Skocz do zawartości

Problem z firmą instalującą klimatyzator...


Gość Strawman

Recommended Posts

Gość Strawman
Na początku grudnia 2012 roku zleciłem montaż nowego klimatyzatora inverterowego.
Z wykonawcą uzgodniłem cenę jako sumę robocizny i kosztu materiałów. Pracownicy firmy pojawili się w umówionym terminie i przystąpili do pracy. Niestety okazało się, że brakło im rurek miedzianych, później brak palnika do połączenia, później drabinki i tak jeszcze kilka razy wracali do firmy po różne drobiazgi. Zajęty czym innym nie zwracałem za bardzo uwagi na to co robią (w końcu duża firma, specjalizująca się w chłodnictwie i klimatyzacji od lat!). Tak mniej więcej w połowie pracy miałem wolną chwilkę i zacząłem przyglądać się postępom... Jakie było moje zdziwienie, kiedy zauważyłem, że:
- korytka założyli typowe do kabli elektrycznych - nie pasujące kształtem do wpustu na klimatyzatorze
- łączenie dekli od korytek na styk, brak zaślepek, kolan itp

Zapaliła mi się czerwona lampka i zacząłem patrzeć "fachowcom" na ręce:
- obie rurki: ciepłą i zimną, bez izolacji zapakowali w ten sam rękaw ochronny
- zamiast przewodu do odprowadzania skroplin (nie wzięli ze sobą) pojechali i kupili wąż 1"
- wąż był dość sztywny, więc korytko pękło w miejscu gdzie go wyprowadzili do kanalizacji
- wetknęli wąż w rurę kanalizacyjną, kierując wyziewy z kanalizacji do klimatyzatora!!!
- bruzdy i przepusty zostawili rozgrzebane
- z jednostki zewnętrznej odprowadzenia skroplin nie zrobili wcale
Na moje uwagi mieli tylko jedną odpowiedź: my tu jesteśmy fachowcami od klimatyzacji i to co robimy to standard, a pan się nie zna!

Kiedy na koniec przyszło do podsumowania zawyżyli ilość materiałów i chcieli mnie obciążyć dodatkowo za kilkakrotne powroty do firmy i po zakup materiałów (pomimo tego, że byli na miejscu kilka dni wcześniej, w celu oględzin)! Poprosiłem o rachunek, a wtedy okazało się, że z rachunkiem będę musiał dopłacić jeszcze podatek vat. Nieźle już zbulwersowany odmówiłem zapłaty i umówiłem na wizytę w siedzibie firmy nazajutrz.

Mężczyzna, który przedstawił się jako właściciel firmy, na wstępie rzekł, że to co ja mówię jest po prostu nie możliwe, ale zgodził się wystawić rachunek na umówioną kwotę jednak plus podatek vat, w zamian za to nie doliczając kosztu materiałów i przejażdżek panów instalatorów. Zobowiązał się też ustnie do osobistego przyjazdu, sprawdzenia jakości prac i wykonania instalacji od nowa z użyciem właściwych materiałów.

Usatysfakcjonowany takim przebiegiem rozmowy umówiłem termin wizyty i uważałem że sprawa skończy się pomyślnie po poprawkach. Tak pewnie będzie, ale tymczasem od grudnia umawiam się co 2-3 tygodnie i zawsze coś nieoczekiwanego (ze strony firmy) przeszkadza zakończyć instalację. Kiedy kolejny raz wystawili mnie do wiatru, postanowiłem jednak jakoś ich zmusić do wywiązania się ze zobowiązań i tu moje pytanie: jak się do tego zabrać????
Mam zapłaconą fakturę vat (bo pomimo iż praca wykonana była dla osoby fizycznej wystawiono mi fakturę!) i rozgrzebaną instalację, która nie tylko nie spełnia swojej funkcji, ale tez może szkodzić (nawiew z kanalizacji)...
Link do komentarza
Gość Strawman
  Cytat

(....) (od Redakcji - Regulamin forum zabrania zamieszczania danych teleadresowych)

Rozwiń  


Ale nazwy, nierzetelnej i naciągającej klientów firmy, nie zabrania podać??
W takim razie uzupełnię: VARIUS Sp. z o.o. z Kamienia Pomorskiego!
Link do komentarza
Ale jak mógł Pan zapłacić za niewykonaną pracę.

