Skocz do zawartości

Koszty wykonania tarasu na gruncie, wykończonego płytkami ceramicznymi


Recommended Posts

Gość Kafelkarz
Napisano
Ceny to pobożne życzenia autorki.
Gość paprok
Napisano
Pani Moniko. Poproszę o telefon do tego fachowca który taką robotę wykona za 100 zł z metra. Już ma u mnie pracę. Będę nieźle żył z różnicy między sumą jaką za tą robotę musi zapłacić klient a kwotą, którą zapłacę temu wspaniałemu wykonawcy.
SKĄD PANI WZIĘŁA TAKIE CENY. CHYBA Z SUFITU.
Gość inwestor
Napisano
Witam. Jestem w szoku! Jak budowałem dom i liczyłem wszystkie złotówki starając się jednak o dobre wykonanie to w tej cenie o ile pamiętam to nawet samego betonu nie wylałem nie mówiąc już o całej reszcie, płytkach, hydroizolacji itp. Minęło już 7 lat i wszystko się trzyma. Ciekawe ile gwarancji da ktoś kto zrobi to za takie małe pieniądze.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Witam. Jestem w szoku! Jak budowałem dom i liczyłem wszystkie złotówki starając się jednak o dobre wykonanie to w tej cenie o ile pamiętam to nawet samego betonu nie wylałem nie mówiąc już o całej reszcie, płytkach, hydroizolacji itp. Minęło już 7 lat i wszystko się trzyma. Ciekawe ile gwarancji da ktoś kto zrobi to za takie małe pieniądze.


To się ciesz. Nic się nie dzieje bo warunki są bardzo przyjazne dla Twojego tarasu. Gdybyś miał wilgoć to nie wiem czy tak byś wychwalał tą robotę.
  • 4 tygodnie temu...
Gość pbd.biz.pl
Napisano
Gratuluję wiedzy ale kolezanka najpierw niech pojezdzi popyta się prawdziwych fachowców jak się wykonuje i z jakich materiłałów taras na gruncie, ja bym Pania za ten artykuł zdymisjonował!!!
Świardczy to także o wysokim poziomie merytorycznym całgo serwisu!!!
Gość tarasowiec
Napisano
za taki artykuł w 1948 to na Syberię wysyłali
Napisano
Szanowni Państwo, ceny nie są wzięte z sufitu, a ze składów budowlanych, marketów itp.

Oczywiście taras można wykonać na wiele sposób, lepiej i gorzej, np. na warstwę spadkową zamiast zwykłej mieszanki betonowej można użyć specjalnych zapraw szybkotwardniejących - dalsze prace wtedy można rozpocząć już po 2-3 dniach, ale taka zaprawa słono kosztuje, szczególnie przy odpowiedniej grubości warstwy spadkowej (u mnie właśnie taką stosowano, też mam około 20 m2 tarasu, za samą zaprawę zapłaciłam około 800 zł).

Co do robocizny to jest z życia wzięta, ja właśnie tyle płaciłam. Taras jest po 2 zimach i nic się z nim złego nie dzieje, a grunty mam wysadzinowe.

Pozdrawiam serdecznie
Monika Dąbrowska
Gość pbd.biz.pl
Napisano
Witam,
składy budowalne i markety nie są zadnym wiarygodnym żródełem informacji o cenach robocizny!!!
Najdroższą czynnikiem jest tu roboicizna!!!
Nie trzeb tych wszystkich warstw etc.
Wystarczy mocny beton i zbrojenie oraz spadek 1% - oczywiście od budynku!!!
Żadna hydroizoalcja nie jest potrzebna!!!
Szanowna Pani Redaktor.
Napisano
Cytat

Witam,
składy budowalne i markety nie są zadnym wiarygodnym żródełem informacji o cenach robocizny!!!
Najdroższą czynnikiem jest tu roboicizna!!!
Nie trzeb tych wszystkich warstw etc.
Wystarczy mocny beton i zbrojenie oraz spadek 1% - oczywiście od budynku!!!
Żadna hydroizoalcja nie jest potrzebna!!!
Szanowna Pani Redaktor.


A od kiedy to składy budowlane czy markety podawaja ceny robocizny?
A jak chcesz robić bez hydroizolacji to rób sobie,szerokiej drogi Panie ekspert czy jak tam zwał.
Gość pbd.biz.pl
Napisano
mhtyl niby co miała by dać i co izolować od czego ta izolacja???
Zwróć uwagę na fugach jakie chcesz zastosować (czym szersza tym lepsza minimum 5 mm) i kleju!!!
Napisano
Cytat

mhtyl niby co miała by dać i co izolować od czego ta izolacja???
Zwróć uwagę na fugach jakie chcesz zastosować (czym szersza tym lepsza minimum 5 mm) i kleju!!!


