Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam,mam taki problem chciałbym przedłużyć nieco okap dachu dach dwa spady coś koło 45 st,jest pełne deskowanie i papa,mój kolega który będzie to robił od niedawna dekarz cieśla itp;)ale coś tam dachów robił i myśle że z venecją sobie poradzi,proponuje mi do krokwi dobić kawałki desek np 90 cm i te 20 cm przedłużone by było a szczyty to wysunąć blache na łatach(2.5x5) za krokwe szczytową a do łat dobić prostopadle deske jak krokwa niby i wydaje mi sie np taka deska 16 przybita do łat 2.5x5 coś kiepskim rozwiązaniem ,mało stabilnym dlatego pytam jak sensownie to zrobić chyba że ten jego pomysł jest sensowny.
Link do komentarza
aha tzn załapałem chodzi o tą część gdzie jest front tu gdzie rynny a widziałem gdzieś Twoją wypowiedź Mistrzu Janie o wysunięciu łat i pod spodem deski około 3.5 cm do łat(chodzi o szczytową część okapu)tylko teraz pytanie moje jak z podbitką a no a ten mój dekarz mowił że do łat trzeba deske dokręcić szerokośći krokwi prostopadle wydaje mi się że to będzie się słąbo trzymać kurcze kiepski z wyobraźnią jestem nie masz może jakiś fotek tego typu operacji;)bo dekarz to mój kolega który co prawda dachów kilka zrobił ale nie chce żeby zaproponował mi coś co "się robi" ale jest kiepskim rozwiązaniem(ostatecznie moge nie przedłużać tego okapu ale bym wolał to zrobić';)
Link do komentarza
aha;)zrozumiałem:)w końcu:)szkoda że zarówno krokwie jak i z boku były z zapasem;)ale tak to wyszły oszczędności murarz za darmo zrobił mi dach,to teraz na deski i kawałki krokiew to zapłace;)a zapas został obcięty bo murarz nie policzył styropianu;)a mówił po co Ci za duży okap żeby wiatr miał co robićicon_biggrin.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...