Skocz do zawartości

montaż ościeżnicy regulowanej


lukalo

Recommended Posts

Napisano
Witam

muszę zamontować ościeżnicę regulowaną.
otwór drzwiowy z jednej strony graniczy z kominem z przewodem dymnym od kominka
ościeżnica z MDF będzie stykać się właśnie z tym przewodem.
czy pomiędzy tym kominem a ościeżnicą trzeba coś dodatkowo dawać np kartongips ognioodporny, czy po prostu zamontować na piankę i tyle?

komin z cegły pełnej, otynkowany tynkiem gipsowym GOLDBAN MPL lekki
kominek znajduje sie na parterze a omawiany otwór drzwiowy na poddaszu
brak wkładu kominowego
Napisano
lukalo, a masz już wszystkie mokre roboty w domu zrobione? a bynajmniej posadzki wylane tam gdzie chcesz dać tę ościeżnicę.
Napisano
  Cytat

lukalo, a masz już wszystkie mokre roboty w domu zrobione? a bynajmniej posadzki wylane tam gdzie chcesz dać tę ościeżnicę.

Rozwiń  


oczywiście że tak. nawet panele położone.
w dwóch pomieszczeniach pozostało tylko szpachlowanie a w łazience płytki ale to za jakiś dłuższy czas. (na ale to już chyba nie typowe prace mokre)
Napisano
  Cytat

oczywiście że tak. nawet panele położone.
w dwóch pomieszczeniach pozostało tylko szpachlowanie a w łazience płytki ale to za jakiś dłuższy czas. (na ale to już chyba nie typowe prace mokre)

Rozwiń  

Wiesz ,regulowanej nigdy nie wstawiałem, ale wydaje mi się że wystarczy prawidłowo wypoziomować ,dać rozpórki i psiknąć pianką. Z pianką to delikatnie bo lepiej dać dwa razy niż raz a za dużo.
Napisano
  Cytat

Wiesz ,regulowanej nigdy nie wstawiałem, ale wydaje mi się że wystarczy prawidłowo wypoziomować ,dać rozpórki i psiknąć pianką. Z pianką to delikatnie bo lepiej dać dwa razy niż raz a za dużo.

Rozwiń  


Tak, ale tym niemniej, trzeba dać tyle, aby położenie elementów ościeżnicy ustalić jednoznacznie. Póxniej zadnych przesunięć, a tylko doszczelnienie.
Napisano
  Cytat

Tak, ale tym niemniej, trzeba dać tyle, aby położenie elementów ościeżnicy ustalić jednoznacznie. Póxniej zadnych przesunięć, a tylko doszczelnienie.

Rozwiń  

Oczywiście,jak najbardziej, wypoziomować, zaklinować aby się nie ruszało ,rozpórki (3 szt wystarczą) i można piankować.
Napisano
  Cytat

Oczywiście,jak najbardziej, wypoziomować, zaklinować aby się nie ruszało ,rozpórki (3 szt wystarczą) i można piankować.

Rozwiń  


dzięki tak właśnie robię.

ale w zadanym temacie chodziło mi bardziej o to czy jeżeli ościeżnica z MDFu styka się z przewodem dymnym to czy trzeba ją jeszcze jakoś specjalnie od tego komina odizolować (cofnijcie sie proszę do pierwszego postu)
dziękuje:)
Napisano
  Cytat

Skoro nikt niczego nie pisał...

Rozwiń  


............to rozumiem ,że nie trzeba???

jeszcze jedno czy trzeba przed montażem zwilżyć wodą otwór drzwiowy w celu zwiększenia przyczepności pianki?

Na filmie porty tak było, w przypadku innych producentów nie było o tym mowy.
dwoje drzwi już zamontowałem i tak nie robiłem. Wcześniej zagruntowałem tylko by związać podłoże bo miałem kleić nidę aby zmniejszyć otwór(ale okazało się że nie trzeba)

jak montowali mi okna to pryskali wodą (pianka mniej się rozpręża) ale tam było tworzywo a nia "papier"
a jak montowal mi dwoje podobnych drzwi na dole to nie pamiętam:)
Napisano
  Cytat

jak montowali mi okna to pryskali wodą (pianka mniej się rozpręża) ale tam było tworzywo a nia "papier"
a jak montowal mi dwoje podobnych drzwi na dole to nie pamiętam:)

Rozwiń  

Pryska się wodą nie po aby pianka się mniej rozprężała tylko po to aby lepiej łapała.
Kup sobie piankę nisko rozprężną bo zapewne taką używali ci co okna Ci montowali, jest mniejsze ryzyko ,że w razie nadmiaru pianka coś wypchnie.
A do spryskiwania użyj spryskiwacza po płynie od szyb, super się sprawdza.
Napisano (edytowany)
  Cytat

Pryska się wodą nie po aby pianka się mniej rozprężała tylko po to aby lepiej łapała.

