Skocz do zawartości

Wentylator Awenta WA 100 H


Recommended Posts

Napisano
Witam zamontowałem wentylator awenta wa 100h do L idzie przewód fazowy na stałe z puszki do N wiadomo a do T Faza z przełącznika ściennego zeby można go było dodatkowo właczyc recznie ale ze względu że mam mała łazienke uruchamia sie po minimalnym puszczeniu wody i czy dało by się tak zrobić że od L odpiąć fazę stała z puszki i na to miejsce podłączyć fazę z kontaktu odpięta od T(T- dodatkowa faza z kontaku do ręcznego włączania) i czy wtedy przy wyłączonym przełączniku wiatrak wogóle by się nie uruchamiał a przy włączonym uruchamiał by się po wykryciu wilgoci? Czy można jakoś inaczej obejsc ten higrostat?
Poradzcie
Napisano
Skoro wentylator z czujnikiem wilgotności włącza się nawet po krótkim korzystaniu z wody w łazience to znaczy tylko jedno. Że powinien się wówczas włączyć, bo wilgotność wzrosła. Bez tego szybko wychodujesz grzyby w łazience.
Tak w ogóle, to jeśli jeest to jedyny kanał wyciągowy w łazience, to wentylator powinien pracować stale. Inaczej, gdy jest wyłączony blokuje przepływ powietrza w kanale. Chyba, że masz przebitą drugą kratkę wentylacyjną w kanale powyżej wentylatora.
Napisano
Cytat

Witam zamontowałem wentylator awenta wa 100h do L idzie przewód fazowy na stałe z puszki do N wiadomo a do T Faza z przełącznika ściennego zeby można go było dodatkowo właczyc recznie ale ze względu że mam mała łazienke uruchamia sie po minimalnym puszczeniu wody i czy dało by się tak zrobić że od L odpiąć fazę stała z puszki i na to miejsce podłączyć fazę z kontaktu odpięta od T(T- dodatkowa faza z kontaku do ręcznego włączania) i czy wtedy przy wyłączonym przełączniku wiatrak wogóle by się nie uruchamiał a przy włączonym uruchamiał by się po wykryciu wilgoci? Czy można jakoś inaczej obejsc ten higrostat?
Poradzcie




Czy ta instrukcja się przyda
http://obrazki.elektroda.pl/7024535900_1355447867.jpg

Widziałem Twój/Pana post na forum elektronicznym i odniosłem wrażenie, że odpowiedź tam uzyskana Pana usatysfakcjonowała.

Czy obejście tego czujnika wilgotności i wyłacznik czasowy udało się Panu zamontować??

No właśnie - czy wpięcie w obwód wylacznika czasowego nie załatwi sprawy rozłączania wentylatora.

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic...&highlight=

Sugeruję by zamiast higrostatu działał tylko wyłącznik czasowy, a teraz kwestia włączania - oświetleniem lub czujka ruchu/obecności

Albo gotowe rzowiązanie
http://www.aereco.com.pl/product/bxc
Napisano (edytowany)
no tak ale w zimie działało ok ale teraz przy wyłączonym ogrzewaniu ze wzgledu ze wlacza sie co chwile chcialbym moc calkowicie wyłączac przez wlacznik scienny a gdy wlacznik bedzie w pozycji on to wiatrak bedzie reagował na wilgoc albo faktycznie ominac higrostat i zeby wyłaczał sie przez czasówke tylko nie wiem jak to ogarnac bo nie jestem fachowcem od elektryki i czy tak jak wspomnialem wyzej dało by sie odpiac stała faze od L i na jej miejsce podpiac faze od T i wtedy jesli go wlacze to uruchomi sie przy wilgotnosci ale jak zrobic zeby obejsc calkowicie higrostat to juz nie mam pojecia dlatego tak draze ten temat z myslaze jest jakies rozwiazanie Edytowano przez barton82 (zobacz historię edycji)
Napisano
Pełną możliwosć włączania/wyłączania daje wykonanie wg schematu z załącznika.
Jednak nadal uważam, że wentylator sterowany czujnikiem wilgotności włącza się, bo jest to potrzebne. Zimą włączał się sporadycznie, bo wówczas wilgotność powietrza była niska.
Najlepiej kup0 po prostu dobry, cichy i energooszczędny wentylator (np. Helios). Tanie nie są ale na tyle ciche, że ich ciągła praca nie przeszkadza.

