Skocz do zawartości

Remontuje pokój i chce położyć gładź


Recommended Posts

Napisano
Witam
Remontuje pokój i chce położyć gładź, starą farbę zdrapałem (ależ to była męka). Ściany jak to w bloku są trochę popękane i krzywe wiec chce je wyrównać. Myślałem o tym żeby położyć siatkę ( żeby nie było pęknięć) na siatkę gips szpachlowy ( żeby wyrównać) a potem na koniec gotową masę szpachlową cekol a 45 ( gładź) oczywiście najpierw zagruntować. Moje pytanie brzmi czy jak położę to w takiej kolejności to będzie dobrze czy coś jeszcze trzeba położyć?
Napisano
Połóż tynk maszynowy lekki np. MP75 i nie będziesz musiał żadnej gładzi kłaść.
Napisano
witam
oczyszczeniu i gruntowaniu)ja zrobił bym tak : siatka 15cm z włókna szklanego wtopiona w knauf uniflott (moze byc cekol c-40, obydwa mieszasz tylko recznie zachowujac zalecane proporcje z wodą), przy czym dokładnie w szczelinę wcisnąłem uniflott o nieco rzadszej konsystencji niż zalecana ale to z wiadomych względów *żeby weszła jak najgłębiej), na to gładź FAST G1, farba GRUNT ŚNIEŻKA i potem jakis dulux lub inna firma moze byc beckers
Napisano
  Cytat

witam
oczyszczeniu i gruntowaniu)ja zrobił bym tak : siatka 15cm z włókna szklanego wtopiona w knauf uniflott (moze byc cekol c-40, obydwa mieszasz tylko recznie zachowujac zalecane proporcje z wodą), przy czym dokładnie w szczelinę wcisnąłem uniflott o nieco rzadszej konsystencji niż zalecana ale to z wiadomych względów *żeby weszła jak najgłębiej), na to gładź FAST G1, farba GRUNT ŚNIEŻKA i potem jakis dulux lub inna firma moze byc beckers

Rozwiń  

Co Ty za bzdury piszesz!
Po co siatka ,a za Uniflota to wyda majątek a po drugie on do czego innego służy.
Napisano
  Cytat

Ja myslałem o takiej siatce co się ją kładzie jak ocieplają budynki.

Rozwiń  

Ale po co? Jak chcesz zrobić mocny tynk to dorzuć do zaprawy włókna PP ,jeszcze lepiej zwiążą aniżeli siatka.Ale dalej twierdzę po co? Daj normalny tynk ten co pisałem wyżej i będziesz zadowolony bo zrobisz dobrze i tanio.
Napisano
  Cytat

Ale po co? Jak chcesz zrobić mocny tynk to dorzuć do zaprawy włókna PP ,jeszcze lepiej zwiążą aniżeli siatka.Ale dalej twierdzę po co? Daj normalny tynk ten co pisałem wyżej i będziesz zadowolony bo zrobisz dobrze i tanio.

Rozwiń  


Jeśli stary tynk się nie sypie ani nie odpada, to siatka jest absolutnie zbędna.


Jesli odparzony, to skuć do gołej ściany i tynkować ręcznie tynkiem maszynowym gipsowym.
Napisano
  Cytat

Ale po co? Jak chcesz zrobić mocny tynk to dorzuć do zaprawy włókna PP ,jeszcze lepiej zwiążą aniżeli siatka.Ale dalej twierdzę po co? Daj normalny tynk ten co pisałem wyżej i będziesz zadowolony bo zrobisz dobrze i tanio.

Rozwiń  



Siatka po to bo sciany pękaja. Jesli położe bez siatki to jak będzie pękać to popęka i gładź?
Napisano
  Cytat

Siatka po to bo sciany pękaja. Jesli położe bez siatki to jak będzie pękać to popęka i gładź?

