz wykonać w danym etapie) bo inaczej transzy Ci bank nie wypłaci jeżeli roboty nie zostaną wykonane a sprawdza to ktoś na polecenie banku i on wystawia opinie ,że roboty zostały wykonane zgodnie z harmonogramem.
Napisano
ok ale czy musze wykonac wszystkie roboty z kosztorysu ? tak jak np ocieplenie i elewacje ktorych nie zamierzam robic ani wpisywac na kosztorysie, gdyz z kredytu kasy mi nie starczy, a za te pieniazki chce wykonac cos wazniejszego np CO i tynki?

kredyt pod hipoteke. juz bylem i pytalem dostane 160tys bez problemu.

problemem jest ten kosztorys za ktory nie wiem jak sie zabrac i z ktorej strony ugryzc. musze go wypelnic zeby dostac kredyt, ale tez glupota byloby wypelnienie go "na pale" zeby pozniej ktos sie przyczepil i zebym nie dostal ktorejs transzy...

generalnie nie mam pojecia ile wyniosa mnie tynki... wyliczylem okolo 40tys... oraz CO i piec tez okolo 40tys zl, do tego okna z brama garazowa 25tys zl i drzwi wew 12tys i juz nie mam 117tys. kurcze boje sie, ze kredytu braknie i bank mi zrobi jakis problem.
Napisano
Cytat

ok ale czy musze wykonac wszystkie roboty z kosztorysu ? tak jak np ocieplenie i elewacje ktorych nie zamierzam robic ani wpisywac na kosztorysie, gdyz z kredytu kasy mi nie starczy, a za te pieniazki chce wykonac cos wazniejszego np CO i tynki?

kredyt pod hipoteke. juz bylem i pytalem dostane 160tys bez problemu.

problemem jest ten kosztorys za ktory nie wiem jak sie zabrac i z ktorej strony ugryzc. musze go wypelnic zeby dostac kredyt, ale tez glupota byloby wypelnienie go "na pale" zeby pozniej ktos sie przyczepil i zebym nie dostal ktorejs transzy...

generalnie nie mam pojecia ile wyniosa mnie tynki... wyliczylem okolo 40tys... oraz CO i piec tez okolo 40tys zl, do tego okna z brama garazowa 25tys zl i drzwi wew 12tys i juz nie mam 117tys. kurcze boje sie, ze kredytu braknie i bank mi zrobi jakis problem.


Jeżeli kredyt hipoteczny to dom raczej musi być ukończony.
Ja za tynki robocizna 7,5 tys, tynki cementowo wapienne, za co. 15 tys z piecem i 2,8 tys za robociznę, drzwi wewnętrzne po 120 zł sztuka + 100 zł futryna,okna białe 11 szt za 7 tys, a jeżeli masz ocieplenie wg projektu to niestety ale musi być ono też zrobione. Nic na wyrost bo chodziło mi aby mieć gdzie mieszkać bo sytuacja była domowa nieciekawa i aby jak najszybciej uciec na swoje.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
A ja na twoim miejscu po prostu zapytałabym jakiegoś fachowca ile takie coś może kosztować i powpisywała. A dlaczego za 160 tysięcy nie wykończysz i nie wyposażysz domu? Moja siostra spokojnie zmieściła się w tej kwocie razem z elewacją i ociepleniem. Z tym, że oni sobie własnymi siłami to robili. Najwyżej wejdź sobie na porównywarkę finansową i napisz do eksperta z banku. Tam możesz zapytać o wszystko jeśli już do banku nie chcesz chodzić. na pewno ci doradzą i będziesz wiedział co i jak. Z tego co sie orientuję to jest tam nawet ekspert banku, w którym chcesz wziąć kredyt, ale zajrzyj i sam sie przekonaj, bo nie pamiętam na 100%

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...