Skocz do zawartości

jaki bufor


Recommended Posts

Napisano
witam mam pytanie mam dom 140 m2 stary poniemiecki zbudowany w latach 50 podpiwniczony okna plastiki nieocieplony kupił piec defro komfort plus 15 kw. Jaki bufor do takiego pieca. Instalacja będzie w układzie zamkniętym ponieważ mieszkam w niemczech i takie są wymogi dlatego też piec defro poniewarz spełnia normy niemiecki.Mam w piwnicy bufor okolo 150 l czy taki by wystarczył czy musi być większy.
Napisano
  Cytat

Baniak o takiej pojemności trudno nazwać buforem.
Bufor jako taki to >500l.
Ty piszesz prawdopodobnie o zasobniku CWU.

Rozwiń  

Dokładnie baniak 150l na prąd. Czyli 500 l by wystarczyło. A moc pieca do takiego domu odpowiednia
Napisano
  Cytat

Dokładnie baniak 150l na prąd. Czyli 500 l by wystarczyło. A moc pieca do takiego domu odpowiednia

Rozwiń  

Mogła by być 20 kW, przy tych 15 kW będzie chodził pod górna granicą,ale powinien dać radę.
Jak dla mnie to dziwne podejście,najpierw kupujesz kociołek a potem pytasz czy da radę icon_smile.gif czemu nie pytałeś doradcy technicznego Defro.
Napisano
  Cytat

Mogła by być 20 kW, przy tych 15 kW będzie chodził pod górna granicą,ale powinien dać radę.
Jak dla mnie to dziwne podejście,najpierw kupujesz kociołek a potem pytasz czy da radę icon_smile.gif czemu nie pytałeś doradcy technicznego Defro.

Rozwiń  

na większy piec kominiarz nie pozwolił co do tego tez miał wątpliwości 2 miesiące z nim walczyłem.
Napisano
Nie wiem czy wystarczy... co w ogóle znaczy wystarczy?
Zresztą podobnie sprawa się ma z mocą kotła. Przy takiej ilości danych (powierzchnia i okna plastiki) trudno jednoznacznie odpowiedzieć. Nie jestem wróżem.

Co do bufora, napisałem od mniej więcej jakiej pojemności baniak można traktować jako bufor - bufor ciepła zaznaczam.
Kocioł + bufor + system grzewczy + zapotrzebowanie na ciepło, to wszystko tworzy układ ściśle ze sobą współpracujący.
I tak:
- duży bufor, małe zapotrzebowanie na ciepło i niskotemperaturowe ogrzewanie pozwala na ładowanie bufora raz dobę do raz na trzy dni, bo ilość ciepła w nim zgromadzona wystarcza przy powolnym rozbiorze na pokrycie strat ciepła domu;
- ale mały buforek, "zimny" dom i ogrzewanie grzejnikowe to właściwie jedyną funkcją jaką buforek będzie pełnił w tym układzie, to przejmowanie pików mocy kotła, bo ciepła w nim zgromadzonego w odpowiednim dla ogrzewania grzejnikowego zakresie temperaturowym będzie tyle co kot napłakał.

Więc jeszcze raz powtórzę:
- kocioł + bufor + system grzewczy + zapotrzebowanie na ciepło to układ ściśle ze sobą współpracujący.
  • 11 miesiące temu...
Napisano
  Cytat

Czym argumentował kominiarz odmowę ?

Rozwiń  

Za mało w kieszeń mu dawał ireneusz. icon_biggrin.gif
Odpowiedzi to od niego nie oczekuj, bo od roku nie ma go na forum a i patrząc na liczbę jego postów to do aktywnych raczej nie należy.
Napisano
Masz rację. Pisałem w trakcie czytania dyskusji. Szkoda że się skończyła :(

