Skocz do zawartości

Plan, zapotrzebowanie na sufit podwieszany


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
prosilbym o zaplanowanie wykonania suf.podw.. konstrukcja dwupoziomowa z profili CD 60/27 mm mb, i UD

-sposobu montażu sufitu, oraz wyznaczenia plaszczyzny 28/27mm mb. sufit ma być obniżony o 40 cm.
-narysowanie ma rzucie rozstawu profili glownych i nośnych. kołków, prętów i wieszaków obrotowych
-obliczenie potrzebnego materiału - profile, kolki prety, wieszaki

Wymiary pomieszczenia : 10,3 x 5,2 m wysokość: 4 m
Edytowano przez nowicjusz37 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Ale to mi to jest potrzebne icon_smile.gif


No bo jak będę miał sposób montażu sufitu, narysowany w rzucie rozstaw profili głównych i nośnych. kołków, prętów i wieszaków obrotowych, obliczony potrzebny materiał - profile, kolki pręty, wieszaki - to sobie to kupię i resztę sam sobie zrobię icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif
Napisano
Cytat

No bo jak będę miał sposób montażu sufitu, narysowany w rzucie rozstaw profili głównych i nośnych. kołków, prętów i wieszaków obrotowych, obliczony potrzebny materiał - profile, kolki pręty, wieszaki - to sobie to kupię i resztę sam sobie zrobię icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif



STAHU- to je zadanie domowe na poniedzialek, inaczej bedzie kibel przez cb
Napisano
Cytat

STACHU- to jest zadanie domowe na poniedzialek, inaczej bedzie kibel przez cb


Co to jest: kibel przez cb icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

prosilbym o zaplanowanie wykonania suf.podw.. konstrukcja dwupoziomowa z profili CD 60/27 mm mb, i UD

-sposobu montażu sufitu, oraz wyznaczenia plaszczyzny 28/27mm mb. sufit ma być obniżony o 40 cm.
-narysowanie ma rzucie rozstawu profili glownych i nośnych. kołków, prętów i wieszaków obrotowych
-obliczenie potrzebnego materiału - profile, kolki prety, wieszaki

Wymiary pomieszczenia : 10,3 x 5,2 m wysokość: 4 m


Gdyby tak jeszcze wiedzieć pod czym (do czego) będzie ten sufit zamocowany i jaką ma mieć nośność icon_smile.gif Edytowano przez GipsKartonITD (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Ale to mi to jest potrzebne icon_smile.gif


Twój strop więc wymiary znasz;
wymiary w jakich profile występują - źródło internet;
odległości/rozstaw mocowania - źródło internet;
rodzaje wieszaków do Twojego typu stropu - źródło internet.
Reszta to matematyka na poziomie szkoły podstawowej... i geometria na tym samym poziomie icon_biggrin.gif

Do tego kilka prostych przyborów/narzędzi takich jak młotek czy ołówek i możesz działać.
Bo wiertarkę czy poziomnice to masz na pewno... bo dzisiaj każdy ma icon_smile.gif
Napisano (edytowany)
Strop monolit, sufit bez wymogów pod poszycie płytą A. chociaż ten profil UD....
Profil główny - od prawej - 40cm od ściany kolejne co 95cm - ostatni (z lewej) 40cm od ściany.
Kołki - rozmieszczenie wieszaków (od góry) wzdłuż profila głównego - pierwszy 40cm od ściany kolejne co 88cm - ostatni 40cm od ściany.
Profile nośne - od góry - pierwszy równolegle 10cm od ściany kolejne co 50cm - ostatni 10cm od ściany.
Profile UD mocowane do ścian co 60cm ale! pierwszy i ostatni kołek nie dalej jak 15cm od początku/końca profila.
Autorowi tematu pozostaje zsumować poszczególne elementy nie zapominając o łącznikach krzyżowych.
Montaż płyt poprzecznie do profili nośnych wkrętami w rozstawie co max 17cm.
Konstrukcję rozmieściłem z układem płyt poprzecznie do krótszej ściany by ograniczyć ilość łączeń krawędzi ciętych.
Zdawałoby się, że idealnym wymiarem dla tego sufitu jest płyta 120x260cm to, jednak proponuję zastosować płyty o wymiarze 120x300cm ze względu jak linijkę wyżej ;). Nauczycielowi w szkole proszę powiedzieć, że im mniej łączeń tym mniej potencjalnych pęknięć ale głównie to mniej pracy - w końcu mamy kryzys i prace budowlane muszą być tańsze ;)

DSC01446.jpg

Edytowano przez GipsKartonITD (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...