Skocz do zawartości

docieplenie ściany garażowej


Recommended Posts

Napisano
Witam jak w temacie właśnie docieplam ścianę garażową która graniczy z częścią mieszkalną.

Zrobiliśmy już stelaż i włożyliśmy 10cm wełny. Do tego chcemy przymocować OSB-3 o grubości 1,2cm. Zastanawiamy się czy dać najpierw folię paroizolacyjną, czy po prostu przykręcić osb? Później myśleliśmy aby osb polakierować i tak zostawić.

Martwi mnie jedna rzecz -zauważyłam że po postawieniu zaśnieżonego samochodu czasem woda podpływa pod tą ścianę. W jaki sposób to uszczelnić aby woda nie zamoczyła mi wełny?

Dziękuje za wszelką pomoc
Pozdrawiam

MArta
Napisano
tak ocieplenie położyliśmy w garażu (od strony zimnego pomieszczenia)- tak jest na projekcie.

Spadek ok 5% w stronę wjazdu (odwodnienie liniowe przy bramie garażowej) jednak w tym miejscu niestety jest jakaś "lipa" w betonie i akurat tam podpływa trochę tej wody.

Na ziemi mamy Sika -dwukrotnie nałożoną farbę do betonu wodoodporną, nie chcemy płytek. Dlatego pytam jak zabezpieczyć osb? wpuścić silikon między ziemię a osb? Czy dać folię czy poprostu ściana-wełna-osb

Pozdrowienia



Cytat

Gdzie?
Od strony garażu (zimnego pomieszczenia)?


Napisano
Cytat

tak ocieplenie położyliśmy w garażu (od strony zimnego pomieszczenia)- tak jest na projekcie.

Spadek ok 5% w stronę wjazdu (odwodnienie liniowe przy bramie garażowej) jednak w tym miejscu (ściana ocieplana) niestety jest jakaś "lipa" w betonie i akurat tam podpływa trochę tej wody.

Na ziemi mamy Sika -dwukrotnie nałożoną farbę do betonu wodoodporną, nie chcemy płytek. Dlatego pytam jak zabezpieczyć osb? wpuścić silikon między ziemię a osb? Czy dać folię czy poprostu ściana-wełna-osb

Zapomniałam dodać że poziom garażu jest 10cm niżej od części mieszkalnej.

Pozdrowienia


Napisano
Cytat

tak ocieplenie położyliśmy w garażu (od strony zimnego pomieszczenia)- tak jest na projekcie.

Spadek ok 5% w stronę wjazdu (odwodnienie liniowe przy bramie garażowej) jednak w tym miejscu niestety jest jakaś "lipa" w betonie i akurat tam podpływa trochę tej wody.

Na ziemi mamy Sika -dwukrotnie nałożoną farbę do betonu wodoodporną, nie chcemy płytek. Dlatego pytam jak zabezpieczyć osb? wpuścić silikon między ziemię a osb? Czy dać folię czy poprostu ściana-wełna-osb

Pozdrowienia



zwolnij bo się gubię
hydroizolację kładziemy aby nie ciekło i to się zgadza
jednak hydroizolację trzeba czymś osłonić bo ją uszkodzisz po niej jeżdżąc /chodząc
jest piasek który pod oponami/butami będzie ścierał warstwę hydroizolacji
przy okazji wklej tu link do tej farby bo coś mi nie paseje
Napisano (edytowany)
Na podłodze Sikafloor 2530w - Dwuskładnikowa powłoka posadzkowa na bazie wodnej
dyspersji żywicy epoksydowej (przesyłam ulotkę w załączniku).

Przesyłam również zdjęcie ściany z wełną.
Tylko w jednym miejscu podpływa woda. Reszta spływa spadkiem do odwodnienia liniowego.

Czy kłaść folię paroizolacyjną? Czy poprostu dokręcić do konstrukcji wodoodporne osb-3 i w szczelinę między osb-ziemią wpuścić silikon ??







Cytat

zwolnij bo się gubię
hydroizolację kładziemy aby nie ciekło i to się zgadza
jednak hydroizolację trzeba czymś osłonić bo ją uszkodzisz po niej jeżdżąc /chodząc
jest piasek który pod oponami/butami będzie ścierał warstwę hydroizolacji
przy okazji wklej tu link do tej farby bo coś mi nie paseje

KI_Sikafloor_2530_W_pol.pdf

DSC01446.jpg

KI_Sikafloor_2530_W_pol.pdf

Edytowano przez botulina (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Na podłodze Sikafloor 2530w - Dwuskładnikowa powłoka posadzkowa na bazie wodnej
dyspersji żywicy epoksydowej (przesyłam ulotkę w załączniku).

Przesyłam również zdjęcie ściany z wełną.
Tylko w jednym miejscu podpływa woda. Reszta spływa spadkiem do odwodnienia liniowego.

