Skocz do zawartości

Sufit straszliwie popękany ! Co robić w tej sytuacji ?


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam remontuję dom z lat 70 . Remontuję mieszkanie na 1 piętrze .
I mam poważny problem . Sufit jest niemiłosiernie popękany pokazują to dokładnie zdjęcia do których linki podaję poniżej :

http://www71.zippyshare.com/v/39140294/file.html
http://www71.zippyshare.com/v//file.html


Sufit był odspojony od zbrojenia i desek w ok 1/3 całości i zostało to już zerwane .
Reszta sufitu nie jest odspojona ale jest strasznie popękana .
Powiedzcie mi czy z tym coś da się zrobić ??? No nie wiem np poprostu dać jakąś cienką warstwę gładzi czy nie ma szans bo i tak popęka ponownie ?

Czy nie obejdzie się bez całkowitego zrywania sufitu ? . Jeśli już to czy należy wywalić stare zbrojenie z słomy i zastąpić je jakimś nowoczesnym ??? ( Czym ?)
Czy należałoby oprócz zbrojenia zrobić coś z deskami np zagruntować je czymś żeby była lepsza przyczepność ?

Dziękuję za wszystkie informacje na ten temat . Edytowano przez przemek9242 (zobacz historię edycji)
Napisano
Zerwać to co się nie trzyma, odkurzyć, przykleić od dołu płyty g/k, wzmocnić mocowanie kołkami szybkiego montażu (dyble), zaszpachlować, wyszlifować, pomalować i cycuś na długie lata.
Napisano
Dobrze zrozumiałem w miejsce zerwanego tynku wstawić płyty g-k (zbrojenie usunąć czy zostawić ? ogółnie jak wygląda sprawa z przyklejeniem tych płyt ?) a sufit który się trzyma wzmocnić kołkami póżniej zaszpachlować całość ?
Gość stach
Napisano
Zerwać to co się nie trzyma, zrobić stelaż, położyć płyty g/k, zaszpachlować, pomalować icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Zerwać to co się nie trzyma, zrobić stelaż, położyć płyty g/k, zaszpachlować, pomalować icon_smile.gif



Retro proponował bez stelażu - na placki
I wzmocnić kołkami
Gość stach
Napisano
Cytat

Retro proponował bez stelażu - na placki
I wzmocnić kołkami


Na placki do desek icon_rolleyes.gif nie odważyłbym się icon_confused.gif
Napisano
Popieram, o bezpieczeństwo nie masz co się bać zawaleniem nie grozi.
Robiąc podwieszany będziesz miał zupełnie inaczej pracujący sufit i odetniesz się od starego podłoża, które także by się mogło ciągnąc za Tobą jak byś się z tym babrał.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
    • nawet, jeśli to beton od sciany zewnetrznej do ściany zewnętrznej budynku, czyli ileś metrów? - niestety nie widać, jakie sa wymiary. No może... A beton 15 to nie mocarz - ale może jestem zbyt ostrożny 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...