Skocz do zawartości

ocieplenie a izolacja !


Gość Guest_dylot_*

Recommended Posts

Gość Guest_dylot_*
Witam !
zauwazyłem że "Eksperci" na tym forum wypowiadająsie na ten temat !
Może ktoś dokładnie mi i może innym wyjaśni dokładnie na czy polega różnica
OCIEPLENIE/IZOLACJA tak praktycznie na budowie !
pozdrawiam !
Link do komentarza
Gość T.  Brzęczkowski
Upisowo, to jak lodówka zamknięta i uchulona. A w budownictwie to zużycie energii E>120 kWh/m2 rocznie lub przy izolowaniu E<70kWh/m2 rocznie. Dalej co się z tym wiąże, domów izolowanych (E<70kWh/m2 rocznie ) nie da się ogrzewać centralnie (drogi montaż, eksploatacja, ale niski komfort) więc każdy kto doradza gaz, polety , "eko"groszek, czy ciepłe pompy będzie naturalnie bał się skutecznej izolacji, jak diabeł święconej wody.
Poprostu styropian czy wełnę można tak ułożyć by nie izolować.
Link do komentarza
Gość T.  Brzęczkowski
Zdrowie , komfort ,opłaty to są oczywiste zlalety dobrej izolacji domu w połaczeniu ze skuteczną wentylacją i precyzyjnym ogrzewaniem.
Do 1990 roku "królowały" niesterowalne systemy ogrzewania, (zaryczałtowane c.o. czy piece na węgiel) masa ściany w takim przypadku stanowiła substytut automatyki, stabilizoawała temperaturę. Ale od 15 lat coraz powszechniejsza jest automatyka w ogrzewaniu, utrzymuje stałą, zadaną temperaturę ( z dokładnościa 0.1stC). Nie występuje chwilowa nadprodukcja ciepła. W takim przypadku ściana stojąca na fundamencie i odprowadzająca ciepło do gruntu, nie jest już akumulatorem a WYŁĄCZNIE odbiornikiem. Im bliżej gruntu tym chłodniejszym odbiornikiem (Umieszczanie izloacji termicznej za stałym odbiornikiem nie świadczy dobrze o wykonacy). Dodając do tego częsty błąd (nawet w normach) najsłabszej izolacji podłogi od gruntu, mamy najchłodniejsze powietrze w strefie gdzie przebywamy a najcieplejsze na górze. jest to oczywisty dyskomfort ,co raczył Szanowny "gość" zauważyć. Coraz częściej też nasza automatyka wspierana jest przez programowanie czasowe i to ocieplanie z zewnątrz pachnie absurdem podobnym do gotowania beczki z wodą gdy chcemy filiżankę herbaty.
W domu izolowanym czas nagrzewania jest znacznie krótrzy niż w domu ocieplanym (izolowanym częściowo) ale za to czas stygnięcia przy zanikach energi nieporównywalnie dłuższy.
Dzieki izolowaniu mamy niższe opłty, wyższy komfort, syche ściany, i mniejsze koszty inwestycyjne.
Link do komentarza
Gość T.  Brzęczkowski
A jednak jest kolosalna różnica jakościwa w zużyciu energii między domem izolowanym a ocieplanym.
Ocielanie jest częćiowe czyli mało skuteczne. Czy częściwa izolacja wodna np, durszlak to izolacja, czy przedłużacz z przetartą do miedzi izolacją jest dalej izolowany elektrycznie, czy jeden nausznik u pracującego młotem pneumatycznym to jest izolacja akustyczna?
Link do komentarza
o komforcie cieplnym mówimy wtedy, kiedy nie odczuwamy ani ciepła, ani zimna, czy grzejnik elektryczny może nam zapewnić taki stan w każdym miejscu np. salonu o pwierzchni 35 m2, czy temperatura przy grzejniku i 1 m od niego i dalej 5 m od grzejnika jest taka sama? jedyny komfort to to, że nie dokładamy do pieca, kominka, ne wynosimy popiołu i nie wdychamy kurzu i sadzy
Link do komentarza
Cytat

Może ktoś dokładnie mi i może innym wyjaśni dokładnie na czy polega różnica
OCIEPLENIE/IZOLACJA tak praktycznie na budowie !



"Ocieplenie" to potoczna nazwa izolacji termicznej. Przy czym latem izolacja termiczna budynku powoduje, że latem panuje w nim przyjemny chłód, więc słowo "ocieplenie" jest wtedy mało odpowiednie.

