Skocz do zawartości

Osuszenie działki


Recommended Posts

Napisano
Witam
Mam duży problem ze stojąca wodą na działce.
Po deszczu lub tak jak teraz po stopnieniu śniegu na działkę nie da się wejść.
Na działce jest głównie glina, są miejsca gdzie jest metr ziemi lub piachu a potem glina ale niestety w większości jest to tylko glina. Woda strasznie wolno wsiąka.
Między domem a garażem planuję zakopać szambo i do niego podłączyć wszystkie rynny jak również dreny z części działki znajdującej się przed domem i wykorzystywać tą wodę do podlewania.

DSC01446.jpg



Natomiast za domem chciałem wykopać studnie chłonną na 3-4 kręgi i do niej podciągnąć dreny z tej części działki.
Problem polega na tym iż z tyłu na działce znajduję się studnia głębinowa z której będziemy mieli wodę użytkową.

DSC01446.jpg


Studnia chłonna znajdowałby się około 20 metrów od studni głębinowej która jest na głębokości 30 metrów.
Czy mogę wykopać studnię chłonną na działce na której znajduję się studnia głębinowa?
Nie wiem też czy po wkopaniu 3-4 kręgów nadal będzie glina ale chyba z drenów nie będzie aż tyle wody żeby studnia sobie z nią nie poradziła.
Napewno w pobliżu działki nie ma żadnego rowu ani niczego podobnego do czego mógłbym odprowadzić wodę z działki.
Napisano
Jak będziesz miał zrobione podjazdy do garażu i kostkę koło domu to problem błota koło domu zniknie.

Nie będziesz wtedy chodził po ziemi i jej nie będziesz rozdeptywał czy rozjeżdżał tylko poruszał się będziesz po utwardzonym podłożu a woda sobie spokojnie powolutku wsiąknie w ziemie
Napisano
Cytat

No niby tak, ale co z miejscami gdzie będzie trawnik??
Za domem to będzie praktycznie tylko trawnik.




no chyba nie ma aż takiej potrzeby chodzić po trawniku po roztopach czy zaraz po ulewnym deszczu, bo niby po co?
Napisano
icon_eek.gif a to czytała:

Cytat

Mam duży problem ze stojąca wodą na działce.

Na działce jest głównie glina, są miejsca gdzie jest metr ziemi lub piachu a potem glina ale niestety w większości jest to tylko glina. Woda strasznie wolno wsiąka.



Ps. Glina to taki "twór" geologiczny, który jest nieprzepuszczalny dla wody - dlatego w gliniankach stoi woda. icon_cool.gif icon_mrgreen.gif
Napisano
Mam taką ziemie na działce i wiem jak to wygląda w praktyce ...

A działka jest zmeliorowana, dreny drożne, i na nic wiele one pomagają. Bo woda jak stała tak stoi, dopóki pomału się nie wchłonie.

A najgorzej jest rozjeździć, bo wtedy powstaje breja która schnie kilkakrotnie dłużej niż reszta.



Napisano
Dlatego studnia chłonna kończąca się za pokładem gliny - on dobrze kombinuje.
Jeśli warstwa gliny nie jest gruba a pewnie nie jest (dlatego odwiert) to będzie miał działeczkę suchuteńką, przez następne 1000000 lat
Napisano
To już nie wiem co mam z tym fantem zrobić.
A jakbym tak wykopał kilka 1,5-2 metrowych dołków zasypał je grysem, na to geowłóknina i ziemia to może to by pomogło. Woda zbierała by się w tych dołkach i tam powoli wsiąkała??????
Gość Razmes
Napisano
Cytat

Mam taką ziemie na działce i wiem jak to wygląda w praktyce ...

A działka jest zmeliorowana, dreny drożne, i na nic wiele one pomagają. Bo woda jak stała tak stoi, dopóki pomału się nie wchłonie.

A najgorzej jest rozjeździć, bo wtedy powstaje breja która schnie kilkakrotnie dłużej niż reszta.



Widzisz, bo jeżeli odkopujesz glinę, kładziesz dreny i ponownie zarzucasz na to glinę, to jaki jest sens całej roboty? Trzeba glinie podziękować i nad drenami zasypać ustrojstwem bardziej przepuszczalnym.

Tylko z kolei latem, przy niskich opadach, bez gliny woda krócej utrzymuje się w glebie. Coś kosztem czegoś...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...