Skocz do zawartości

jak odizolować słupy n wykuszu


Recommended Posts

Napisano
Witam!Mam problem z podciąganiem wilgoci przez słupy wylane z betonu, znajdujące się na wykuszu po między oknami,słupy nie posiadają izolacji poziomej ani pionowej, czy zastosowanie izolacji w płynie przez nawiercanie i wpuszczanie jej coś pomoże?Może jakiś inny sposób?
Napisano
Folia w płynie nie nadaje się do tego celu.
Oczywiście można nawiercić i dać odpowiednią chemię, ale jaką to Ci nie podpowiem bo nie stosowałem, ale jest tu taki jeden fachowiec od tych spraw co zapewne udzieli pomocnej rady. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Witam!Mam problem z podciąganiem wilgoci przez słupy wylane z betonu, znajdujące się na wykuszu po między oknami,słupy nie posiadają izolacji poziomej ani pionowej, czy zastosowanie izolacji w płynie przez nawiercanie i wpuszczanie jej coś pomoże?Może jakiś inny sposób?


To wykonawcę za czuprynę przyprowadź,niech naprawia bubel .
Napisano (edytowany)
Cytat

Mieszkam już pięć lat a wykonawca wzruszył ramionami.

Niech nie wzrusza tylko się bierze za robotę, nie wykonanie izolacji poziomej w słupie się nie przedawnia .

Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wygasają po upływie roku, a gdy chodzi o wady budynku ? po upływie lat trzech, licząc od dnia, kiedy rzecz została wydana (art. 568 § 1 k.c.). Jeśli od odbioru budynku (lub jego części) upłynęło więcej niż trzy lata, można się odwołać do ogólnych przepisów dotyczących odpowiedzialności kontraktowej (art. 471 k.c.). Zgodnie z nimi wykonawca jest obowiązany do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania (również przez pracowników i podwykonawców)

Odpowiedzialność kontraktowa, wymusza inne podejście do kwestii przedawnienia.

"Zobowiązanie do naprawienia szkody nie powstaje wcześniej niż sama szkoda. Ta zaś może powstać w momencie wykonania zobowiązania, jak i w terminie późniejszym.

http://www.lex.pl/czytaj/-/artykul/sn-prze...owstania-szkody Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Folia w płynie nie nadaje się do tego celu.
Oczywiście można nawiercić i dać odpowiednią chemię, ale jaką to Ci nie podpowiem bo nie stosowałem, ale jest tu taki jeden fachowiec od tych spraw co zapewne udzieli pomocnej rady. icon_biggrin.gif


zaocznie ????


to ja powróżyć mogę - kurcze gdzie jest moja kryształowa kula ???
ktoś podprowadził czyli już nawet wróżyć się nie da.

do pytającego kolego mylenie objawów z przyczynami jest najczęstszym błędem
nie leczę objawów - szukam przyczyn .
Napisano
Cytat

zaocznie ????


Wiedziałem,że się domyślisz , że Ciebie miałem na myśli icon_lol.gif
Napisano
Cytat

Szukam sposobu na odizolowanie tych słupków a nie na zmuszeniu firmy która mi budowała.


Jednym z wielu, najtańszym dla Ciebie sposobem jest dowiedzenie się jak to zrobić i z taką wiedzą udać się do wykonawcy słupów i podpierając się wiedzą dotyczącą uprawnień z tytułu rękojmi za wady fizyczne, wskazaną przez animus'a wymóc na nim wykonanie tej izolacji icon_rolleyes.gif

Jakie wymiary, jaki przekrój mają te słupy i jak daleko od ściany są zlokalizowane.
Napisano (edytowany)
Czy od strony zewnętrznej też widać skutki penetracji wody?
Ściana jest ocieplona? jaka jest grubość ocieplenia, czym wykończona ściana na zewnątrz?
Czy te ślady wody są tylko przy słupach, na ścianach nic nie widać?

Strasznie skąpisz informacji icon_confused.gif Edytowano przez stach (zobacz historię edycji)
Napisano
Są dwa słupy na wykuszu,tynk gipsowy.

Ten drugi też tak wygląda

Od strony zewnętrznej jest ocieplenie,styropian 12+sitka i klej,nic tam nie widać.Ta wilgoć jest tylko na słupach.

