Skocz do zawartości

Łazienka na drewnianym stropie


Recommended Posts

Napisano

Strop nad parterem mojego domu jest oparty na belkach drewnianych pokrytych płytą OSB. Początkowo nie planowaliśmy na górze łazienki, ale doszliśmy jednak do wniosku, że będzie ona tam niezbędna. Problem w tym, że nie ułożyliśmy żadnej izolacji przeciwwilgociowej, a w łazience – wiadomo – zawsze coś wyleje się na podłogę. Jak w takiej sytuacji zabezpieczyć płyty przed zawilgoceniem i jaką można na nich ułożyć posadzkę?


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/wystroj-wnetrz/lazienka/porady/17209-lazienka-na-drewnianym-stropie

Gość Mistrz
Napisano
Nie ma możliwości ułożenia brodzka z płytek na drewnianym stropie. To jest utopia. Wcześniej, czy później będzie przeciekał ! To już jest wypraktykowane na 10 stronę . Najlepiej kupić gotowy brodzik , albo zamówić na wymiar. Brodziki na wymiar nie są tanie, ale coś za coś. Jest kilka firm robiących brodziki na zamówienie.
  • 1 rok temu...
Gość Architekt
Napisano
Proszę pamiętać o jednej, bardzo ważnej rzeczy w łazienkach na drewnianym stropie. Nigdy nie stosujcie sztywnych połączeń i nigdy, ale to nigdy nie róbcie kabin prysznicowych bez brodzika. Kabiny prysznicowe bez brodzika, na stropach drewnianych przeciekają i nie ma przed tym ratunku. Wcześniej czy później takie rozwiązanie grozi katastrofą. Jeżeli ktoś potrzebuje brodzik nietypowy, lub wielkogabarytowy, to można wykorzystać brodziki na wymiar.
  • 5 miesiące temu...
Napisano
belki mam co 47cm ale dla pewnosci dam dwie warstwy płyt.co do zakonczenia przy scianie to bym zapomniała o listwie.dzięki ze jestescie.halina
  • 1 rok temu...
Gość wojtek
Napisano
nie macie pojecia o lazienkach na stropie z drewna ,mozna wszystko!
  • 2 lata temu...
Napisano
A co z pralką na takich stropach i płytach OSB? Czy drgania nie powodują pęknięć?
Napisano

Witam

wtrącę swoje 3 grosze, bo zrobiłem łazienkę 10 lat temu na drewnianym stropie przy adaptacji poddasza na mieszkanie.

Belki na stropie co ok 70cm, na to płyta OSB 22cm, potem impregnat, grunt, folia w płynie, klej elastyczny, terakota , cokół z płytek na styku podłogi i ścian, wanna, muszla klozetowa.

Pralka też, żadnych problemów i pęknięć od drgań

Pozdr

Wojtek

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

I jak po tych 10 latach ma się drewno. Da się Wojciechu jakiś komentarz na ten temat rzucić. Mnie bardzo interesują drewniane wykończenia, ale trochę mam obaw związanych właśnie z impregnacją. Używam zwykle Vidaronu, wiem, że mają impregnat do drewna konstrukcyjnego i takiego bym użył do podobnej pracy. Chętnie dowiedziałbym się czy robiłeś jakieś poprawki w ciągu tej dekady?

Napisano
37 minut temu, rower napisał:

I jak po tych 10 latach ma się drewno. Da się Wojciechu jakiś komentarz na ten temat rzucić. Mnie bardzo interesują drewniane wykończenia, ale trochę mam obaw związanych właśnie z impregnacją. Używam zwykle Vidaronu, wiem, że mają impregnat do drewna konstrukcyjnego i takiego bym użył do podobnej pracy. Chętnie dowiedziałbym się czy robiłeś jakieś poprawki w ciągu tej dekady?

Witaj

nie kumam jakie drewno masz na myśli ?

Czy belki pod podłoga łazienki, czy płyty OSB , które na nich leżą , a na nich terakota ?

No jak mam na to odpowiedzieć ?