Czy kłaść folię paroizolacyjną? Czy poprostu dokręcić do konstrukcji wodoodporne osb-3 i w szczelinę między osb-ziemią wpuścić silikon ??



ja się pozwól będę trzymał swojego zakresu

Karta Informacyjna
Wydanie 17/12/2013
Numer identyfikacyjny:
02 08 01 02 024 0 000001
Sikafloor

Stosowana do powierzchni narażonych na lekkie i średnie obciążenia chemiczne i mechaniczne

czyli trzeba chronić
manewrujący samochód to nie są lekkie obciążenia
oczywiście nie że po 1 razie to zdejmiesz ale krotność działa na twoją niekorzyść
po kolejne
co z tego że posadzka pokryta izolacją jak woda zaraz będzie w wełnie - jak piszesz w 1 miejscu podcieka pod ścianę.
po przykręceniu płyt GK proponuję przynajmniej 30 cm od ściany i ścianę na wys 30 cm pokryć tymże preparatem z zastosowaniem taśmy narożnikowej Sikaband.
Iiiiii jednak proponuję zrewidować stanowisko w sprawie położenia warstwy wierzchniej odpornej na ścieranie.
a teraz niech się inni zajmą folią w ścianie
pozdrawiam

Napisano
Pytałam o folię, a Ty piszesz o ociepleniu.
Cytat

tak ocieplenie położyliśmy w garażu (od strony zimnego pomieszczenia)- tak jest na projekcie.


Folia poroizolacyjna po stronie zimnej (w tym przypadku jest to garaż jest zbędna i może narobić więcej szkody jak pożytku zatrzymując wilgoć pochodzącą z dyfuzji pary wodnej od wewnątrz.
O usuwanie wilgoci z samego garażu nie powinnaś się martwić... garaż ma/ma mieć swoją wentylację.
Może warto zrobić powiedzmy 10 cm cokół betonowy na podłodze garażu i odizolować go w poziomie folią budowlaną od wełny i OSB.
Wiem że powstanie pewien mostek cieplny, ale sytuacja wyjściowa też nie jest prawidłowa (najlepiej by było ponownie poziomować podłogę w garażu).
Całość z zewnątrz zabezpieczyć tak jak napisał MTW
Napisano
Oczywista oczywistość icon_wink.gif
Dobrze że to uściśliłeś, bo rzeczywiście być może po pierwszym czytaniu wewnątrz/zewnątrz może się mieszać komuś mniej zorientowanemu w temacie... tym bardziej że cały czas jesteśmy w budynku icon_biggrin.gif
Napisano
ok. dzięki jesteście super icon_smile.gif

Cytat

Oczywista oczywistość icon_wink.gif
Dobrze że to uściśliłeś, bo rzeczywiście być może po pierwszym czytaniu wewnątrz/zewnątrz może się mieszać komuś mniej zorientowanemu w temacie... tym bardziej że cały czas jesteśmy w budynku icon_biggrin.gif


Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
    • Tego nie wiem, ale kiedyś wydawało mi się, że pozyskiwanie drewna wyłącznie zimą wynikało raczej z cyklu rocznego życia na wsi, po prostu w pozostałych porach roku nikt nie miał na to czasu, ale kiedy dorastałem wujek wyprowadził mnie z błędu. Owszem, czasem zdarzało się pozyskiwać drzewa w innych porach roku, były przecież wiatrołomy po burzach, czasem jakieś drzewo było nagle potrzebne na jakiś gospodarczy plot, ale takiego, letniego drewna nikt nie stosował na elementy konstrukcyjne. Zima ma jeszcze tę zaletę, ze szkodniki wtedy śpią i drewno z zimowej obróbki daje gwarancje, ze nie zostało zarobaczone w drodze z lasu przez tartak do odbiorcy. A suche, odkorowane drewno już nie jest tak przystępne dla robactwa.
    • Podobno nawet faza księżyca miała znaczenie, ale jakie, to sam z ciekawości chciałbym się dowiedzieć. Nasze krokwie są z poszczególnych klocków, czyli nie tak jak teraz, że tnie się z jednego grubego na kilka krokwi, tylko nasze są po prostu cienkie z oflisem, są takie co mają niewięcej niż 10cm średnicy, a mimo to dachówkę betonową przez jakieś 60 lat utrzymały. Po zamontowaniu okna dachowego musiałem podciąć dosłownie 1-2cm na długość pół metra, bo płyta GK by nie weszła. I tak sobie myślę, 5 minut roboty. Cieliśmy te 3 krokwie chyba z 3 godziny i jeden łańcuch musieliśmy wymienić na świeżo zaostrzony, bo nie brał już w ogóle. Te krokwie dokończyły mi tą piłę, która za swojego żywota ścięła chyba z 50 kubików. Sprzęgło się rozleciało. Poskładałem, ale na następny raz przy gałęziach już był amen. Jak teraz wkręcałem haki pod płyty, to wkrętarkę trzeba było mocno trzymać. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Na marginesie wspomnę, że kiedyś drzewo na budowę było ścinane wyłącznie w zimie, inaczej mówiąc w okresie kiedy ustawało krążenie soków wewnątrz drzewa. I tylko takie drewno było używane. Oczywiście, dzisiaj tej zasady nikt nie przestrzega, ale jeśli ktoś będzie to czytał i przygotowywał się do budowy, to polecam o tym pamiętać. Stolarze i cieśle mówili, ze drewno zimowe ma lepszą jakość niż to z okresu wegetacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...