Od wewnątrz tylko jest.
Napisano (edytowany)
Cytat

Są dwa słupy na wykuszu,tynk gipsowy.

Ten drugi też tak wygląda

Od strony zewnętrznej jest ocieplenie,styropian 12+sitka i klej,nic tam nie widać.Ta wilgoć jest tylko na słupach.

Od wewnątrz tylko jest.


Słupy nie murowane z cegły ,wylane z betonu .
Beton jest materiałem ,słabo podciągającym wilgoć kapilarnie.

Wykonawca przyznał się że pod nimi nie ma żadnej izolacji poziomej ?

A ten styropian na zewnątrz na słupach jak jest zamocowany ,możne tam są mostki termiczne.

Drzwi są zlicowane z murem czy wystawione na zewnątrz wpuszczone w izolację styropian.

Czy pomiędzy płytą tarasu a slupami jest izolacja cieplna styropianowa ,czy płyta styka się z betonowymi slupami ? Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Już zaatakowany wodą jest panel przy słupie icon_eek.gif
Jak to było stawiane icon_redface.gif - ściany mają dobrą izolację poziomą, a słupy stoją na gruncie??? Płyta fundamentowa była wylana, czy wylewane tylko fundamenty, z pominiętymi miejscami na słupki w wykuszu, a potem "dokleili" te słupki bez dokładnego zaizolowania od ziemi, wypełnili ziemią pod chudziaka (dalej nie dbając o izolację), położyli styropian, wylali jastrych... A woda ma czas i powolutku, znajdując szczelinki wędruje do góry i już się pokazała...
Dobrze kombinuję?

laskolak'u, czy byłeś przy powstawaniu fundamentu, jak po kolei powstawał fundament w tym miejscu?

Zaizolowanie przez injekcję na poziomie podłogi nie zahamuje migracji wody - woda nie będzie szła na słup, ale pozostanie na poziomie podłogi...

Strasznie ciekawy jestem, co dzieje się pod panelami icon_eek.gif
Napisano
Cytat

wykonawca twierdzi że nie dał izolacji ponieważ były za cienkie te słupki




icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif

Cytat

Beton jest materiałem ,słabo podciągającym wilgoć kapilarnie.



Woda miała pięć lat na "podciąganie" icon_confused.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

wykonawca twierdzi że nie dał izolacji ponieważ były za cienkie te słupki


Dam zdjęcie przykładowe ,widzi Pan ten wystający styropian pomiędzy budynkiem a płytą tarasu ?


chodzi o to czy ta płyta dotyka do słupów czy styropian elewacji parteru styka się ze styropianem poniżej ,a może go w ogóle niema tam .

A spadek (spływanie wody) z tej płyty tarasu jest w kierunku od słupów czy jest tak że woda stoi . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

tak za wykuszem jest taras,okna są zlicowane z murem.



znaczy ogólnie nie mam dobrych wiadomości
55%
masz skopany taras i wprowadził wodę do budynku
aby naprawić taras trzeba go rozorać aby w przyszłości takich numerów nie odwalał.
teraz część 2
ta spodoba Ci się jeszcze mniej
znam tylko 1 szybki i skuteczny sposób na pozbycie się wilgoci z pod posadzki - zgadnij icon_smile.gif
od wykusza do końca zawilgocenia
wiadomość dobra ?
jako że nie jest to w przedziale oddziaływania wód gruntowych tylko opadowych i nie podlega wyłączeniu z odpowiedzialności .
tylko trzeba to dobrze opisać
Napisano
Jak pamiętam to fundament był wylany tak jak idzie wykusz,ściany widziałem jak były odizolowane a słupy doklejone do fundamentu,był zrobiony szalunek i zalane od góry.
Napisano
Cytat

icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif



Woda miała pięć lat na "podciąganie" icon_confused.gif





Stasiu ale gipsem , gipsem nie betonem .
beton stoi suchy jak stał
bo skoro gips słabszy od niego to on bohater wody nie przyjmie
zrób warstwę nieprzepuszczalną a nim zamiast gipsu to wtedy dopiero zacznie ciągnąć jak wściekły icon_smile.gif