Proponuję wystosować do nich pismo opisując sytuację i dać im czas 14 dni na odpowiedź.
Po tym terminie zostaje Rzecznik konsumentów.

Oczywiście jest to oszustwo z ich strony, bo zgodnie z prawem umowa zawarta ustnie ma moc wg kodeksu cywilnego (miałem podobny problem), zatem złożenie zawiadomienia na komendzie policji.

Myślę, że po tych ruchach zmięknie firma i nie będzie przeciągać sprawy tylko przyjadą i zrobią.

A klima działa ??
Link do komentarza
Człowieku jak mogłeś im zapłacić widząc taką fuszerkę ? .
Tym bardziej że widziałeś co robią i jak traktują robotę . Też miałem firmę robiącą mi solar i ogrz. gazowe , ale widziałem że to ludzie kompetentni i odpowiedzialni , odpowiedzialny kierownik co drugi dzień pojawiał się na kontroli .
Przyznaję się że też zapłaciłem (podpisałem) za wykonanie roboty pomimo wystąpienia pewnego niewielkiego wysączania wody , ale widziałem z kim mam do czynienia i na drugi dzień fachowiec wszystko zrobił .
Nie chcę Cię martwić ale wydaje mi się że teraz to już masz przesrane i jeżeli oni z własnej dobrej woli Ci tego nie poprawią , to pozostają tylko sądy , rzczoznawcy i temu podobna droga przez mękę .
Zapłaciłeś za robotę więc zaakceptowałeś jakość wykonania , bo nie mówimy tu o wadach ukrytych itp.
Nie bardzo też wiem jakie oszustwo piszący poprzednik ma na myśli . Bo ja takiego nie widzę , no chyba że z tym VAT-em . ale w końcu masz tę fakturę i co w tym dziwnego że na osobę fizyczną .

Powiedz dlaczego im zapłaciłeś jak wszystko Ci się nie podobało , no tego to ja zupełnie nie rozumiem , ktoś cię zmusił ? , czy gotówka pochodząca z jakiejś lewizny tak parzyła ? .
Wszystko źle a on płaci , co za ludzie . A walczyć będzie potem jak już da się oskubać . Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość Strawman
  Cytat

Ale jak mógł Pan zapłacić za niewykonaną pracę.

Rozwiń  


Po prostu uznałem, że skoro dostaję do ręki rachunek, to firma bierze odpowiedzialność za wykonaną pracę.
Rozmawiałem z kimś, kto przedstawiał się jako szef firmy i zobowiązał się do poprawienia montażu...

  Cytat

Proponuję wystosować do nich pismo opisując sytuację i dać im czas 14 dni na odpowiedź.
Po tym terminie zostaje Rzecznik konsumentów.

Rozwiń  


Z pismem byłem wczoraj, "szef firmy" na wstępie zadał mi pytanie: Panie, a dlaczego pan jest tak upierdliwy?
Odmówił pokwitowania przyjęcia, więc wysłałem poleconym.

  Cytat

Oczywiście jest to oszustwo z ich strony, bo zgodnie z prawem umowa zawarta ustnie ma moc wg kodeksu cywilnego (miałem podobny problem), zatem złożenie zawiadomienia na komendzie policji.

Rozwiń  


To będzie następny krok, ale muszę wyjechać na kilka dni, więc poczekam - może nie będą potrzebne aż tak drastyczne środki
  Cytat

A klima działa ??

Rozwiń  


Klima działa, ale tak jakby nie miała pełnej mocy, co chyba spowodowane jest tym, że przewody nieizolowane biegną w jednym rękawie montażowym... Edytowano przez Strawman (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość Strawman
  Cytat

Człowieku jak mogłeś im zapłacić widząc taką fuszerkę ? .

Rozwiń  


Nie zapłaciłem po wykonaniu pracy, a dopiero kiedy ich przełożony zobowiązał się do poprawienia instalacji.
Wystawił mi fakturę więc czułem się spokojny mając potwierdzenie że to w ogóle oni tę klimę montowali.
Byłem przekonany, że to po prostu nonszalancja monterów, a nie sposób funkcjonowania firmy!

