Skocz do zawartości

Remontuje pokój i chce położyć gładź


Recommended Posts

Napisano
Witam
Remontuje pokój i chce położyć gładź, starą farbę zdrapałem (ależ to była męka). Ściany jak to w bloku są trochę popękane i krzywe wiec chce je wyrównać. Myślałem o tym żeby położyć siatkę ( żeby nie było pęknięć) na siatkę gips szpachlowy ( żeby wyrównać) a potem na koniec gotową masę szpachlową cekol a 45 ( gładź) oczywiście najpierw zagruntować. Moje pytanie brzmi czy jak położę to w takiej kolejności to będzie dobrze czy coś jeszcze trzeba położyć?
Napisano
Połóż tynk maszynowy lekki np. MP75 i nie będziesz musiał żadnej gładzi kłaść.
Napisano
witam
oczyszczeniu i gruntowaniu)ja zrobił bym tak : siatka 15cm z włókna szklanego wtopiona w knauf uniflott (moze byc cekol c-40, obydwa mieszasz tylko recznie zachowujac zalecane proporcje z wodą), przy czym dokładnie w szczelinę wcisnąłem uniflott o nieco rzadszej konsystencji niż zalecana ale to z wiadomych względów *żeby weszła jak najgłębiej), na to gładź FAST G1, farba GRUNT ŚNIEŻKA i potem jakis dulux lub inna firma moze byc beckers
Napisano
Cytat

witam
oczyszczeniu i gruntowaniu)ja zrobił bym tak : siatka 15cm z włókna szklanego wtopiona w knauf uniflott (moze byc cekol c-40, obydwa mieszasz tylko recznie zachowujac zalecane proporcje z wodą), przy czym dokładnie w szczelinę wcisnąłem uniflott o nieco rzadszej konsystencji niż zalecana ale to z wiadomych względów *żeby weszła jak najgłębiej), na to gładź FAST G1, farba GRUNT ŚNIEŻKA i potem jakis dulux lub inna firma moze byc beckers


Co Ty za bzdury piszesz!
Po co siatka ,a za Uniflota to wyda majątek a po drugie on do czego innego służy.
Napisano
Cytat

Co Ty za bzdury piszesz!
Po co siatka ,a za Uniflota to wyda majątek a po drugie on do czego innego służy.



Ja myslałem o takiej siatce co się ją kładzie jak ocieplają budynki.
Napisano
Cytat

Ja myslałem o takiej siatce co się ją kładzie jak ocieplają budynki.


Ale po co? Jak chcesz zrobić mocny tynk to dorzuć do zaprawy włókna PP ,jeszcze lepiej zwiążą aniżeli siatka.Ale dalej twierdzę po co? Daj normalny tynk ten co pisałem wyżej i będziesz zadowolony bo zrobisz dobrze i tanio.
Napisano
Cytat

Ale po co? Jak chcesz zrobić mocny tynk to dorzuć do zaprawy włókna PP ,jeszcze lepiej zwiążą aniżeli siatka.Ale dalej twierdzę po co? Daj normalny tynk ten co pisałem wyżej i będziesz zadowolony bo zrobisz dobrze i tanio.



Jeśli stary tynk się nie sypie ani nie odpada, to siatka jest absolutnie zbędna.


Jesli odparzony, to skuć do gołej ściany i tynkować ręcznie tynkiem maszynowym gipsowym.
Napisano
Cytat

Ale po co? Jak chcesz zrobić mocny tynk to dorzuć do zaprawy włókna PP ,jeszcze lepiej zwiążą aniżeli siatka.Ale dalej twierdzę po co? Daj normalny tynk ten co pisałem wyżej i będziesz zadowolony bo zrobisz dobrze i tanio.




Siatka po to bo sciany pękaja. Jesli położe bez siatki to jak będzie pękać to popęka i gładź?
Napisano
Cytat

Siatka po to bo sciany pękaja. Jesli położe bez siatki to jak będzie pękać to popęka i gładź?