DSC01446.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli pies nasiusiał na woskowaną podłogę i zostały plamy, to niestety – żadne preparaty czyszczące nie pomogą w 100%. Mocz zwykle wnika w drewno i trwale je przebarwia, więc jedyne naprawdę skuteczne rozwiązanie to miejscowe zeszlifowanie zniszczonych desek, a następnie ich ponowne wybarwienie i zabezpieczenie. Krok po kroku:   Zabezpieczenie sąsiednich desek Oklejamy dokładnie tylko te deski, które chcemy szlifować – najlepiej wzdłuż fug, używając dobrej jakości taśmy malarskiej. Nie chodzi tu o podciekanie (bo i tak robimy to w naturalnych liniach podziału), ale o to, żeby przy odrywaniu taśmy nie zerwać starego wosku z sąsiednich desek. Słaba taśma potrafi narobić więcej szkody niż pożytku. Szlifowanie Uszkodzone miejsce szlifujemy papierem 150–180, równomiernie, aż plama zniknie i kolor drewna będzie wyrównany. Nie trzeba schodzić głęboko, tylko do momentu, gdy drewno odzyska jednolity wygląd. Dobór koloru Trzeba dobrać kolor jak najbliższy reszcie podłogi. Sprawdzają się woski dekoracyjne Osmo, bejce lub ich mieszanki. Warto robić próby na kawałku drewna tego samego gatunku, żeby nie zepsuć efektu na gotowo. Zabezpieczenie Na koniec nakładamy warstwę (lub dwie) twardego wosku olejnego Osmo – najlepiej tę samą wersję, która była użyta wcześniej na całej podłodze. Daje to trwałe, estetyczne i jednolite wykończenie. Praca może być precyzyjna i czasochłonna, ale jeśli wszystko dobrze się dobierze i wykona starannie, efekt końcowy potrafi być niemal niewidoczny.
    • Dzień dobry. Jestem studentką kierunku Wzornictwo na Politechnice Bydgoskiej. W ramach pracy dyplomowej zbieram informację o meblach tarasowych i ich użytkowaniu. Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie krótkiego formularza, znajdującego się pod linkiem:)   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOvQz2W-S4ZiI0-XiNhwfsebG_Q9C2lab6VBYGZa37w-Os1Q/viewform?usp=header   Z góry dziękuję za poświęcony czas!
    • Cześć wszystkim! Jeśli ktoś z Was próbował kiedyś dobrać kolor nowego elementu do już istniejącej podłogi – wie, że to wcale nie jest takie proste, jak się wydaje. Zwłaszcza jeśli zależy nam, żeby wszystko wyglądało naturalnie, bez odcinających się plam i niepasujących odcieni. W przypadku produktów OSMO (bejce olejne, woski dekoracyjne) mamy kilka możliwości, ale trzeba wiedzieć, jak się za to zabrać, żeby nie stracić czasu, nerwów i materiału. Są dwa główne podejścia: Proste – gotowe kolory z palety OSMO. Wybierasz kolor z katalogu, wcierasz go delikatnie w drewno (tzw. metodą „półsuchego wycierania”) i zabezpieczasz bezbarwnym woskiem. Sprawdza się dobrze, ale... paleta kolorów jest ograniczona, więc czasem nie trafimy idealnie w odcień starej podłogi. Zaawansowane – mieszanie kolorów samodzielnie. To już wyższy poziom, ale daje większe możliwości. Można uzyskać bardzo zbliżony kolor – pod warunkiem, że mieszamy tylko bejce z bejcami lub tylko woski z woskami dekoracyjnymi. Nigdy na krzyż – mają inny skład chemiczny! 👉 Jeśli kogoś to interesuje, przygotowałem dokładny opis krok po kroku – jak dobrać kolor, jak mieszać, jak nakładać i jak zabezpieczać: Sprawdź szczegółową instrukcję tutaj → Dodałem też kilka praktycznych porad dla początkujących – m.in. jak testować kolory, czym najlepiej nakładać (szmatka, nie pędzel!) i na co uważać. Mam nadzieję, że się komuś przyda – jeśli macie swoje sposoby, też chętnie poczytam!
    • Komentarz dodany przez Gsds: Całe szczęście pozbyłem się badziewnej vh. Ciągle problemy od kad mam nową oczyszczalnie nie muszę pamiętać o jej istnieniu
    • Zakup przydomowej oczyszczalni ścieków to decyzja, która wymaga starannego przemyślenia. To inwestycja na dziesięciolecia, która wpłynie nie tylko na Twój budżet domowy, ale także na komfort codziennego życia i ochronę środowiska. Właściwy wybór pozwoli Ci uniezależnić się od miejskiej kanalizacji i znacznie ograniczyć koszty eksploatacji w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań, takich jak szambo. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/woda-i-kanalizacja/a/115715-jak-wybrac-przydomowa-oczyszczalnie-sciekow-kompletny-przewodnik-2025
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...