botulina Napisano 8 sierpnia 2013 Udostępnij #1 Napisano 8 sierpnia 2013 witam Dom jest na kolejnym etapie budowy. Ściany parteru z silki 24cm już stoją. Za ok tydzień czasu wchodzi ekipa od dachu która położy belki i wiązary drewnianego stropu. Dach dwuspadowy - ściana szczytowa to ściana szkieletowa drewniana 15cm. Wg projektu mam jako ocieplenie szczytów - 20cm wełny mineralnej +3cm pustka powietrzna + okładzina drewniana na stelażu. Dodam ze poddasze będzie nieużytkowe.Mam pytanie odnośnie docieplenia szczytów ponieważ będziemy je wykonywać sami. Czy wełna i pustka + okładzina (szalówka) wystarczy? Czy należy dać jakieś folie między wełną a okładzina? Jakiej wełny najlepiej użyć i jak to wszystko zmontować? czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć i podać jakiś schemat?Czy mogę ocieplić jedynie szczyty a resztę ścian pozostawić bez ocieplenia (aż do przyszłego roku)? Link do komentarza
Irbis Strzecharstwo Napisano 8 sierpnia 2013 Udostępnij #2 Napisano 8 sierpnia 2013 Dużo pytań i mało danych, ale tak szybciutko spróbuję:Czy pomiędzy konstrukcję drewnianą szczytów będziecie wkładali ocieplenie? W te 15 cm? Od tego warto zacząć!Od środka w takim razie na konstrukcję drewnianą folia paroizolacyjna żółta, pomiędzy konstrukcję wełna, na to dałbym płytę osb i spokojnie styropian od zewnątrz. Później to już typowe rozwiązania - klej, siatka, klej i szalówka na ruszcie drewnianym. Mniej zabawy, bezpieczeństwo pożarowe zapewni wełna w konstrukcji i dochodzi Wam 15cm ocieplenia. Opisany przez Ciebie sposób ułożenia jest dość kłopotliwy, bo nie bardzo jest do czego mocować tę wełnę (kołki, klej!)...chyba, że pomiędzy konstrukcją wymurujecie pustki cegłą??? Wtedy na zewnątrz, pod szalówką powinna być folia wiatrochronna, czyli popularnie zwana paro przepuszczalna, następnie pustka i wełna mocowana do ściany na klej, ewentualnie uzupełniona kołkami i jeszcze ten nieszczęsny ruszt, bo do czegoś musicie zamocować folię i szalówkę.Jeśli ocieplisz szczyty, to koniecznie wykonaj opierzenia, chyba, że dach wychodzi poza obrys murów. W obu przypadkach należy zachować ciągłość ocieplenia ściany i dachu.Tyle na dziś - dobranoc Link do komentarza
Mistrz Jan Napisano 9 sierpnia 2013 Udostępnij #3 Napisano 9 sierpnia 2013 Po co ocieplać dach jak poddasze nieużytkowe, Wystarczy strop i ściany na wys ok 1 mb. Link do komentarza
botulina Napisano 9 sierpnia 2013 Autor Udostępnij #4 Napisano 9 sierpnia 2013 Czy pomiędzy konstrukcję drewnianą szczytów będziecie wkładali ocieplenie? W te 15 cm? - tak właśnie chcieliśmy zrobić, ale przedstawiony schemat architekta z pustką powietrzną wydał nam się mało logiczny dlatego też pytamy jaki byłby najlepszy sposób na ocieplenie szczytów.Wykonawca chciał dać płytę osb z wełną w środku i wszytko razem ocieplić (cały budynek) w jednym momencie. Rzucił nam taką kwotę że że nie starczy funduszy na ocieplenie całego domu dlatego też zastanawiamy się jak ocieplić jedynie szczyty aby całą konstrukcję w czasie zimy szlag nie trafił. Dach przykryty dachówką cementową nie będzie puki co ocieplony. Chcemy ocieplić strop drewniany 20cm wełną mineralną aby odizolować parter od nieużytkowego poddasza. W załączniku przesyłam przekrój budynku, jeśli potrzebne są jakieś informacje to proszę piszcie. Dziękuje za wszelką pomoc. Cytat Dużo pytań i mało danych, ale tak szybciutko spróbuję:Czy pomiędzy konstrukcję drewnianą szczytów będziecie wkładali ocieplenie? W te 15 cm? Od tego warto zacząć!Od środka w takim razie na konstrukcję drewnianą folia paroizolacyjna żółta, pomiędzy konstrukcję wełna, na to dałbym płytę osb i spokojnie styropian od zewnątrz. Później to już typowe rozwiązania - klej, siatka, klej i szalówka na ruszcie drewnianym. Mniej zabawy, bezpieczeństwo pożarowe zapewni wełna w konstrukcji i dochodzi Wam 15cm ocieplenia. Opisany przez Ciebie sposób ułożenia jest dość kłopotliwy, bo nie bardzo jest do czego mocować tę wełnę (kołki, klej!)