Ściany popękały dawno temu na pewno, a jeżeli dalej pękają to zgłaszaj to gdzie trzeba bo szkoda Twojego i najbliższych zdrowia i bezpieczeństwa.
Przecież Ci pisałem wyżej,ale widzę że nie czytasz i jesteś uparty jak stary osioł na ta gładź. Daj ten tynk maszynowy gipsowy i jak go dobrze zatrzesz to będziesz miał powierzchnię ściany jakbyś położył gładź.
Napisano
Cytat

Ściany popękały dawno temu na pewno, a jeżeli dalej pękają to zgłaszaj to gdzie trzeba bo szkoda Twojego i najbliższych zdrowia i bezpieczeństwa.
Przecież Ci pisałem wyżej,ale widzę że nie czytasz i jesteś uparty jak stary osioł na ta gładź. Daj ten tynk maszynowy gipsowy i jak go dobrze zatrzesz to będziesz miał powierzchnię ściany jakbyś położył gładź.



Uparty nie jestem tylko odpowadałem na pytanie Po co? icon_smile.gif Czyli jak dobrze zrozumiałem to zagruntować, wymieszac tynk maszynowy z włóknami PP, zatrzeć i malować?
Napisano
Cytat

Uparty nie jestem tylko odpowadałem na pytanie Po co? icon_smile.gif Czyli jak dobrze zrozumiałem to zagruntować, wymieszac tynk maszynowy z włóknami PP, zatrzeć i malować?


Ja nawet tych włókien bym nie dawał ,tylko tak napisałem co jest lepsze od siatki.
Co do zatarcia tego tynku to nie wydaje mi się abyś to kiedyś robił,więc jeżeli nie miałeś z tym styczności to zleć to fachowcowi.
Napisano
Cytat

a ściany z czego?

co do włókien, to weź później tego "włochacza" zatrzyj na gładko icon_biggrin.gif


Wtedy tylko gładź aby tak jak to ładnie ująłeś "włochacza" zamaskować.
Napisano
Teraz też jestem w trakcie remontu pokoju synka. Póki co ściany zdarte do gołego betonu, zagruntowane i jutro Mp75 wchodzi na ścianę. Zobaczymy jakie potem będą efekty a robię to po raz pierwszy w życiu.
Napisano
Cytat

Teraz też jestem w trakcie remontu pokoju synka. Póki co ściany zdarte do gołego betonu, zagruntowane i jutro Mp75 wchodzi na ścianę. Zobaczymy jakie potem będą efekty a robię to po raz pierwszy w życiu.


To pamiętaj abyś po zatarciu na gładko po kilkunastu minutach skropił tynk wodą ,jak wyjdzie mleczko wtedy zatrzyj go na gładko,będzie tak jakbyś gładź położył.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Witam
Remontuje pokój i chce położyć gładź, starą farbę zdrapałem (ależ to była męka). Ściany jak to w bloku są trochę popękane i krzywe wiec chce je wyrównać. Myślałem o tym żeby położyć siatkę ( żeby nie było pęknięć) na siatkę gips szpachlowy ( żeby wyrównać) a potem na koniec gotową masę szpachlową cekol a 45 ( gładź) oczywiście najpierw zagruntować. Moje pytanie brzmi czy jak położę to w takiej kolejności to będzie dobrze czy coś jeszcze trzeba położyć?



W opisanym przez Pana przypadku nie ma konieczności stosowania siatki wzmacniającej. Żeby ułatwić i przyspieszyć pracę a jednocześnie uzyskać w pełni satysfakcjonujący efekt końcowy, proponuję wykorzystać masę szpachlową ACRYL-PUTZ® ST 10 START http://www.acrylputz.pl/34/acryl-putz-st-10-start Jest to nowoczesny wyrób typu "2 w 1" - służy do wyrównywania podłoża i może być stosowany jako warstwa wierzchnia bez konieczności użycia gotowych gładzi wykończeniowych. Ściany i sufity po zastosowaniu masy ACRYL-PUTZ® ST 10 START uzyskują idealnie gładką powierzchnię. Do zagruntowania ścian przed aplikacją masy polecam natomiast zastosowanie Gruntu Polimerowego Uniwersalnego ACRYL-PUTZ® http://www.acrylputz.pl/74/grunt-polimerowy-uniwersalny

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...