Rozwiń  

Ściany popękały dawno temu na pewno, a jeżeli dalej pękają to zgłaszaj to gdzie trzeba bo szkoda Twojego i najbliższych zdrowia i bezpieczeństwa.
Przecież Ci pisałem wyżej,ale widzę że nie czytasz i jesteś uparty jak stary osioł na ta gładź. Daj ten tynk maszynowy gipsowy i jak go dobrze zatrzesz to będziesz miał powierzchnię ściany jakbyś położył gładź.
Napisano
  Cytat

Ściany popękały dawno temu na pewno, a jeżeli dalej pękają to zgłaszaj to gdzie trzeba bo szkoda Twojego i najbliższych zdrowia i bezpieczeństwa.
Przecież Ci pisałem wyżej,ale widzę że nie czytasz i jesteś uparty jak stary osioł na ta gładź. Daj ten tynk maszynowy gipsowy i jak go dobrze zatrzesz to będziesz miał powierzchnię ściany jakbyś położył gładź.

Rozwiń  


Uparty nie jestem tylko odpowadałem na pytanie Po co? icon_smile.gif Czyli jak dobrze zrozumiałem to zagruntować, wymieszac tynk maszynowy z włóknami PP, zatrzeć i malować?
Napisano
  Cytat

Uparty nie jestem tylko odpowadałem na pytanie Po co? icon_smile.gif Czyli jak dobrze zrozumiałem to zagruntować, wymieszac tynk maszynowy z włóknami PP, zatrzeć i malować?

Rozwiń  

Ja nawet tych włókien bym nie dawał ,tylko tak napisałem co jest lepsze od siatki.
Co do zatarcia tego tynku to nie wydaje mi się abyś to kiedyś robił,więc jeżeli nie miałeś z tym styczności to zleć to fachowcowi.
Napisano
  Cytat

a ściany z czego?

co do włókien, to weź później tego "włochacza" zatrzyj na gładko icon_biggrin.gif

Rozwiń  

Wtedy tylko gładź aby tak jak to ładnie ująłeś "włochacza" zamaskować.
Napisano
Teraz też jestem w trakcie remontu pokoju synka. Póki co ściany zdarte do gołego betonu, zagruntowane i jutro Mp75 wchodzi na ścianę. Zobaczymy jakie potem będą efekty a robię to po raz pierwszy w życiu.
Napisano
  Cytat

Teraz też jestem w trakcie remontu pokoju synka. Póki co ściany zdarte do gołego betonu, zagruntowane i jutro Mp75 wchodzi na ścianę. Zobaczymy jakie potem będą efekty a robię to po raz pierwszy w życiu.

Rozwiń  

To pamiętaj abyś po zatarciu na gładko po kilkunastu minutach skropił tynk wodą ,jak wyjdzie mleczko wtedy zatrzyj go na gładko,będzie tak jakbyś gładź położył.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
  Cytat

Witam
Remontuje pokój i chce położyć gładź, starą farbę zdrapałem (ależ to była męka). Ściany jak to w bloku są trochę popękane i krzywe wiec chce je wyrównać. Myślałem o tym żeby położyć siatkę ( żeby nie było pęknięć) na siatkę gips szpachlowy ( żeby wyrównać) a potem na koniec gotową masę szpachlową cekol a 45 ( gładź) oczywiście najpierw zagruntować. Moje pytanie brzmi czy jak położę to w takiej kolejności to będzie dobrze czy coś jeszcze trzeba położyć?

Rozwiń  


W opisanym przez Pana przypadku nie ma konieczności stosowania siatki wzmacniającej. Żeby ułatwić i przyspieszyć pracę a jednocześnie uzyskać w pełni satysfakcjonujący efekt końcowy, proponuję wykorzystać masę szpachlową ACRYL-PUTZ® ST 10 START http://www.acrylputz.pl/34/acryl-putz-st-10-start Jest to nowoczesny wyrób typu "2 w 1" - służy do wyrównywania podłoża i może być stosowany jako warstwa wierzchnia bez konieczności użycia gotowych gładzi wykończeniowych. Ściany i sufity po zastosowaniu masy ACRYL-PUTZ® ST 10 START uzyskują idealnie gładką powierzchnię. Do zagruntowania ścian przed aplikacją masy polecam natomiast zastosowanie Gruntu Polimerowego Uniwersalnego ACRYL-PUTZ® http://www.acrylputz.pl/74/grunt-polimerowy-uniwersalny

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...