Rozwiń  


Dyć nie pisałem inaczej, zresztą, padlo pytanie:

  Cytat

jeszcze jedno czy trzeba przed montażem zwilżyć wodą otwór drzwiowy w celu zwiększenia przyczepności pianki?

Rozwiń  


Ach, jeszcze jedno. Ja używam opryskiwacza ogrodniczego 3 l. icon_lol.gif 8 zł kosztował w Lidlu w promocji i teraz nie muszę wajchować ciągle. icon_lol.gif Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

Dyć nie pisałem inaczej, zresztą, padlo pytanie:

Rozwiń  

A ja przecież nie piłem do Twojej wypowiedzi icon_biggrin.gif Twoje porady są ok.
  Cytat

Ach, jeszcze jedno. Ja używam opryskiwacza ogrodniczego 3 l. icon_lol.gif 8 zł kosztował w Lidlu w promocji i teraz nie muszę wajchować ciągle. icon_lol.gif

Rozwiń  

To ja jestem lepszy ,bo kupiłem płyn do szyb, szyby umyłem a opakowanie miałem gratis czyli takie 2W1 icon_lol.gif

Stasiu ,cobyś nie mówił ,że nie mam uznania do Twoich fachowych porad ,masz ode mnie + icon_biggrin.gif
Napisano
  Cytat

To ja jestem lepszy ,bo kupiłem płyn do szyb, szyby umyłem a opakowanie miałem gratis czyli takie 2W1 icon_lol.gif

Rozwiń  


A ja musiałem pochwalić się opryskiwaczem, bo na ostatniej budowie (u mnie) zrobiłem nim furorę nawet przy rzeczywistych fachowcach, co w niejednym piecu chleb piekli! icon_lol.gif
Napisano
  Cytat

A ja musiałem pochwalić się opryskiwaczem, bo na ostatniej budowie (u mnie) zrobiłem nim furorę nawet przy rzeczywistych fachowcach, co w niejednym piecu chleb piekli! icon_lol.gif

Rozwiń  

Bo człowiek uczy się całe życie icon_biggrin.gif
Napisano
  Cytat

a jak w nie pryskałem woda to futruna nie będzie się trzymać???

rozumiem że pryskać tylko mur nie ościeżnicę.

Rozwiń  

Ależ będzie! Pryskanie wodą pomaga "pozbyć się" wszędobylskiego kurzu. Ale i rzeczywiśie, pianka potrzebuje wilgoci, którą ściąga z powietrza.

Dobrze rozumiesz, ale przy takiej ilości wody jaką daje rozpylacz, nikomu nic się nie stanie.
Napisano
  Cytat

Ależ będzie! Pryskanie wodą pomaga "pozbyć się" wszędobylskiego kurzu. Ale i rzeczywiśie, pianka potrzebuje wilgoci, którą ściąga z powietrza.

Dobrze rozumiesz, ale przy takiej ilości wody jaką daje rozpylacz, nikomu nic się nie stanie.

Rozwiń  


dzięki z pomoc
zostały mi jeszcze dwoje drzwi, tam spryskam mur
p.s w instrukcji producenta drzwi było tylko napisane aby:

Usunąć wszelkie nierówności i oczyścić otwór w ścianie w celu zwiększenia przyczepności pianki montażowej.

pozdrawiam
Napisano
  Cytat

Usunąć wszelkie nierówności i oczyścić otwór w ścianie w celu zwiększenia przyczepności pianki montażowej.

Rozwiń  
czyli:
Usunąć za bardzo wystające nierówności muru ,sprawdzić czy wejdzie futryna i będzie miejsce na piankę na całej powierzchni przylegania ,odkurzyć i przemyć miejsce przylegania gruntem.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...