Skocz do zawartości

Ile mogę zaoszczędzić


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam wszystkich.
Planuje budowę domu w odległości do 20km od Lublina.
Mam bardzo skromny budrzet 250-270 tys. mam nadzieję że kupie działkę za te 50-70 tyś. i reszta zostanie na budowę domu i pozwolenia itd.
Domek o jakim śnie tj jakieś 100-120m2 podpiwniczony z poddaszem.
Planuje wziąść firmę do budowy w stanie SSZ a resztę zrobić sam.
Ile mogę zaoszczędzić wykonując inst.
1. elektryczną tylko położenie przedwodów bez podłączenia w rożdzielni (wygasły mi uprawnienia SEP)
2. CO na paliwo stałe wraz z podłączeniam kotła wszystko na gotowo
3. hydrałlikę i kan

dziękuję Michał Edytowano przez jankes_999 (zobacz historię edycji)
Napisano
W tych zakresach prac ,które wymieniłeś to max 20 tys możesz zaoszczędzić (tylko własna robocizna), natomiast do wykończenia domku braknie,oj i to dużo braknie.
Gdybyś te pieniążki miałbyś tylko na budowę domku to przy dobrych wiatrach byłbyś w stanie wybudować ten domek ale bez piwnicy.
Napisano
Cytat

Muszę to jeszcze wszystko przekalkulować kolejny raz
icon_confused.gif


Przede wszystkim z takimi funduszami jakimi dysponujesz to po pirwsze zrezygnuj z piwnicy ,a po drugie rozglądaj się za domkiem około 80 m2 p.u.
Napisano
Ok dziękuję, ale planowałem ogrzewanie na paliwo stałe a parter i piec miałowy mmm... jakoś tego nie widzę. Może jakies inne ogrzewanie zastosuje. A co do tych 100m2 to mniej nie da rady, jakoś będę musiał zaoszczędzić na wykończenie
  • 4 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
za 200 tyś zbudujesz bardzo prosty dom o pow do 100 m2 do stanu deweloperskiego (2000 zł/m2).
Musisz założyć, że budowac bezdziesz sam, bez ekip (wynagrodzenie ekip w moim piętrowym domu o pow. cał. 158 m2 to ok. 60 tyś.). Dlatego konstrukcja domu musi być mkaksymalnie prosta. Żadnych wykuszy, balkonów, słupów, wylewanych podciągów!
Dach płaski lub dwuspadowy kryty papą.
Okna typowe 150x150 (żadne tam przesuwne), jak planujesz wentylację mechaniczną, to zamiast okien wstaw fixy.
Odpada piwnica, garaż. Jeśli planujesz kocioł na paliwo stałe możesz dodać w tym samym kominie kominek, czyli kotłownia sąsiadować musi z salonem. Jeśli się nie stykają, kominek odpada, bo budowa osobnego komina to min 5 tyś. Wraz z kominkiem i obudową to min. 10 tyś więcej w budżecie.
Jakie masz uzbrojenie w media działki? Bo jak będzie szambo a nie kanaliza w granicy, przekroczysz budżet.
Napisano
Cytat

w sensie, że buduje się jeden fundament pod komin, jedną wspólną konstrukcję na dwa przewody.


Tylko kominek przeważnie jest w salonie a kotłownia gdzieś na uboczu bryły budynku. Rzadkością jest aby kotłownia sąsiadowała z salonem.
Napisano (edytowany)
znam kilka takich projektów.
Przykład pierwszy z brzegu:


Wskazuję na punkty, które podrażają budowę.
Czasem lepiej wydać 5 tyś na projekt indywidualny domu projektowanego jako tani, niż 2,5 tyś na gotowca z przewymiarowanym zbrojeniem i kosztownymi ozdobnikami Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

znam kilka takich projektów.
Przykład pierwszy z brzegu:


Wskazuję na punkty, które podrażają budowę.
Czasem lepiej wydać 5 tyś na projekt indywidualny domu projektowanego jako tani, niż 2,5 tyś na gotowca z przewymiarowanym zbrojeniem i kosztownymi ozdobnikami



Co prawda to prawda. Suma summarum taki indywidualny wyjdzie nas nie tyle taniej ale na pewno nie będziemy nanosić na niego większych zmian. Oszczędność czasu i nerwów.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Zgadzam się z Tobą. Też jestem tego zdania, że Projekt jest bardzo ważny. Oszczędność nie zawsze idzie w parze z kupowaniem wszystkiego najtaniej. Nieraz lepiej zainwestować na początku, niż później żałować.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Nie jstem aż takim optymistajak Panowie wyzej, myślę że zaoszczędzisz ok. 15 tysięcy/ tylko na robociznie - ostatnio znowu ceny lecąna łeb na szyje. ogolnie malo pracy szczegolnie w okresie zimowym. Wydaje mi sie nawykonczenie zabraknie ci sporo kasy. Nawet na ikeowe sklejki bedzie malo, ale mimo wszystko powodenia.
Napisano
Stan deweloperski mojego domu o pow. całkowitej 160 m2 (piętrowy, nie z poddaszem) to 270 tyś . Energooszczędny, 20 cm styropianu czarnego na ścianach, rekuperacja, ogromne okna tarasowe, podłogówka z anhydrytem itd. Budowane wyłącznie ekipami (w tym murowanie nadziemia - 30 tyś)
Dlatego skromny dom do 100 m2, parterowy, stawiany własnymi rękoma - da się.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Do takiego mieszkania nie montował bym więcej niż 2,5kW. Ważniejsza od mocy jest umiejętność obchodzenia się z tym urządzeniem. Jedna jednostka zainstalowana z w salonie z kuchnią wystarczy.  WiFi to już standard i to polecam (zdarza się, że w najtańszych chińczykach aplikacje nie działają), reszta jest zbędna. Zwróć uwagę na poziom hałasu. Ja mam Mitsubishi Heavy oraz Fuji. Klimatyzatorem Fuji 2,5kW ogrzewam zimą dom 70m2.
    • Jakieś podpowiedzi propo ewentualnego wypełnienia? Ściany mają około 3cm odchyłu od pionu
    • Cześć wszystkim Zastanawiam się nad klimatyzacją do mieszkania i trochę się gubię w tych wszystkich modelach, mocach, funkcjach itd. Mieszkanie ma około 50 m², ale wiadomo — są ściany, różne pokoje, kuchnia otwarta na salon itd.   Macie może jakieś doświadczenia z doborem klimatyzacji? Czy np. lepiej dać jedną mocniejszą jednostkę w salonie, czy osobno do każdego pomieszczenia? No i czy warto dopłacać do jakichś „bajerów” typu WiFi, jonizacja, itp., czy to tylko marketing?   Znalazłem też stronę z paroma fajnie opisanymi rzeczami (jak dobrać moc do metrażu itd.), może komuś się przyda: https://airflowklima.pl   Chętnie poznam Wasze opinie, bo temat niby prosty, ale im więcej czytam, tym bardziej się zastanawiam
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...