Skocz do zawartości

Fugowanie gresu na schodach zewnętrznych


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich
Mam problem z fugami i koniecznie chciałbym ten problem rozwiązać przed zimą
Pogoda przy prowadzeniu prac w tym roku mnie nie rozpieszczała icon_evil.gif
Jak kładłem kafelki lało codziennie a jak fugowałem słońce tak operowało że po południu na kafelkach stanąć się nie dało gołą
stopą Przy fugowaniu ratowałem się cieniem z ogrodowych parasoli a potem nakrywałem to specjalnie zakupionym białym podkładem pod panele a i tak było gorąco Efektem tego fugi popękały w poprzek(WODY DAWAŁEM DO FUGI WG.INSTR.) (schody od południowej strony)
Zakupione płytki to PARADYŻ SEMIR BEIGE
I teraz do rzeczy
Jaką fugę wybrać co polecacie? (szerokość fugi 8 mm) myślę o MAPEI
Czy nie jest za póżno? (czekałem na naszą ładną jesień i znów pogoda nie rozpieszcza)
Czy używał ktoś preparatu SOPRO AH 737 przed spoinowaniem (co się tych kafli uszorowałem to moje)
Czy fuga nie była za gęsta na taką temperaturę ?
Napisano
Mapei jest dobra fugą i ja możesz dać spokojnie.
A błąd jaki popełniłeś to nie polewałeś fugi po przeschnięciu wodą,brak pielęgnacji . Fuga jest na bazie cementu i trzeba ja traktować podobnie jak każdy wylany beton [posadzki, schody czy strop monolityczny.
Fugę możesz kłaść aby tylko nie było przymrozków. icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
Mam obawy co do wilgoci którą zamknę przed zimą a wnikła tam przez popękaną fugę
Niby hydroizalacja jest ale dość dużo padało ostatnio, warstwa kleju do 5 mm
trochę może zamokła. Jeśli pogoda się utrzyma od poniedziałku biorę się za dłubanie popękanej fugi
A jeśli chodzi o grunt SOPRO Ah 737 czy stosował ktoś bo te kafelki mają bardzo chropowatą powierzchnię antypoślizgową może ten środek ułatwi mi prace Proszę o opinie
Jeśli chodzi o poprzednie spoinowanie radzili mi żebym robił rzadszą fugą
może by nie popękała ja dawałem tyle wody co zalecają
Ajeśli chodzi o fugę MAPEI to można albo treba ją jeszcze gruntowąć? Edytowano przez kazek39 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Ten grunt SOPRO 737 jest jedynym gruntem jaki znalazłem " specjalnie przed gruntowaniem" , podobno lepiej się czyści


Mapei też na pewno ma w swojej ofercie podobny grunt. Ma bardzo duży wybór produktów jak i rozwiązań systemowych,nie zawsze są one tanie ale na pewno są dobre.
A zaglądałeś na produkty Atlasa?
Tak po mojemu to tylko dobrze usunąć starą fugę ,oczyścić i fugować.Jak wszystko zrobisz w odpowiednim czasie to nie będziesz musiał nic czyścić po za fugowaniu, żadnego gruntu bym nie dawał.
Napisano (edytowany)
Cytat

Witam wszystkich
Mam problem z fugami i koniecznie chciałbym ten problem rozwiązać przed zimą
Pogoda przy prowadzeniu prac w tym roku mnie nie rozpieszczała icon_evil.gif
Jak kładłem kafelki lało codziennie a jak fugowałem słońce tak operowało że po południu na kafelkach stanąć się nie dało gołą
stopą Przy fugowaniu ratowałem się cieniem z ogrodowych parasoli a potem nakrywałem to specjalnie zakupionym białym podkładem pod panele a i tak było gorąco Efektem tego fugi popękały w poprzek(WODY DAWAŁEM DO FUGI WG.INSTR.) (schody od południowej strony)
Zakupione płytki to PARADYŻ SEMIR BEIGE
I teraz do rzeczy
Jaką fugę wybrać co polecacie? (szerokość fugi 8 mm) myślę o MAPEI
Czy nie jest za póżno? (czekałem na naszą ładną jesień i znów pogoda nie rozpieszcza)
Czy używał ktoś preparatu SOPRO AH 737 przed spoinowaniem (co się tych kafli uszorowałem to moje)
Czy fuga nie była za gęsta na taką temperaturę ?


A ta fuga była czy jest do wykonywania spoin o szerokości od 8 mm czy powyżej 8 mm?
Nie bierze się fugi do 8mm ( opis na worku ,wiaderku) do wypełnienia fugi 8 mm bo to wartość graniczna, jest duże ryzyko spękań . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Właśnie zakupiłem fugę MAPEI wiele się mówi o tym że szybko schnie i teraz pytania:
Czy rozrabiać całe 5 kg. naraz ?
Czy moczyć fugi przed kładzeniem w takich warunkach jakie teraz panują ?
Temperatury nie są teraz wysokie kiedy zacząć zmywać ?
Gruntować jednak nie będę chociaż te kafelki mają dużo wgłębień i są bardzo porowate

Do animus : fuga faktycznie taka była( ceresit c 40 zamiast c 43 ) i też się nad tym zastanawiałem czy nie było powodem ale zwaliłem to na wysokie temperatury

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...