"Izolacja" - może być termiczna albo chociażby przeciwwilgociowa. To szeroki termin i wymaga tego drugiego słówka, żeby wiadomo było o czym mówisz. Mało tego - czasami potrzebne jest trzecie słowo - "fundamentów", "ścian", "dachu". Dlatego prosty człowiek mówi "ocieplenie" zamiast izolacja termiczna ścian.
Link do komentarza
  • 6 miesiące temu...
Cytat

Upisowo, to jak lodówka zamknięta i uchulona. A w budownictwie to zużycie energii E>120 kWh/m2 rocznie lub przy izolowaniu E<70kWh/m2 rocznie. Dalej co się z tym wiąże, domów izolowanych (E<70kWh/m2 rocznie ) nie da się ogrzewać centralnie (drogi montaż, eksploatacja, ale niski komfort) więc każdy kto doradza gaz, polety , "eko"groszek, czy ciepłe pompy będzie naturalnie bał się skutecznej izolacji, jak diabeł święconej wody.
Poprostu styropian czy wełnę można tak ułożyć by nie izolować.


więc jak?
należy izolować czy ocieplać.
mam mieć piec gazowy dom z poddaszem użytkowym okna plastiki więc jak wykonać tą izolację
dlaczego doradzający takie metody ogrzewania będą się bali dobrej izolacjii
będę kładł 14 cm styropian chciałem zapytać czy murłatę pod podbitką należy też jakoś ocieplić czy zostawić
przepraszam za prostotę pytań i z góry dziękuję za informacje
pozdrawiam
stachu
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Sprawdź wszystkie ściany wewnętrzne zwłaszcza nośne czy są też jakieś pęknięcia, jak znajdziesz pęknięcia, to tak jak ktoś  wcześniej tu napisał „brak zgęszczenia pod ławami” Jak nie ma tam pęknięć, a są tylko w ścianach zewnętrznych, to może do tego  przyczynić się np. drenaż opaskowy.   
    • To strasznie mało powinno być 2,8 m na gotowo, będzie się trudno mieszkać na poddaszu zwłaszcza spać tam, w lecie duchota.   I teraz jeszcze jedna kwestia u góry jętek chcesz przybić podłogę zrobić stryszek, jętka ma 16 cm wysokości, jak chcesz upakować gr. 50 cm wełny rozprężnej  między płytą G/K sufitu podwieszanego  a deskami na stryszku?  
    • Dziwnie długie te jętki. Od samej długości mogą się giąć, a gdzie napór krokwi? Zwykle takie długie są kleszcze.   pokaż jakieś fotki, przekrój dachu - to może coś będzie z tego wiadomo.   bez widoku niewiele z tego wiadomo projekt , fotki potrzebne
    • No cóż - napisałem, jak to jest wg zasad. Niemieckich.  to, co migruje z góry na szerokości wykopu pod dren - to mały procent z tego, co migruje zza wykopu. Poza tym - napisałem, że możesz zasypać - ale oddzielając tą nasypaną ziemię czy glinę geowłókniną - w przeciwnym razie zasypana ziemia być może przefiltruje się do kamienia - piasek tym bardziej.   Dren niestety ściąga wodę - takie jest jego zadanie, dlatego lokuje sie go powyżej spodu ławy - ale też odprowadza tę wodę, odwadniając teren. Taka jest zasada.   Przy gruntach szczególnie mokrych robi się nawet dwie opaski, jedna przy budynku, druga trochę dalej od tej pierwszej.   Żwir ma odprowadzać wodę do drenu bezpośrednio na odległości 30, 40 cm - nie 5 metrów.   Kamień może się po pewnym czasie przymulić, szczególnie ten najniżej położony choćby pyłem z samego nasypanego kamienia - i tego nie przetkasz - rurę można, jeśli studnie na to pozwolą.    
    • Przemyśl sprawę dokładnie. Nie wiemy jaka jest wielkość dachu, w jakim regionie obiekt (w różnych regionach obowiązują różne normy obciążenia śniegiem i naporu wiatru) i nie zapominaj, że kiedyś, w Katowicach, pod śniegiem zawalił się dach hali wystawienniczej. Dlatego pytałem o odkształcenia połaci dachowej, które mogą być mało widoczne z zewnątrz, ale wewnątrz dachu powinieneś to zauważyć. Jętki w żadnym przypadku nie powinny się wyginać na boki, bo to znaczy, że zostały wykonane z odpadowego drewna, albo źle zamontowane (niesymetrycznie). Ani do góry, ani na dół. One mają pracować na ściskanie. Zdjęcia coś więcej by dały, dlatego nie działaj pochopnie, tutaj należy sięgnąć do przyczyny, a nie tylko pudrować skutki.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...