...chyba, że pomiędzy konstrukcją wymurujecie pustki cegłą??? Wtedy na zewnątrz, pod szalówką powinna być folia wiatrochronna, czyli popularnie zwana paro przepuszczalna, następnie pustka i wełna mocowana do ściany na klej, ewentualnie uzupełniona kołkami i jeszcze ten nieszczęsny ruszt, bo do czegoś musicie zamocować folię i szalówkę.Jeśli ocieplisz szczyty, to koniecznie wykonaj opierzenia, chyba, że dach wychodzi poza obrys murów. W obu przypadkach należy zachować ciągłość ocieplenia ściany i dachu.Tyle na dziś - dobranoc Link do komentarza
Irbis Strzecharstwo Napisano 9 sierpnia 2013 Udostępnij #5 Napisano 9 sierpnia 2013 Cytat Po co ocieplać dach jak poddasze nieużytkowe, Wystarczy strop i ściany na wys ok 1 mb. Masz rację - moja odpowiedź wynikła w ogóle z pytania o ocieplenie szczytu, więc założyłem, że jeśli szczyt ma być ocieplony to i dach. W tym przypadku zrobiłbym jednak wypełnienie szkieletu wełną i na to folia paro przepuszczalna (w Danii na ten przykład zastosowano by tu "folię" z tektury - damspaper, bo trwałość i odporność na UV dużo większa), a od środka paroizolacyjna. Elewację obił szalówką i to wszystko. Całe realne ocieplenie na ścianach kondygnacji mieszkalnej i stropie (choć gdyby jednak ocieplić dach tak jak w projekcie, to byłby spory lamus na poddaszu...). Sądzę, że przy takim układzie dodatkowe ocieplanie szczytu na wysokość 1m jest zbędna (pod warunkiem zachowania ciągłości ociepleń).Dodatkowo dałbym jeszcze folię paroizolacyjną pod wełnę na stropie, czego brak w projekcie. Link do komentarza
botulina Napisano 19 sierpnia 2013 Autor Udostępnij #6 Napisano 19 sierpnia 2013 Witam, dziękuje za pomoc mam jeszcze jedno pytanie. Postanowiłam ocieplać cały parter płytami wełny skalnej Fasrock LL Rockwool. Czy nie lepiej i łatwiej byłoby poprostu położyć płyty wełny skalnej na szczyty z osb od zewnątrz? Czy wtedy też należy zastosować folię paro przepuszczalną? Pozdrawiam Cytat Masz rację - moja odpowiedź wynikła w ogóle z pytania o ocieplenie szczytu, więc założyłem, że jeśli szczyt ma być ocieplony to i dach. W tym przypadku zrobiłbym jednak wypełnienie szkieletu wełną i na to folia paro przepuszczalna (w Danii na ten przykład zastosowano by tu "folię" z tektury - damspaper, bo trwałość i odporność na UV dużo większa), a od środka paroizolacyjna. Elewację obił szalówką i to wszystko. Całe realne ocieplenie na ścianach kondygnacji mieszkalnej i stropie (choć gdyby jednak ocieplić dach tak jak w projekcie, to byłby spory lamus na poddaszu...). Sądzę, że przy takim układzie dodatkowe ocieplanie szczytu na wysokość 1m jest zbędna (pod warunkiem zachowania ciągłości ociepleń).Dodatkowo dałbym jeszcze folię paroizolacyjną pod wełnę na stropie, czego brak w projekcie. Link do komentarza
Irbis Strzecharstwo Napisano 23 sierpnia 2013 Udostępnij #7 Napisano 23 sierpnia 2013 Konstrukcja pod OSB na szczytach daje doskonałą okazję do ułożenia ocieplenia wewnątrz, a dodatkowa warstwa na zewnątrz zapewni komfort. Folia paroizolacyjna raz, od wewnątrz. Sposób wykonania... może jednak z pustką wentylacyjną jeśli na zewnątrz będzie też wełna mineralna! 1 Link do komentarza
