Skocz do zawartości

Bezpieczny demontaż kaloryferów


Recommended Posts

Witam serdecznie,

wiem wiem takich tematów już była setka ale niestety w życiu tego nie robiłem i wciąż mam wątpliwości, aby ułątwić sprawę dodam zdjęcia. Mianowicie zakończył się okres gzewczy i bardzo bym chciał pomalować mieszkanie, niestety na przeszkodzie stoją kaloryfery, jak:
- je zdemontować aby nie zalać całego bloku
- jak po ponownemu założeniu kaloryferów je odpowietrzyć aby nie było problemu.

Z góry wielkie dzięki za pomoc, nie chciałbym wzywać "fachowca" i płacić nie wiadomo ile, wiadomo w dzisiejszych czasach każdy stara się jak zaoszczędzić icon_smile.gif

Pozdrawiam.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
1. Sciąganie kaloryferów, tylko z powodu malowania - dość dziwny i kosztowny sposób ułatwiania sobie życia.
2. Kosztowny, bo administracja policzy sobie za napełnienie pionu, u mnie to 30zł za każdy pion.
3. Kosztowny, bo nigdy nie wiadomo jak uda się powtórny montaż na "używanych" elementach.

Raczej prościej, taniej i szybciej będzie:
- oklejenie kaloryferów (taśma malarska, folia malarska),
- kupienie odpowiednich pędzli (płaski i krzywak na dłuższym trzonku), a jak koniecznie wałkiem, to kupno małych wałków.
Link do komentarza
Jeżeli masz ściągać to;
- trzeba zdemontować głowicę ze zdjęcia nr 2( nie mam pewności czy jak zakręcisz, to nie będzie się lało) i nabądz taką zatyczkę, tą białą ze zdjęcia ( u monterów gratis, wrzucają przed montażem głowic)
i dokręć w prawo do oporu,

DSC01446.jpg



- trzeba odkręcić osłonę zaworu, w lewo a później włożyć imbus 8-9 i dokręcić w prawo do oporu

cdn....
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Witam serdecznie,

wiem wiem takich tematów już była setka ale niestety w życiu tego nie robiłem i wciąż mam wątpliwości, aby ułątwić sprawę dodam zdjęcia. Mianowicie zakończył się okres gzewczy i bardzo bym chciał pomalować mieszkanie, niestety na przeszkodzie stoją kaloryfery, jak:
- je zdemontować aby nie zalać całego bloku
- jak po ponownemu założeniu kaloryferów je odpowietrzyć aby nie było problemu.

Z góry wielkie dzięki za pomoc, nie chciałbym wzywać "fachowca" i płacić nie wiadomo ile, wiadomo w dzisiejszych czasach każdy stara się jak zaoszczędzić icon_smile.gif

Pozdrawiam.


Jakieś wielkiej filozofii nie ma aby je ściągnąć,problem może być z ponownym napełnieniem bo jest to w bloku.
I tak aby spuścić wodę z grzejnika musisz najpierw zakręcić zawory - głowicę termostatyczną zakręcić jest to zawór zasilający oraz zawór powrotny ten co znajduje się na dole. Aby zakręcić ten dolny zawór musisz odkręcić tą dużą nakrętkę która znajduje się z przodu zaworu,pod nią jest śruba zawory na inbus,włożysz tam klucz imbusowy i zakręcisz zawór.Zakręcenie aby dwóch zaworów uniemożliwi obieg wody z zasilania i tym samym nie doprowadzisz do zalania mieszkania swojego i sąsiadów .
Potem podłóż jakiś duży pojemnik pod grzejnik w miejsce zaworu powrotnego aby wypływająca woda z grzejnika do tego pojemnika spłynęła.Przy tych zaworach patrząc od grzejnika są śrubunki, i należy je odkręcić, najpierw ten od zaworu termo a następnie powrotny i aby cała woda zleciała z grzejnika odkręć odpowietrznik.
Jak już woda zleci z grzejnika możesz go zdemontować.
Montaż w odwrotnej kolejności po pomalowaniu.
Z odpowietrzeniem to już nie będę się rozpisywał bo chyba wiesz jak to się robi.
Natomiast z napełnieniem to może być problem ,ale nie musi.Po prostu po zamontowaniu grzejników odkręć zawory i woda powinna sama napełnić grzejniki a z odpowietrzaniem to będziesz musiał chyba poczekać aż do sezonu grzewczego.
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

No Mhtyl, szacun na szybkiego icon_biggrin.gif


No nie tak na szybkiego icon_biggrin.gif chciałem zdjęcia które taxto87 zamieścił opisać ,ale jakoś "uciekały" mi z posta, więc troche to trwało.
Ty też dobrze zacząłeś icon_biggrin.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. W sprawie doboru polecam skontaktować się na przykłąd z https://www.saunierduval.pl
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
    • ocieplenie dachu pur? odrazu na deski? tylko ze dach to deski membrana papa i blacha bez łąt nie beda sie parzyc deski? ale musze jakas wentylacje zrobic tym bardziej przy ociepleniu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...