Cytat

Jak pamiętam to fundament był wylany tak jak idzie wykusz,ściany widziałem jak były odizolowane a słupy doklejone do fundamentu,był zrobiony szalunek i zalane od góry.




no to kolego przekopuj archiwum fotograficzne z czasów budowy i wklejaj
bo uwierz mi pamięć płata figle i czasami pamiętamy to czego ogóle nie ma
Napisano (edytowany)
Cytat

Jak pamiętam to fundament był wylany tak jak idzie wykusz,ściany widziałem jak były odizolowane a słupy doklejone do fundamentu,był zrobiony szalunek i zalane od góry.


Trzeba będzie zrobić zdjęcia od zewnątrz .
Są pewne sugestie ale nadal za mało danych .
Może trzeba będzie wyciąć kawałek izolacji styropianowej przy słupie ,żeby podejrzeć twórczość wykonawcy .
Proszę jeszcze coś o tarasie a jest on może zadaszony ? Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

styropian między słupkiem a płytą tarasu jest a czy się styka z ociepleniem to jutro sprawdze.

Zdjęcia dopiero we wtorek,jutro mnie nie ma.


Ok poczekamy ,to ja lecę dobranoc .
Napisano
Cytat

Porobie dużo zdjęć ale we wtorek


Jeśli to nie tajemnica, to podaj jakiś link do projektu domu icon_rolleyes.gif

Napisano
Cytat

wykuszu zmieniłem na okna do samej podłogi.



I przez to ktoś - projektant?, kierbud?, Ty? - zadecydował o powiększeniu (ponad rozmiar wylanego fundamentu) wymiarów słupka pomiędzu oknami wykusza?

Czy może słupy mają wymiar z wstępnego projektu? Czy są murowane z porotermu, czy też innych pustaków (z tego, z czego stawiałeś dom), czy też wylewany z zimnego betonu?
Napisano
icon_smile.gif
Cytat

Czy są murowane z porotermu, czy też innych pustaków (z tego, z czego stawiałeś dom), czy też wylewany z zimnego betonu?



Cytat

Jak pamiętam to fundament był wylany tak jak idzie wykusz,ściany widziałem jak były odizolowane a słupy doklejone do fundamentu,był zrobiony szalunek i zalane od góry.



Napisano
Tylko, że ja tam nie widzę żadnego tarasu przed tym wykuszem wg projektu.
Czyżby kolejna samowolna twórczość icon_biggrin.gif
Napisano
Projektów domu ROMA jest kilka - niekoniecznie to ten sam.

Cytat

masz skopany taras i wprowadził wodę do budynku
aby naprawić taras trzeba go rozorać aby w przyszłości takich numerów nie odwalał.



Ale wtedy (teoretycznie) powinna być "woda" na całej długości (także pod oknami).

A może to "tylko" kondensacja ?

Ps. Ciekawe jak to wygląda od zewnątrz pod ociepleniem.
Napisano
Cytat

Projektów domu ROMA jest kilka - niekoniecznie to ten sam.



Ale wtedy (teoretycznie) powinna być "woda" na całej długości (także pod oknami).

A może to "tylko" kondensacja ?

Ps. Ciekawe jak to wygląda od zewnątrz pod ociepleniem.




Rysiu wszystko jest zależne od ilości tej wody
s gips ciągnie ją z natury bo tak ma
kondensacji tu nie podejrzewam
Napisano
Cytat

od jednej płaszczyzny zewnętrznej .


Od dwóch - bo w przekroju ten słupek to pięciokąt icon_mrgreen.gif
Tylko jak obrobione są glify zewntrzne przy oknach icon_question.gif icon_rolleyes.gif

A tak w ogóle poczekajmy na zdjęcia icon_rolleyes.gif
Napisano
Tam jest jakiś spad ?
Jak tak - w którą stronę?
Woda po opadach stoi ?

Szponiasty - Ty mi wytłumacz, taki paradoks:
stoi sobie w wodzie słup betonowy (od lat) i powyżej lustra wody jest (w zasadzie) suchy.
Stoją sobie zapory wodne - nie ociekają wodą.

A tu już 2 przypadek podciągania kapilarnego betonu icon_eek.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...