  Cytat

Nie chcę Cię martwić ale wydaje mi się że teraz to już masz przesrane i jeżeli oni z własnej dobrej woli Ci tego nie poprawią, to pozostają tylko sądy , rzczoznawcy i temu podobna droga przez mękę.
Zapłaciłeś za robotę więc zaakceptowałeś jakość wykonania, bo nie mówimy tu o wadach ukrytych itp.

Rozwiń  


Nie zaakceptowałem!!! Byłem w siedzibie firmy, rozmawiałem z przełożonym monterów, zobowiązał się do naprawienia błędów, mało tego zapewnił mnie, że wymienią wszystkie materiały użyte do montażu. Gdybym nie zapłacił, nie dostałbym rachunku i wtedy dopiero spodziewałem się "jazdy", bo weź i udowodnij kto to zrobił w taki skandaliczny sposób.

  Cytat

Nie bardzo też wiem jakie oszustwo piszący poprzednik ma na myśli. Bo ja takiego nie widzę , no chyba że z tym VAT-em . ale w końcu masz tę fakturę i co w tym dziwnego że na osobę fizyczną .

Rozwiń  


Nie wiem - czy coś się zmieniło w przepisach podatkowych? Z tego co ja wiem, nie masz prawa posługiwać się ceną netto w stosunku do osoby fizycznej. Cena za którą oferujesz usługę bądź towar jest w przypadku osoby fizycznej zawsze ceną brutto, a więc jak umówiłem się na konkretną kwotę, to jest to kwota na którą dostaję rachunek. W tym przypadku firma doliczyła sobie bezprawnie podatek vat do tej kwoty. Zgodziłem się na to, bo w zamian za tę różnicę w cenie zobowiązała się, przy poprawkach, wymienić wszystkie materiały co do których miałem zastrzeżenia.

  Cytat

Powiedz dlaczego im zapłaciłeś jak wszystko Ci się nie podobało , no tego to ja zupełnie nie rozumiem , ktoś cię zmusił ? , czy gotówka pochodząca z jakiejś lewizny tak parzyła ? .
Wszystko źle a on płaci , co za ludzie . A walczyć będzie potem jak już da się oskubać .

Rozwiń  


Z Twoich słów wynika, że normalnie każdego należy traktować jak złodzieja...
Link do komentarza
  Cytat

zapłacił i trudno. Nie po to tu napisał, żeby go krytykować, bo skoro tu trafił to już sobie zdał sprawę z tego.
Wiec powyższy post nie wnosi nic do sprawy!

Rozwiń  

Co nie wnosi ! jak wnosi , bo dobrze żeby ludzie wiedzieli że nie wolno płacić na ładny uśmiech i tym bardziej jak się robota nie podoba i widać gołym okiem że wykonawcy to partacze .

  Cytat

Klima działa, ale tak jakby nie miała pełnej mocy, co chyba spowodowane jest tym, że przewody nieizolowane biegną w jednym rękawie montażowym...

Rozwiń  

Wykonawstwo to jedno a inną sprawą jest działanie tego .

  Cytat

Nie zapłaciłem po wykonaniu pracy, a dopiero kiedy ich przełożony zobowiązał się do poprawienia instalacji.

Rozwiń  

No widzisz a teraz słyszysz że jesteś upierdliwy .

  Cytat

Z Twoich słów wynika, że normalnie każdego należy traktować jak złodzieja...

Rozwiń  

Ale należy zachować ostrożność ,tym bardziej że widzałeś co to za fachmany .

  Cytat

Gdybym nie zapłacił, nie dostałbym rachunku i wtedy dopiero spodziewałem się "jazdy", bo weź i udowodnij kto to zrobił w taki skandaliczny sposób.

Rozwiń  

Tego to niestety nie rozumiem .

  Cytat

Nie zaakceptowałem!!! Byłem w siedzibie firmy, rozmawiałem z przełożonym monterów, zobowiązał się do naprawienia błędów, mało tego zapewnił mnie, że wymienią wszystkie materiały użyte do montażu.