Mogę Ci zrobić aktualne fotki , jak wygląda ta łazienka zrobiona na stropie drewnianym 10 lat temu - terakota, pytki , fugi - chcesz ?

 

Pozdr

W

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • dzięki wielkie za ta rozpiskę co gdzie idzie, dam znać jak poszło
    • W puszkach B i C zamontujesz wyłączniki schodowe. Mają one 1 styk wspólny i 2 styki przełączalne. I w puszce B tę żyłę fazową idącą od puszki A podłączysz do styku wspólnego wyłącznika. Natomiast do styków przełączalnych podłączasz dwie żyły przewodu idącego do puszki C. Tam jest przewód  4-ro żyłowy, więc dwa kolory dowolne, byle nie zielono-żółty!!!  Natomiast w puszce C na styki przełączalne wyłącznika schodowego dajesz te żyły, które idą od wyłącznika z puszki B, natomiast do styku wspólnego podłączasz przewód fazowy idący do lampy III.  Pozostają do podłączenia pozostałe 2 żyły przewodu ód lampy III, znaczy neutralna i ochronna Możesz je poprowadzić od A poprzez puszkę C. Czyli wykorzystując 2 żyły przewodu 4-ro żyłowego z A do C. Zielono-żółtą jako ochronna. a szarą zamienić na niebieską. 2 żyły z tego przewodu (czarna i brązowa) pozostaną niewykorzystane. I ten drugi przewód 3 żyłowy pomiędzy A i B niewykorzystany cały.    Drugi wariant to pomiędzy stykami przełączalnymi wyłączników B i C prowadzimy żyły czarną i brązową, a pozostałe 2 żyły (szara i zielono-żółta) wykorzystujemy jako N i PE poprowadzone do lampy III. Wtedy przewód 4-żyłowy pomiędzy A i C będzie cały niewykorzystany.     Pytaj jeśli coś niejasne.
    • Nie mam, ewentualnie jak pojadę do ojca do domu, to wtedy przetniemy. Chyba, że złamię młotkiem. Ale to prawda, jeśli odetnę kilka pasków i będzie wyraźna struktura to znaczy, że to nie pleśń rośnie we wzorek, tylko to po prostu struktura kamienia.  Myślę, że tak będzie, bo mieszkanie poza tym nie sprawia wrażenia "wilgotnego". 
    • Szlifierką kątową - efekt będzie zapewne taki sam, jak to co widać na zdjęciach.
    • Więc tak, z oświetleniem górnym chyba nie będziesz miał problemu. Przewód czterożyłowy wystarcza na dwa obwody, na lampę I i lampę II. Żyła szara jest najbardziej zbliżona do niebieskiej, ale dobrze jest oznaczyć ją trwale jako niebieską. Najlepiej na końce w puszkach zakładać rurkę termokurczliwą niebieską. Czyli w puszce A łączysz niebieski z zasilania wraz z niebieskim (szarym) idącym do lampy I, a tam łączysz też niebieski (szary) do lampy II. Przewód fazowy z zasilania łączysz na styk wspólny wyłącznika dwuklawiszowego, A na styki klawiszy dajesz na jeden - przewód czarny idący do lampy I a przewód brązowy na styk 2 klawisza. Przy czym do lampy I podłączasz przewód czarny, a brązowy łączysz do żyły brązowej przewodu między lampami i przedłużasz zasilanie do lampy II. Żyły zielono-żółte łączysz wszędzie ze sobą i nie używasz do żadnych innych celów. Jeśli lampy posiadają styk ochronny, to przewód zielono-żółty podłącza się do niego. jeśli nie posiadają to przewód zielono-żółty pozostawia się pod lampą nie podłączony do niczego. Ale ma tam być!!! Czyli żyła czarna (czwarta żyła) przewodu pomiędzy lampami pozostaje wolna, nie jest podłączona nigdzie.   Z kolei obwód oświetlenia nad łóżkiem będzie zasilany z puszki A. Wykorzystasz do tego jeden z przewodów 3-żyłowych do puszki B. Żyły należy połączyć do tych samych kolorów jakie ma przewód z zasilania.  Reszta za parę minut, bo mnie już wołają do zacierania betonu.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...