Skocz do zawartości

Zasady montażu zasilacza awaryjnego UPS


Recommended Posts

Poziom artykułów Pana Jamiołkowskiego o UPS dla systemów grzewczych jest na tak niskim poziomie że nie warto się schylać. Jeżeli autor to Adam Jamiołkowski Zakład Usług Technicznych ENERGIA to rozumiem że nie ma on chęci do dzielenia się informacjami,tylko po co pisze? Marketing? szczerze mówiąc ,ja bym nie chciał takiego fachowca, miałbym wątpliwości czy to brak wiedzy, czy niechęć do dzielenia się nią z innymi.
Link do komentarza
  • 5 lata temu...
Gość ESŁAW
Jak mozna dopuścić do publikacji takiego artykułu. Bzdury brednie i brak elementarnej wiedzy autora tego artykułu. zachęcam do lektury podręcznika do fizyki z klasy 6 może 7 nie wiem jak było w gimnazjum. Prowadzacie ludzi w błąd. wrażliwe na zamiane fazy z zerem że co??? UPS'y mają wtyczki z bolcem uziemiającym. A jeśli ktoś podłączy do gniazda bez bolca i zamieni faze z zerem nic się nie stanie tyle że nie będzie uziemienia. Żenada
Link do komentarza
  • 2 lata temu...
Gość Maciek, który po kilku godzinach zbierania inf z internetu ma większą wiedzę niż Państwa "specjalista"
Natknąłem się na artykuł i z ciekawością czytałem komentarze. Pytanie do portalu? Skoro sami wiecie, że artykuł to tzw. gniot, ludzie w komentarzach piszą, że to gniot to oznacza, że "artykuł" to gniot. Więc zastanawia mnie, dlaczego go nie zdejmiecie albo poprosicie autora, ewentualnie inną osobę, która się zna na temacie, by napisać go porządnie? Czy autor tego "artykułu" nie wstydzi się tego co opublikował?
Link do komentarza
Cytat

zastanawia mnie, dlaczego go nie zdejmiecie albo poprosicie autora, ewentualnie inną osobę, która się zna na temacie, by napisać go porządnie?

 

Jestem przekonany, że recenzję artykułu to jednak inaczej się pisze. A Ty, skoro masz zastrzeżenia, to czemu ich nie ujawnisz?

 

Dnia 31.01.2014 o 09:47, Redakcja napisał:

Poprosimy o konstruktywną krytykę, czyli wskazanie błędów merytorycznych. 

 

Proszę bardzo. I jedziemy od początku.

 

Cytat

1. Odradzamy kupowanie i instalowanie urządzeń, których producent nie daje wyraźnej gwarancji, że będą prawidłowo współpracować ze sprzętem grzewczym. 

 

Stwierdzenie mało techniczne, więc bez komentarza.

 

Cytat

2. Wiele kotłów, ale nie tylko one, jest wrażliwych na zamianę miejscami przewodu fazowego i przewodu "zero", trzeba więc bezwzględnie przestrzegać zasad prawidłowego ich łączenia (nie wspominamy nawet o prawidłowym wykorzystaniu przewodu ochronnego!).

 

Niestety, jest to prawda. Chociaż ja nie używałbym słów >przewodu "zero"<. We współczesnych instalacjach coraz mniej przewodu "zero", szczególnie wtedy, kiedy montujemy i zasilamy nowoczesne urządzenia. Dlatego tam jest miejsce dla przewodu neutralnego. 

Natomiast szczegóły "zasad prawidłowego łączenia" później.

 

Cytat

3. Współdziałające ze sobą układy automatyki powinny być zasilane ze wspólnego, odpowiednio zabezpieczonego obwodu. 

 

Całkiem słusznie.

 

Cytat

4. Akumulator należy przyłączyć do zasilacza awaryjnego możliwie krótkim (straty energii!) przewodem o odpowiednio dużym przekroju - pomocne mogą być np. elastyczne linki miedziane, sprzedawane w sklepach dla audiofilów. 

 

Może być.

 

Cytat

5. Jeśli zasilacz awaryjny nie jest wyposażony w przewód z wtyczką na wejściu i gniazda sieciowe na wyjściu, najprościej będzie sporządzić takie właśnie przyłącza. W razie awarii urządzenia nie trzeba będzie wykonywać awaryjnych obejść - wystarczy wyjąć wtyczkę (np. kotła) z gniazda zasilanego przez UPS i włożyć ją do zwykłego gniazda sieciowego.

 

To stwierdzenie wprowadza w błąd i jest niedopuszczalne. Bo zupełnie kłóci się z zasadą wspomnianą w punkcie 2. "Trzeba bezwzględnie przestrzegać zasad prawidłowego ich łączenia". Otóż jeśli mamy kocioł tzw. wrażliwy na zamianę miejscami podłączenia przewodu fazowego i przewodu neutralnego, to bezwzględnie nie należy wykonywać podłączenia za pomocą wtyczki i gniazdka!!! Nawet wtedy, jeśli zakupiony kocioł przewód z wtyczką posiada. Trzeba ją wtedy odciąć!!! W takich przypadkach jedynym prawidłowym wariantem jest wykonanie podłączenia stałego.

Przyczyna powyższego jest prosta. Kotły "wrażliwe" posiadające przewód z wtyczką, nie były przeznaczone na rynek polski i producent nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia i wypadki z nimi związane.

W Polsce nie ma żadnej prawnej zasady wyróżniającej przewód fazowy i neutralny we wtyczkach i gniazdkach. Owszem zaleca się, aby fazę w gniazdkach umieszczać z lewej strony, ale to jedynie zalecenie, a nie prawny obowiązek. Dlatego przy odwróceniu wtyczki nic nie ma prawa się wydarzyć, bo jeśli się wydarza, za to grozi odpowiedzialność karna.

 

Z tego też powodu cały wywód Autora o podłączeniu jest nie do przyjęcia. Każdy ma prawo wkładać se wtyczkę do gniazdka jak chce i ma to być bezpieczne we wszystkich przypadkach. A jeśli nie jest, to się wtyczek i gniazdek nie daje. 

 

 

Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
Komentarz dodany przez Sretro:
Możecie stękać, ale autor wyraźnie zaznaczył, że "montaż najlepiej zlecić profesjonalnemu elektrykowi". Dodatkowo napisał o kotłach tzw. wrażliwych, ostrzegł o zamiane miejscami żył L i N. Więc mając już tą świadomość, osoba podejmująca decyzję o samodzielnym montażu, wie na jakie ryzyko się naraża. Co do krytyki Pana "retrofoda" widać, że coś tam kuma, ale określenie " na zamianę miejscami podłączenia przewodu fazowego i przewodu neutralnego". To jakieś kuriozum, ile tych przewodów się tam u niego znalazło i po co, wystarczy jeden przewód 3 lub 5-co żyłowy, wtedy chodzi o zamianę miejscami żył, po co zamieniać przewody i cholera wie ilu są żyłowe, sensu brakuje niestety.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • solidnie? nooo, jak architekt budował...   prędzej pomyśl o wdmuchaniu w szczelinę materiału izolacyjnego, a potem o stolarce
    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...