Skocz do zawartości

Mocowanie membrny do ściany, prośba o opinie


Recommended Posts

Napisano
Czy montaż membrany w sposób przedstawiony na zdjęciu jest do zaakcentowania przez fachowców? Chodzi o połączenie membrany ze ścianą i jak ewentualnie powinien być poprawnie wykonany? Jest to ściana jaskółki z przyklejonym styropianem a w głębi widać oblachowanie. Proszę o pomoc!

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Czy montaż membrany w sposób przedstawiony na zdjęciu jest do zaakcentowania przez fachowców? Chodzi o połączenie membrany ze ścianą i jak ewentualnie powinien być poprawnie wykonany? Jest to ściana jaskółki z przyklejonym styropianem a w głębi widać oblachowanie. Proszę o pomoc!
[attachment=16415:DSC09337.JPG]


To się powinno znaleźć w dziale "galeria fuszerki" - niestety dla inwestora.
Napisano
Niestety KDD ma rację. Membrana powinna być wywinięta do góry i przyklejona. Teraz , żeby to poprawić trzeba dać pas foli aż do drugiej krokwi. Przypominam ; ocieplenie pionowe ma łączyć się z ociepleniem poziomym , czy skośnym (poddasza). Jan.
Napisano
Cytat

Niestety KDD ma rację. Membrana powinna być wywinięta do góry i przyklejona. Teraz , żeby to poprawić trzeba dać pas foli aż do drugiej krokwi. Przypominam ; ocieplenie pionowe ma łączyć się z ociepleniem poziomym , czy skośnym (poddasza). Jan.



No pięknie! Katujcie mnie opiniami, aż do bólu katujcie. Coś tak czułem, że nie będzie dobrze, ale dziękuję za opnie będą bardzo pomocne.
Napisano
Cytat

No pięknie! Katujcie mnie opiniami, aż do bólu katujcie. Coś tak czułem, że nie będzie dobrze, ale dziękuję za opnie będą bardzo pomocne.


Nie taki był zamiar, ale zdaję sobie sprawę że może boleć. Wydaje mi się jednak że jeszcze nie ma pokrycia dachowego więc nie powinno być problemu z poprawką.
Napisano
Cytat

Nie taki był zamiar, ale zdaję sobie sprawę że może boleć. Wydaje mi się jednak że jeszcze nie ma pokrycia dachowego więc nie powinno być problemu z poprawką.



Będzie bolało i to bardzo. Dach jest skończony w trakcie ocieplania wełną. Jest to dach czterospadowy z czterema jaskółkami. Wszystkie wykończenia wyglądają tak samo. Szkoda przesyłać zdjęć. Mam przy okazji pytanie czy membranę należało podwinąć pod blachę (przejście pomiędzy dachówką a ściną) blachę widać w głębi zdjęcia to niby białe.
Napisano
Cytat

Nie widać dokładnie. Ale jak blacha jest na styropianie to pod. Jan.



Tak, blacha jest na styropianie to szare po lewej stronie zdjęcia to styropian. Przepraszam za zjedzone litery we wcześniejszych postach, ale się zdenerwowałem.
Napisano
Zawsze mnie zastanawia czemu ludzie pytają po fakcie a nie przed? Czemu wybierają partaczy a nie profesjonalistów? Skoro dach skończony to ktoś musiał odebrać ten dach. Twój wykonawca nie wie po co jest krycie wstępne. Problemy to jeszcze przed Tobą bo wybrałeś folię na krycie wstępne. A kiedy był wykonywany dach (ile czasu folia nie jest zakryta)? Naprawa tego błędu jest dość prosta choć pracochłonna. Profesjonalnie należałoby zdemontować trochę dachówek w obrębie ściany, zdemontować obróbkę, wyciągnąć folię do góry i przykleić do zewnętrznej warstwy ściany. Montując ponownie obróbkę docisnąć ją do folii.
Prostszy sposób to starać się wsunąć folię pomiędzy warstwę izolacji a blachę zabezpieczając ją przed wysunięciem np. silikonem dekarskim. Pozdrawiam.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Właściwie to może być jakikolwiek przewód trójżyłowy  o przekroju żył nie mniejszym niż 1,5 mm2 i o wystarczającej długości. W zasadzie to w piekarniku do zabudowy nie musi to być nawet przewód giętki (linka). Zakładam przy tym, że wtyczka jest potrzebna, bo spora część sprzętów do zabudowy jest przewidziana do podłączenia wprost do zacisków w puszce elektrycznej. Trzeba sprawdzić jak było tutaj.  Zaś co do ceny to ta tutaj jest dobre dwa razy zawyżona.
    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...