Rozwiń  

No to może w końcu naprawią .

  Cytat

Nie wiem - czy coś się zmieniło w przepisach podatkowych? Z tego co ja wiem, nie masz prawa posługiwać się ceną netto w stosunku do osoby fizycznej

Rozwiń  

No , nie ma prawa netto a brutto to jest vatem i Ty masz rachunek vatowski to o co chodzi ? Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość Strawman
  Cytat

Tego to niestety nie rozumiem .

Rozwiń  


Rozumowałem w ten sposób: jeśli odmówię zapłaty nie wystawią mi rachunku i nie będzie tak łatwo udowodnić kto jest odpowiedzialny za fuszerkę. Zapłaciłem, mam winnego, w końcu dopnę swego, bo sądzę, że błędy są ewidentne.

  Cytat

No , nie ma prawa netto a brutto to jest z vatem i Ty masz rachunek vatowski to o co chodzi ?

Rozwiń  


Jakoś strasznie niezrozumiale dla mnie piszesz... Chodzi o to, że fakturę vat wystawiasz firmie i ona sobie vat odbierze w rozliczeniu miesięcznym, więc tak naprawdę jej koszt to cena netto. W przypadku kiedy umawiasz się z klientem nie będącym płatnikiem vat, to zobowiązany jesteś do podania ceny brutto i na taką kwotę wystawiasz rachunek. Ja umówiłem się na określoną kwotę za wykonanie usługi, a kiedy poprosiłem rachunek usłyszałem, że muszę dopłacić do umówionej kwoty jeszcze 23% podatku vat, bo kwota, którą mi podali jako cenę za wykonanie usługi nie obejmowała podatku vat.

Z tego można wnioskować, że firma działa na czarno jeśli klient nie wymaga rachunku... a jednocześnie odpadają koszty gwarancji czy rękojmi - skoro nie masz żadnego potwierdzenia, u kogo kupiłeś usługę. Dlatego zależało mi na rachunku. Na dzień dzisiejszy czekam na odpowiedź - pismo reklamacyjne poszło. Edytowano przez Strawman (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  Cytat

Rozumowałem w ten sposób: jeśli odmówię zapłaty nie wystawią mi rachunku i nie będzie tak łatwo udowodnić kto jest odpowiedzialny za fuszerkę. Zapłaciłem, mam winnego, w końcu dopnę swego, bo sądzę, że błędy są ewidentne.

Rozwiń  


Ale nie płacąc do póki nie jest wykonana praca do końca, zmusisz ich żeby ją wykonali. A tak to oni już zapłacone mają i wolą jeździć tam gdzie zarobią pieniądze a nie je stracą.
Za cenę klimatyzacji każdy by ci ją poprawił jak należy - jeszcze by ci zostało. Oczywiście w przypadku gdyby feralni monterzy się nie pojawili naprawić w terminie roboty.
Link do komentarza
Gość Strawman
  Cytat

Ale nie płacąc do póki nie jest wykonana praca do końca, zmusisz ich żeby ją wykonali. A tak to oni już zapłacone mają i wolą jeździć tam gdzie zarobią pieniądze a nie je stracą.
Za cenę klimatyzacji każdy by ci ją poprawił jak należy - jeszcze by ci zostało. Oczywiście w przypadku gdyby feralni monterzy się nie pojawili naprawić w terminie roboty.

Rozwiń  


Mądry Polak po szkodzie icon_wink.gif
w końcu nie da się przewidzieć wszystkiego.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Gość Strawman
W tym miejscu chciałbym podziękować redakcji, że mimo wszystko nie skasowała nazwy firmy, co pozwoliło z powodzeniem załatwić problem!

Właściciel rzeczonej firmy nie zechciał jednak zapoznać się z jakością usługi (w zasadzie to podałem mu na talerzu wizualizację :-) Ekipa pojawiła się i poprawiła wszystkie niedociągnięcia.

