Skocz do zawartości

Instalacja prysznica


Recommended Posts

Napisano
Obecnie w mieszkaniu jest wanna. Chciałabym ją usunąć i wstawić zamiast niej prysznic. Czy jest duży problem z przeinstalowaniem wanny na małą kabinę prysznicową?
Napisano
  Cytat

Obecnie w mieszkaniu jest wanna. Chciałabym ją usunąć i wstawić zamiast niej prysznic. Czy jest duży problem z przeinstalowaniem wanny na małą kabinę prysznicową?

Rozwiń  

Najprościej byłoby zainstalowanie parawanu nawannowego w postaci od najtańszej zasłonki na rurce, do najdroższego parawanu ze szkła hartowanego trzyskrzydłowego i wysoko nad wanną uchwytu na słuchawkę icon_biggrin.gif , ale rozumiem, że pewnie nie o to Ci chodzi icon_confused.gif
Jak zrobić przeinstalowanie tych urządzeń bez kompletnej demolki całej łazienki? Nie wiem do końca,czy to jest możliwe icon_rolleyes.gif
Dużo zależy od tego, jak Twoja łazienka powstawała, jak wielka jest...
Czasem dobry glazurnik u inwestora nie skąpiącego kasy wannę wstawia w kąt w pełni wykończony - wyklejona i wykończona ściana i wyklejona podłoga - wtedy dostawia się wannę, mocuje do ściany w trzech, czterech miejscach, podłącza odpływ, uszczelnia pod ścianą silikonem i zastawia panelem dedykowanym do tej wanny. Można też, nawiasem mówiąc, przy odrobinie doświadczenia zrobić taki ruchomy panel oklejony płytkami i dostawiany do wanny icon_biggrin.gif
Wtedy demontaż wanny jest śmiesznie prosty i powstaje miejsce na ustawienia brodzika, dostawienia kabiny prysznicowej, albo kompletnej, zabudowanej kabiny i podłączenia jej do odpływu. Powstaje problem z umiejscowieniem baterii - bateria wannowa jest montowana na wysokości 65 do 85 cm nad podłogą, natomiast w kabinie na wysokości ok. 120 cm nad poziomem dna brodzika - tu bez prucia ściany nie obejdzie się, chyba, że zgodzisz się na podniesienie miejsca zamontowania baterii ponad powierzchnią płytek ściennych i zabudowanie tych rurek jakąś "skrzyneczką" z płytek, których kilka pewnie masz gdzieś w piwnicy w zapasie icon_smile.gif
Jeśli masz w łazience dość miejsca na montaż i ustawienie gotowej zabudowanej kabiny, wtedy te kombinacjez baterią będą niepotrzebne i może zwiększyć się co najwyżej długość wężyków potrzebnych do podłączenia wody do kabiny: z odpływem też można sobie poradzić icon_smile.gif
Jeśli Twoja wanna była postawiona na "gołej" wylewce, umocowana, wypoziomowana, zabudowana i dopiero później oklejana płytkami ściennymi i wokół niej na podłodze, to bez demolki się nie obędzie icon_cry.gif Już demontaż wanny będzie mocno demolujący łazienkę wokół wanny i najprawdopodobniej potrzebny będzie remont całej łazienki icon_confused.gif Chyba mało prawdopodobne jest to, że masz w zapasie parę paczek płytek ściennych i kilka płytek podłogowych i zdolnego fachowca, który odbuduje sciany wokół byłej wanny i uzupełni podłogę, albo pozwolisz na takie działania z płytkami "podobnymi"...
Tak że widzisz, że jest wiele pytań, wiele warunków, ale podobno tylko parasola nie da się w ... odbycie rozłożyć icon_confused.gif
Napisano
Wielkie dzięki za wyczerpującą odpowiedź stach. Z zakładaniem nowych płytek nie ma najmniejszego problemu, bo robiłam to sama już wiele razy. Na demolkę łazienki także zdecydowałabym się, no bo przecież nie trwa to wiecznie. Z twojego opisu jednak wynika, iż główny problem dla mnie stanowi przeinstalowanie baterii. Tu muszę niestety zwrócić się do firmy instalatorskiej. Miałam niewielką nadzieję na to, że prysznic ma tą samą instalację co wanna. No cóż, trudno.
  • 1 rok temu...
Napisano
  Cytat

Wielkie dzięki za wyczerpującą odpowiedź stach. Z zakładaniem nowych płytek nie ma najmniejszego problemu, bo robiłam to sama już wiele razy. Na demolkę łazienki także zdecydowałabym się, no bo przecież nie trwa to wiecznie. Z twojego opisu jednak wynika, iż główny problem dla mnie stanowi przeinstalowanie baterii. Tu muszę niestety zwrócić się do firmy instalatorskiej. Miałam niewielką nadzieję na to, że prysznic ma tą samą instalację co wanna. No cóż, trudno.

Rozwiń  



Nie ma problemu z instalacja, jesli to instalacja miedziana wystarczy odkuć istniejącą i przedłużyć mufami. Nie jest to skomplikowane wystarczy mieć palnik,paste i cyne i troszeczke pojecia o lutowaniu. Jesli jest stara tzn.skrecana to odkuć wykrecić kolana wystajace ze sciany i także przedłuzyć. Roztaw bateri wannowej i prysznicowej jest taki sam.
Napisano
  Cytat

Nie ma problemu z instalacja, jesli to instalacja miedziana wystarczy odkuć istniejącą i przedłużyć mufami. Nie jest to skomplikowane wystarczy mieć palnik,paste i cyne i troszeczke pojecia o lutowaniu. Jesli jest stara tzn.skrecana to odkuć wykrecić kolana wystajace ze sciany i także przedłuzyć. Roztaw bateri wannowej i prysznicowej jest taki sam.

Rozwiń  


Się obudziłeś i to nie w temacie. A jak rurki są z plastyku? Pocynujesz i co? Gu...zik.
A całą przeróbkę zrobi fachman od 50 PLN i spoko.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...