Bo się zastanawiałem czy ta odmowa tyczyła się wymiaru komina (ale tu jak rozumiem są jakieś dokładne przeliczniki) czy też chodziło o stan komina - czyli właśnie dokładnie czego się czepiał.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeżeli ostatecznemu wypoziomowaniu ścian fundamentowych ma służyć tylko różnica w grubości pierwszej warstwie zaprawy to faktycznie różnica nie powinna być większa niż ok. 1 cm. Po prostu, jeżeli będzie większa to trudno będzie zrobić korektę tylko w tej warstwie. Ale w praktyce można nieco korygować także zmieniając grubość warstwy zaprawy w kolejnych warstwach bloczków. W efekcie dramatu nie będzie niezależnie od tego czy trzeba będzie skorygować różnicę 1 cm, czy np. 4 cm. Da się natomiast poprawić nawet znacznie większą różnicę. Tylko ostatecznie po co się męczyć? im dokładniej będą wykonane same ławy, tym łatwiej i szybciej będzie można na nich wymurować ściany fundamentowe.  Podobnie będzie ze wszystkimi innymi pracami na budowie. Dla przykładu, niedokładności w murowaniu ścian w części nadziemnej da się skorygować grubością tynku. Ale ostatecznie każda taka niedoróbka i niedokładność to jednak pewien kłopot. 
    • Z opisu wnioskuję, że prawdopodobnie odkopanie ścian fundamentowych nie spowoduje zagrożenia. Jednak z naciskiem właśnie na prawdopodobnie. Nie będąc na miejscu i nie znając szczegółów nie mogę tego powiedzieć z całkowitą pewnością. Dlatego pomimo wszystko bezpieczniej będzie odkopywać każdą ścianę stopniowo, jako 2 lub 3 odcinki.  Natomiast odkopywanie fundamentu od strony wewnętrznej (od garażu) nie ma sensu. Natomiast co do wieńca to skoro go nie zrobiono, to teraz już się go i tak nie doda. 
    • Dzień dobry,   Zastosowanie odpowiedniego podkładu pod blachę jest kluczowym elementem prawidłowego wykonania dachu, nawet w przypadku pełnego deskowania. Warstwa ta pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia konstrukcji dachowej oraz samego pokrycia. Brak membrany lub folii pod blachą może prowadzić do poważnych konsekwencji dla całej konstrukcji dachu. Wilgoć, która dostaje się pod pokrycie blaszane, nie mając możliwości odprowadzenia, powoduje stopniowe zawilgocenie elementów drewnianych. Z czasem prowadzi to do degradacji drewna, rozwoju grzybów i pleśni, a w konsekwencji do osłabienia całej konstrukcji nośnej dachu.   Kondensacja pary wodnej, która tworzy się na spodniej stronie blachy, bez odpowiedniej warstwy rozdzielającej przyspiesza procesy korozyjne. Nawet najlepsze zabezpieczenia antykorozyjne blachy mogą nie wytrzymać stałego kontaktu z wilgocią gromadzącą się między pokryciem a deskowaniem. Ponadto, podkład dachowy zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekami w miejscach łączeń arkuszy blachy lub w przypadku uszkodzeń mechanicznych pokrycia. Stanowi on swoistą warstwę awaryjną, która zabezpiecza konstrukcję dachu przed wodą w sytuacjach krytycznych.   Profesjonalne wykonanie dachu z zastosowaniem odpowiedniego podkładu zwiększa również izolacyjność termiczną całej konstrukcji i ogranicza hałas powodowany przez deszcz czy grad uderzający w blachę. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku pomieszczeń użytkowych znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Inwestycja w wysokiej jakości membranę dachową  to stosunkowo niewielki wydatek w porównaniu do kosztów naprawy szkód spowodowanych przez zawilgocenie konstrukcji czy wymianę skorodowanego pokrycia. Nawet w przypadku dachów o pełnym deskowaniu, warstwa ta stanowi niezbędne zabezpieczenie trwałości całej konstrukcji.   ____________________________ Łata okapowa wentylacyjna https://pruszynski.com.pl/produkt/akcesoria/typowe-obrobki-blacharskie/lata-okapowa-wentylacyjna/  
    • Ja używam Rigips Vario i taśmy papierowej Tuff Tape, jak będziesz miał problem ze znalezieniem daj znać. Rigips Vario do wypełnienia, a taśmę kleję na Rigips Premium Light. Pierwsza jest sucha, druga gotowa, rewelacyjnie się na jednej i drugiej pracuje. Po wypełnieniu czekasz przynajmniej dobę, chyba że jeszcze będzie widać że nie wyschło, więc musi wyschnąć w 100% bo inaczej spęka. Taśmy ślizgowej przy połączeniu ściana - GK się nie zaleca, ponieważ zupełnie inaczej pracuje jedna i druga powierzchnia, stąd taśma Tuff Tape, która doskonale łączy to połączenie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam W jaki sposób wypełnić łączenie  ściany pionowej z podwieszonym sufite z karton gipsu? Między ścianą a sufitem jest kilku milimetrową przerwa. Co należy dać? Taśmę narożna, czy moze kleić tylko do sufitu flizeline tuż przy ścianie. Wcześniej ta przerwę wypełniając masa szpachlowa. Podobno taki styk robi się na tzw lacze ślizgowe.. Jaki to zrobić dobrze?  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...