Skocz do zawartości

Porównanie odkurzaczy centralnych i odkurzaczy tradycyjnych


Recommended Posts

Napisano

Dla budujących i remontujących opieranie się na doświadczeniach rodziny, znajomych, nawet własnych, zdobytych całe lata temu – nie wróży niczego dobrego. W budownictwie dekada czy dwie to szmat czasu, bo zmieniły się materiały i technologie, a wiele rozwiązań było w ogóle niedostępnych. Dobrym przykładem są odkurzacze centralne. W naszym kraju 20 lat temu były praktycznie nieznane. Dzisiaj stanowią już mocną konkurencję dla modeli tradycyjnych.

Pełna treść artykułu pod adresem:

https://budujemydom.pl/instalacje/centralne-odkurzanie/a/18481-porownanie-odkurzaczy-centralnych-i-odkurzaczy-tradycyjnych

Gość zielony25
Napisano
Tylko ja naprawdę wolę przenosić (nie zawsze bo przewód też jest długi)odkurzacz przenośny niż się szarpać z ciężką i niewygodną rurą i dodatkowo obijać narożniki ścian.
Napisano
  Cytat

Tylko ja naprawdę wolę przenosić (nie zawsze bo przewód też jest długi)odkurzacz przenośny niż się szarpać z ciężką i niewygodną rurą i dodatkowo obijać narożniki ścian.

Rozwiń  


u mnie najbardziej te narożniki sa narazone przez żonę, bo jak ja odkurzam, to celuje tak, żeby nie były obite, a ona po prostu nie patrzy na to. ehhh
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
  Cytat

Tylko ja naprawdę wolę przenosić (nie zawsze bo przewód też jest długi)odkurzacz przenośny niż się szarpać z ciężką i niewygodną rurą i dodatkowo obijać narożniki ścian.

Rozwiń  

Pomyśl o zakupie pokrowca na wąż icon_biggrin.gif
  • 3 tygodnie temu...
Gość TomaszTe
Napisano
Tylko odkurzacz centralny !!! Nie uwypuklane sa dwie cechy: cisza (wbrew pozorom - mniej sie meczy) oraz nie wzbudzanie ruchy powietrza w pomieszczeniu (wzbudzanie powietrza powoduje, ze kurz sie podnosi). Ja zamontowalem odkurzacz centralny w swoim gabinecie ginekologicznym. Super. Polecam
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Gość Bob budowniczy
Napisano
Za samą instalację czyli wszystkie rury oraz wyjścia a było ich 8 w moim nowo budowanym domu zapłaciłem 1100 zł ( materiał + robocizna)
Napisano
  Dnia 25.06.2017 o 05:44, Gość Bob budowniczy napisał:

Za samą instalację czyli wszystkie rury oraz wyjścia a było ich 8 w moim nowo budowanym domu zapłaciłem 1100 zł ( materiał + robocizna)

Rozwiń  

To bardzo atrakcyjna cena. Wychodzi ok 140 zł za tzw. punkt. Średnio koszt wykonania instalacji zawierający również koszt materiałów, bez gniazd ssawnych, to ok. 250 zł za punkt. 

  Dnia 9.01.2014 o 07:26, Gość zielony25 napisał:

Tylko ja naprawdę wolę przenosić (nie zawsze bo przewód też jest długi)odkurzacz przenośny niż się szarpać z ciężką i niewygodną rurą i dodatkowo obijać narożniki ścian.

Rozwiń  

Dzisiaj są dostępne systemy węża chowanego w ścianie, wąż jest wyciągany tylko na czas sprzątania. Niestety, trzeba taki system zaplanować w czasie budowy domu. 

Dla osób ceniących wygodę, posiadamy w sprzedaży bardzo lekkie węże wyposażone w komunikację radiową pomiędzy uchwytem, a końcówką w ścianie. dzięki czemu wąż nie ma przewodu elektrycznego ukrytego w zwojach. Jest przez to bardzie elastyczny i lżejszy. 

http://www.sistemair.com.pl/produkty/zestawy/fk830-i-fk-850-flisy/

Pozdr.

www.aeroVac.pl 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...