A płytki to niby nie będą odpadać?Nie chodzi u fugi tylko o klej który "łapie" wilgoć z gruntu.
Gość pbd.biz.pl
Napisano
tu pani redaktorce chodziło bardziej o to aby wilgoc nie przechodziła przez płytki w dół. to co pani r opisała to trochę specyfikacji hydroizalcji i warstw na balkonach i tarasach.
  • 7 lata temu...
Napisano
Nie dziwie się ze skoro układacie gres na kleju to wymyślacie bezsensowne warstwy podnosząc koszty wykonania...
Napisano
17 godzin temu, Gość Marek napisał:

Nie dziwie się ze skoro układacie gres na kleju to wymyślacie bezsensowne warstwy podnosząc koszty wykonania...

To się zarejestruj, i napisz, jak byś to zrobił taniej.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • dzięki wielkie za ta rozpiskę co gdzie idzie, dam znać jak poszło
    • W puszkach B i C zamontujesz wyłączniki schodowe. Mają one 1 styk wspólny i 2 styki przełączalne. I w puszce B tę żyłę fazową idącą od puszki A podłączysz do styku wspólnego wyłącznika. Natomiast do styków przełączalnych podłączasz dwie żyły przewodu idącego do puszki C. Tam jest przewód  4-ro żyłowy, więc dwa kolory dowolne, byle nie zielono-żółty!!!  Natomiast w puszce C na styki przełączalne wyłącznika schodowego dajesz te żyły, które idą od wyłącznika z puszki B, natomiast do styku wspólnego podłączasz przewód fazowy idący do lampy III.  Pozostają do podłączenia pozostałe 2 żyły przewodu ód lampy III, znaczy neutralna i ochronna Możesz je poprowadzić od A poprzez puszkę C. Czyli wykorzystując 2 żyły przewodu 4-ro żyłowego z A do C. Zielono-żółtą jako ochronna. a szarą zamienić na niebieską. 2 żyły z tego przewodu (czarna i brązowa) pozostaną niewykorzystane. I ten drugi przewód 3 żyłowy pomiędzy A i B niewykorzystany cały.    Drugi wariant to pomiędzy stykami przełączalnymi wyłączników B i C prowadzimy żyły czarną i brązową, a pozostałe 2 żyły (szara i zielono-żółta) wykorzystujemy jako N i PE poprowadzone do lampy III. Wtedy przewód 4-żyłowy pomiędzy A i C będzie cały niewykorzystany.     Pytaj jeśli coś niejasne.
    • Nie mam, ewentualnie jak pojadę do ojca do domu, to wtedy przetniemy. Chyba, że złamię młotkiem. Ale to prawda, jeśli odetnę kilka pasków i będzie wyraźna struktura to znaczy, że to nie pleśń rośnie we wzorek, tylko to po prostu struktura kamienia.  Myślę, że tak będzie, bo mieszkanie poza tym nie sprawia wrażenia "wilgotnego". 
    • Szlifierką kątową - efekt będzie zapewne taki sam, jak to co widać na zdjęciach.
    • Więc tak, z oświetleniem górnym chyba nie będziesz miał problemu. Przewód czterożyłowy wystarcza na dwa obwody, na lampę I i lampę II. Żyła szara jest najbardziej zbliżona do niebieskiej, ale dobrze jest oznaczyć ją trwale jako niebieską. Najlepiej na końce w puszkach zakładać rurkę termokurczliwą niebieską. Czyli w puszce A łączysz niebieski z zasilania wraz z niebieskim (szarym) idącym do lampy I, a tam łączysz też niebieski (szary) do lampy II. Przewód fazowy z zasilania łączysz na styk wspólny wyłącznika dwuklawiszowego, A na styki klawiszy dajesz na jeden - przewód czarny idący do lampy I a przewód brązowy na styk 2 klawisza. Przy czym do lampy I podłączasz przewód czarny, a brązowy łączysz do żyły brązowej przewodu między lampami i przedłużasz zasilanie do lampy II. Żyły zielono-żółte łączysz wszędzie ze sobą i nie używasz do żadnych innych celów. Jeśli lampy posiadają styk ochronny, to przewód zielono-żółty podłącza się do niego. jeśli nie posiadają to przewód zielono-żółty pozostawia się pod lampą nie podłączony do niczego. Ale ma tam być!!! Czyli żyła czarna (czwarta żyła) przewodu pomiędzy lampami pozostaje wolna, nie jest podłączona nigdzie.   Z kolei obwód oświetlenia nad łóżkiem będzie zasilany z puszki A. Wykorzystasz do tego jeden z przewodów 3-żyłowych do puszki B. Żyły należy połączyć do tych samych kolorów jakie ma przewód z zasilania.  Reszta za parę minut, bo mnie już wołają do zacierania betonu.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...