GipsKartonITD Napisano 25 sierpnia 2013 Udostępnij #8 Napisano 25 sierpnia 2013 (edytowany) Cytat witam Dom jest na kolejnym etapie budowy. Ściany parteru z silki 24cm już stoją. Za ok tydzień czasu wchodzi ekipa od dachu która położy belki i wiązary drewnianego stropu. Dach dwuspadowy - ściana szczytowa to ściana szkieletowa drewniana 15cm. Wg projektu mam jako ocieplenie szczytów - 20cm wełny mineralnej +3cm pustka powietrzna + okładzina drewniana na stelażu. Dodam ze poddasze będzie nieużytkowe.Mam pytanie odnośnie docieplenia szczytów ponieważ będziemy je wykonywać sami. Czy wełna i pustka + okładzina (szalówka) wystarczy? Czy należy dać jakieś folie między wełną a okładzina? Jakiej wełny najlepiej użyć i jak to wszystko zmontować? czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć i podać jakiś schemat?Czy mogę ocieplić jedynie szczyty a resztę ścian pozostawić bez ocieplenia (aż do przyszłego roku)? Zdecydowałem się na nieużytkowanie przestrzeni pod dachem (więc nie będę spełniał warunków technicznych).Z przekroju D1 kasuję trzy ostatnie pozycje (izolacja, paroizolacja, płyta g/k), a przedostatnią (paroizolacja) przenoszę do przekroju S1 przed ostatnią pozycję płyta g/k 15mm.Szczytów nie ocieplam. Edytowano 25 sierpnia 2013 przez GipsKartonITD (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Irbis Strzecharstwo Napisano 25 sierpnia 2013 Udostępnij #9 Napisano 25 sierpnia 2013 Cytat Zdecydowałem się na nieużytkowanie przestrzeni pod dachem (więc nie będę spełniał warunków technicznych).Z przekroju D1 kasuję trzy ostatnie pozycje (izolacja, paroizolacja, płyta g/k), a przedostatnią (paroizolacja) przenoszę do przekroju S1 przed ostatnią pozycję płyta g/k 15mm.Szczytów nie ocieplam. I to jest jedyne sensowne rozwiązanie, przy założeniu, że poddasze pozostanie nieużytkowe. Link do komentarza
botulina Napisano 26 sierpnia 2013 Autor Udostępnij #10 Napisano 26 sierpnia 2013 poddasze planuje trochę użytkować. nie na cele mieszkalne aczkolwiek chciałabym mieć opcję w przyszłości coś tam zrobić. Ocieplę z zewnątrz z tą pustką. Zobaczymy jak to wyjdzie. Pozdrawiam Cytat I to jest jedyne sensowne rozwiązanie, przy założeniu, że poddasze pozostanie nieużytkowe. Link do komentarza
GipsKartonITD Napisano 26 sierpnia 2013 Udostępnij #11 Napisano 26 sierpnia 2013 (edytowany) Cytat poddasze planuje trochę użytkować. nie na cele mieszkalne aczkolwiek chciałabym mieć opcję w przyszłości coś tam zrobić. Ocieplę z zewnątrz z tą pustką. Zobaczymy jak to wyjdzie. Pozdrawiam Wymogi techniczne określają jaką min. temperaturę mamy utrzymać w danym rodzaju przeznaczenia pomieszczeniu. A jeżeli pomieszczenia nie ogrzewamy to nie musimy spełniać warunków.Ścianę szczytową jeżeli wymaga wzmocnienia poszyciem to pokryć płytą OSB od zewnątrz, zabezpieczyć wiatroizolacją, wykonać ruszt pod deskę elewacyjną (który będzie jednocześnie tworzył pustkę wentylacyjną) i zamontować deskę i nic więcej.Na obecnym etapie przyda się wykonanie wentylacji strychu w celu późniejszej łatwiejszej adaptacji do celów użytkowych.Oraz asekuracyjne wykonanie paroizolacyjnych przepon których obecnie nie uwzględnił architekt (górę zaprojektował tak jakby część parteru była stale otwarta na poddasze). Edytowano 26 sierpnia 2013 przez GipsKartonITD (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się