Skocz do zawartości

Taras nad pomieszczeniem


Recommended Posts

Witam,

Nie chciałam się podpinać pod inne wątki, aby tamte dyskusje mogły zostać dokończone. Czytam i czytam o tych tarasach i nic z tego nie rozumiem :(

Mam taras 80m2, który jest dachem/sufitem dla 3 mieszkań. Niestety, ale płytki jakie położył deweloper odpadają :/

Z informacji od dewelopera wiem, ze taras składa się z następujących elementów: strop, beton spadkowy, paraizolacja (papa), termoizolacja (20cm styropianu twardego), 2 warstwy papy termozgrzewalnej, podkład betonowy, gres mrozoodporny

I teraz mam następujące pytania:

1. Czy jest to dobrze wykonany taras?
2. Czy mogę zamiast płytek zamontować panele syntetyczne przypominające drewno? Jeśli tak, to czy pod te panele muszę coś położyć? Czy muszę wtedy usuwać stare płytki?

Proszę doradźcie. Rozmawiałam z kilkoma firmami, i w każdej mówiono mi co innego :(
Link do komentarza
Cytat

Układ warstw tarasowych jest prawidłowy, a panele można ułożyć na istniejących płytkach.



Dziękuję bardzo za odpowiedź. Rozumiem, że nie muszę niczym izolować tych płytek, tak?
Zapomniała dodać, ze taras posiada dwa odpływy, które odprowadzają wodę.
Link do komentarza
Zakładając, że opisane warstwy tarasowe zostały wykonane starannie, panele będą stanowiły dodatkową ochronę przed wpływem warunków atmosferycznych.

Przy montażu paneli trzeba zadbać o uszczelnienie np. silikonem miejsc mocowania legarów do podłoża. Oczywiście legary powinny być ustawione zgodnie z kierunkiem spadku tarasu i trzeba zapewnić swobodny spływ wody do istniejącego odwodnienia.
Link do komentarza
zakładając amplitudę temperatur od - do +
oraz wilgoć wchłanianą przez strop
z blokadą paro przepuszczalności na warstwie papy - to już przestaje być takie prawidłowe .

strop ze spadkiem, izol. paro przepuszczalna, warstwa wentylowana , termoizolacja (20cm styropianu twardego), warstwa dociskowa, hydroizolacja, gres mrozoodporny


żeby było jasne to tylko jedna z wielu propozycji można i lepiej ;) Edytowano przez MTW Orle (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...