Skocz do zawartości

Tynkowanie zewnętrzne


Recommended Posts

Halo :-)
Mam szybkie pytanie :
Panowie ocieplili ,połozyli siatkę i zatarli podkładem domek jesienią.Teraz mają "rzucić "kolorkiem- tynkiem mineralnym.
Słyszałam opcję że przed tynkowaniem powinni powierzchnię zmatowić, odtłuścić , przetrzeć ( nie wiem jak się to fachowo nazywa)
Czy tak ma być czy wszystko jedno ?
Prosze o odpowiedź :-)
Link do komentarza
Powinni zatrzeć dwa razy podkładem aby siatka nie przebijała,jeżeli zrobili to raz to teraz powinno zrobić się drugi raz. Nic nie trzeba matowieć czy odtłuszczać od razu można kłaść tynk .
Link do komentarza
Robienie elewacji na styropianie "na raty" .
Gdyby z jakich względów , nie udało nam się pokryć tynkiem docieplanej ściany w jednym roku , styropian powinien być pokryty warstwą kleju z zbrojoną siatką.
Wskazane jest, także zagruntowanie tej warstwy, uniwersalnym gruntem bez dodatku piasku kwarcowego taki grunt nie zmagazynuje w wierzchniej warstwie tylu zanieczyszczeń co porowaty kwarcowy i łatwo będzie się ich pozbyć .
Tak wykonana elewacja może przezimować do następnego roku .
W następnym roku przed nałożeniem tynku, konieczne jest najpierw spłukanie warstwy kleju wodą, w celu usunięcia zanieczyszczeń, które mogą zmniejszyć siłę przylegania tynku do warstwy zbrojonej, a potem jej ponowne zagruntowanie, tym razem już z użyciem gruntu z piaskiem kwarcowym.Na tak przygotowane podłoże można nakładać tynk . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Halo :-)
Mam szybkie pytanie :
Panowie ocieplili ,połozyli siatkę i zatarli podkładem domek jesienią.Teraz mają "rzucić "kolorkiem- tynkiem mineralnym.
Słyszałam opcję że przed tynkowaniem powinni powierzchnię zmatowić, odtłuścić , przetrzeć ( nie wiem jak się to fachowo nazywa)
Czy tak ma być czy wszystko jedno ?
Prosze o odpowiedź :-)



System ociepleń nie powinien być wykonywany etapami, maksymalna przerwa pomiędzy wykonaniem warstwy zbrojonej na nałożeniem tynku może wynosić 3-miesiące przy realizacji w okresie wiosna-jesień. Dlatego przed przystąpieniem do wykonywania kolejnych prac trzeba przeprowadzić ocenę stanu technicznego warstwy zbrojonej po okresie zimowym icon_smile.gif Pozdrawiamy
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...