Skocz do zawartości

venecja budmat pierwsza łata,problem


Recommended Posts

Napisano
Witam dekarze zaczeli mi kłaść panelową blachodachówke venecja z budmatu,
w instrukcji jest napisane pierwsza łata 3 cm wyzsza,a dekarze dali normalną i przez to jest ten pierwszu modół troszke zagięty do dołu, chyba tak być nie morze jutro chyba będe im kazał to poprawić ale widziałem kiedyś taki wątek w którym pisało że wszystkie łaty mają być równe link:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...i-rynna-koszowa

i co tu robić:/
Napisano
Odpowiedź masz na swoje pytanie na FM i odpowiedział na nie Andrzej Wilchelmi,nic dodać nic ująć.
Napisano
Cytat

tak napisali że nie jest błędem wyższa łata, ale czy jest błędem nie danie jej;)


Ja odniosłem inne wrażenie. Tak jak napisał Andrzej W. łata na równo. Czym miało by to służyć, danie tej łaty na wysoki kant.
Żeby ewentualnie wyhamować spływającą wodę czy śnieg to musiałby być załamany kąt dachu na odcinku co najmniej 1 m przy dużym kącie nachylenia dachu.
Napisano
Cytat

Ja odniosłem inne wrażenie. Tak jak napisał Andrzej W. łata na równo. Czym miało by to służyć, danie tej łaty na wysoki kant.
Żeby ewentualnie wyhamować spływającą wodę czy śnieg to musiałby być załamany kąt dachu na odcinku co najmniej 1 m przy dużym kącie nachylenia dachu.


No właśnie nie widziałeś tej blachy więc nie rozumiesz w wenecji jak wszystkie laty będą równe to pierwszy panel się załamuje do dołu o jakieś 3 cm a jak dasz wyższa late te blacha jest idealnie równo

Cytat

Ja odniosłem inne wrażenie. Tak jak napisał Andrzej W. łata na równo. Czym miało by to służyć, danie tej łaty na wysoki kant.
Żeby ewentualnie wyhamować spływającą wodę czy śnieg to musiałby być załamany kąt dachu na odcinku co najmniej 1 m przy dużym kącie nachylenia dachu.


Napisano
Cytat

No właśnie nie widziałeś tej blachy więc nie rozumiesz w wenecji jak wszystkie laty będą równe to pierwszy panel się załamuje do dołu o jakieś 3 cm a jak dasz wyższa late te blacha jest idealnie równo


To może nie jest załamanie tylko przetłoczenie. Albo to powiedzmy załamie jest po to aby zastąpiło pas nadrynnowy. Wystawiasz blachę dalej niż koniec krokwi ,tak aby blacha wchodziła w rynnę.
Napisano
Cytat

To może nie jest załamanie tylko przetłoczenie. Albo to powiedzmy załamie jest po to aby zastąpiło pas nadrynnowy. Wystawiasz blachę dalej niż koniec krokwi ,tak aby blacha wchodziła w rynnę.


No właśnie nieznając się możemy sobie gdybac dekarz mówi że tak jest dobrze ale ja wiem że chyba nie bardzo zobacz instrukcje wenecji to zobaczysz o co chodzi
Napisano
Cytat

No właśnie nieznając się możemy sobie gdybac dekarz mówi że tak jest dobrze ale ja wiem że chyba nie bardzo zobacz instrukcje wenecji to zobaczysz o co chodzi


Wiesz ,dekarz dekarzowi nierówny. Nie znam tego twojego fachowca więc trudno mi powiedzieć czy dobrze radzi czy nie.
Jeżeli sprawa pilna to proponowałbym Ci wysłać wiadomość na PW do Andrzeja Wilhelmi , znajdziesz jego profil tu na forum .
Napisano
Cytat

No właśnie nie widziałeś tej blachy więc nie rozumiesz w wenecji jak wszystkie laty będą równe to pierwszy panel się załamuje do dołu o jakieś 3 cm a jak dasz wyższa late te blacha jest idealnie równo


Zaglądnąłem do instrukcji kładzenia i nie widzę aby arkusz był typowo startowy. Wygląda na to ,że każdy arkusz jest tak zakończony. A to załamie bierze się z stąd ,że zachodzi dolna krawędź na górną poprzedniego rzędu. Dlatego trza dać pierwsza łatę na wysoki kant.

Cytat

No właśnie nieznając się możemy sobie gdybać dekarz mówi że tak jest dobrze ale ja wiem że chyba nie bardzo zobacz instrukcje wenecji to zobaczysz o co chodzi


To znaczy co dekarz mówi, że jak jest dobrze? na równo czy na wysoki kant?
Napisano
Tu jest podobnie jak przy kryciu dachówką. Przy dachówce dajemy kratkę wentylacyjną lub podwyższamy pierwszą łatę o gr. dachówki i mamy równo. To że blacha " leci " w dół nie grozi zaciekiem. Pozostaje kwestia estetyki. Jan.
Napisano
Cała sprawa to kwestia wykonania okapu a tak dokładnie to kwestia czy i ile ma pierwszy panel "wchodzić" do rynny. Jak ma nie wchodzić a być wyprowadzony na pas nadrynnowy to wszystkie łaty na tym samym poziomie a pomiędzy blachodachówką a pasem nadrynnowym grzebień okapu. W przypadku gdy wprowadzamy blachodachówkę do rynny to zmienia się miejsce podparcia dolnej krawędzi blachodachówki i wówczas należy pogrubić pierwszą łatę lub zastosować grzebień okapu z kratką wentylacyjną. Pozdrawiam.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...