Skocz do zawartości

panowie mam problem budowałem dom na odległość okazuje sie że mam położoną odwrotnie folie kubełkową jakie mogą być skutki


sławek19j

Recommended Posts

Cytat

panowie mam problem budowałem dom na odległość okazuje sie że mam położoną odwrotnie folie kubełkową jakie mogą być skutki na fundament jest pomalowany czarną strukturą a folia jest odwrotnia czy czeka mnie odkopywanie fundamentu na nowo


No raczej po fachowemu to zrobione nie jest.
A jaki masz tam grunt? Mokro u Ciebie?
Link do komentarza
W takim razie bym tak zostawił.
A duży kłopot by był z odkopaniem? W zasadzie za poprawkę nie musisz płacić ,jeżeli ktoś bierze się za robotę i ja pieprzy to poprawki są już na koszt wykonawcy.
Folia kubełkowa założona poprawnie chroni fundament przed wilgocią i pozwala na odprowadzenie nadmiaru wilgoci.
Swoja drogą nie wiadomo jak pod ziemią wygląda połączenie tej folii i jak izolacja jest wykonana,bo takie podejście wykonawcy nasuwa już same wątpliwości.
Link do komentarza
Cytat

panowie mam problem budowałem dom na odległość okazuje sie że mam położoną odwrotnie folie kubełkową jakie mogą być skutki na fundament jest pomalowany czarną strukturą a folia jest odwrotnia czy czeka mnie odkopywanie fundamentu na nowo


znaczy się tak
folia to taka wisienka na torcie
ma chronić izolację przed uszkodzeniem mechanicznym
a kubełki mają ułatwić zejście wody okresowej poniżej bez zasysania foli do izolacji na murze.
jeżeli izolacja jest typu ciężkiego można temat ważyć lekce
jeżeli zaś jest to tylko izolacja przeciwwilgociowa to ni jak się ma ona do stale utrzymującej się wilgoci (czytaj wody między izolacją a przyssaną folią).
dom podpiwniczony czy też nie?
izolacja pozioma jest czy nie?
z jakiego betonu fundament?
ocieplony czy nie a jeśli ocieplony to czym?
myślę ze jest jeszcze sporo pytań na które powinno się odpowiedzieć nim zacznie się człowiek martwić ;)
pozdrawiam
Link do komentarza
  • 3 lata temu...

Witam,

Mam podobny problem co poprzednik. Sytuacja wygląda następująco, folia kubełkowa została położona odwrotnie (kubełkami na zewnątrz).  Fundamenty są wykonane z bloczków fundamentowych zalewanych betonem wodoodpornym (beton z jakąś domieszku), bloczki zostały zabezpieczone dysperbitem, na to został położony styrodur 10 cm. Na to folia kubełkowa niestety odwrotnie. Jeśli chodzi o grunt to wygląda to - około 1 m ziemi rolnej a poniżej żwir.

Czy w takim przypadku zalecielibyście odkopywanie i odwracanie folii. Dodam że zostały wykonane już odprowadzenia wody w rynien do studzienek oraz zewnętrzna instalacja elektryczna. Niestety większość tych instalacji (szczególnie rury od rynien) są położone wzdłuż budynku co dodatkowo utrudnia odkopanie i odwracanie folii.

Dodatkowo przy okazji czy należy wykoanć jakieś dodatkowe izolacje przeciw wilgociowe w przypadku gdy poziom 0 budynku to poziom 0 ogrodu (są zachowane spadki w każdą stronę). Na tą chwilę wygląda to tak że poziom kostki będzie na wysokości kończącego się sytoduru (może 2 cm niżej) na od styroduru o grubości 10 cm będzie zaczynał się styropian 20 cm. Czy należy wykonać jakieś dodatkowe zabezpieczania ?

Z góry dziękuję za poradę i pozdrawiam 

  

Link do komentarza

Sławku19j: Jeśli folia kubełkowa ma pełnić funkcję drenażową, to należałoby ją odwrócić. W przeciwnym wypadku jest tylko ociepleniem. Ważne jest, by położona była dokładnie i szczelnie - w przeciwnym wypadku w szczeliny między kubełkami mogą dostawać się drobinki gruntu, powodując utratę właściwości hydroizolacyjnych. Bardzo istotną kwestię stanowi także to, czy folia kubełkowa (już prawidłowo ułożona) jest oddzielona od przykrytego masą fundamentu warstwą zabezpieczającą. Jeśli nie, to kubełki, na skutek negatywnego ciśnienia wody gruntowej i ruchów ziemnych, mogą odcisnąć się na masie, przerywając jej ciągłość, a co za tym idzie - szczelność.

 

Dawid8888...: Jeśli zostały wykonane odprowadzenia wody, to być może faktycznie poprawianie ułożenia folii może być zbyt kosztowne. Oczywiście idealna sytuacja zakłada poprawę błędu - odwrócenie folii i oddzielenie jej warstwą zabezpieczającą od fundamentu pokrytego Dysperbitem - taki układ gwarantuje najlepszą ochronę przed wilgocią.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...