Całkiem przy okazji odkryłem prawdopodobną przyczynę całego zamieszania (bo gdyby klima działała prawidłowo, pewnie machnąłbym ręką i detale poprawił sam) - otóż do ponownego montażu materiały zakupiłem sam - takie jakie chciałem i jakie powinny być. Przy podłączaniu przewodów miedzianych jeden z instalatorów zauważył z satysfakcją, że moja rurka ma mniejszy przekrój od tej jaką oni zastosowali uprzednio...
Chwilę wcześniej tłumaczył pomocnikowi jak czułe są to urządzenia jeśli chodzi o ilość czynnika chłodzącego - wystarczy kilka deko więcej lub mniej i urządzenie nie będzie działało prawidłowo - prawił.

Ta rurka, o większej średnicy niż zalecana w instrukcji i długości 10m chyba spowodowała że urządzenie nie pracowało na 100% możliwości...

Nie będę już się znęcał nad Panami instalatorami - koniec końców jestem zadowolony, klima daje temperaturę jak powinna, wygląd instalacji spełnia moje (i chyba standardowe) wymagania. Jeszcze raz dzięki redakcji Forum Budujemy Dom i firmie, która przy okazji zdobyła doświadczenie, które mam nadzieję zaowocuje wyższym poziomem świadczonych usług Edytowano przez Strawman (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Nasze zalecenia dotyczące montażu blachy trapezowej TP-26 SUPER: MONTAŻ - Konstukcja wsporcza z łat drewnianych 40×50 mm, 40×60 mm, 32×100 mm montowanych w maksymalnym rozstawie 350 mm mierzonym od tych samych krawędzi. - Należy sprawdzić i jeżeli to konieczne przeprowadzić jej niwelację zapewniającą kąty proste na połaci oraz jej równą płaszczyznę. - W części okapowej rekomendowane jest użycie pasa nadrynnowego zaciągowego jako elementu nośnego do montażu arkuszy. Arkusze należy przygotować, wykonując w ich części startowej tzw. zaciąg, element zaczepowy o pas. - Mocowanie arkuszy w górę fali w rozstawie wkrętów maksymalnie co 700 mm, za pomocą wkrętów samowiercących typu TORX 4,8 x 60 mm w kolorze pokrycia. Należy zwrócić uwagę na siłę dokręcenia wkrętów, powinna zapewnić odpowiednie przyleganie arkusza do podkonstrukcji bez wgniecenia górnej części fali. Należy odpowiednio wyregulować siłę dokręcenia wkrętów używając do tego np. sprzęgła wkrętarki. - Zaleca się wykonanie wlotowej szczeliny wentylacyjnej okapu o przekroju min. 200 cm2 /1mb oraz w celu jej zabezpieczenia przed owadami i gryzoniami wykonanie specjalnej obróbki z blachy perforowanej. - Zalecana wylotowa szczelina wentylacyjna powinna mieć przekrój czterokrotnie mniejszy od wlotowej, licząc na jedną stronę połaci ( 50 cm2 /1mb). Zapewnia ją pozostawienie 60 mm szczeliny pomiędzy arkuszami przeciwległych połaci w kalenicy oraz obustronny montaż listwy podkalenicowej, w której specjalnie zaprojektowania perforacja zapewnia optymalny przepływ powietrza, chroniąc kalenicę przed wdmuchiwaniem wody opadowej i śniegu. Listwa podkalenicowa do TP26 SUPER jest także elementem nośnym do montażu obróbki kalenicy np. PROSTA PLUS. CIĘCIE - Do cięcia blach należy używać nożyc elektrycznych z głowicą rotującą. Po zakończeniu montażu bezwzględnie oczyścić powierzchnię z opiłków, wkrętów itp. W przypadku uszkodzenia powierzchni należy jak najszybciej wykonać niezbędny (punktowy) retusz, przy zastosowaniu lakieru odpowiedniego z oryginalnym kolorem blach. - W przypadku użycia szlifierki kątowej do cięcia blach powlekanych lub innych materiałów będących w zasięgu powstającego na skutek cięcia strumienia gorących opiłków, następuje utrata gwarancji. Reklamacje nie będą uwzględniane. __________________________ Blacha trapezowa TP-26 SUPER https://pruszynski.com.pl/produkt/blachy-trapezowe/blacha-trapezowa-na-dach/tp26super-blacha-trapezowa-na-dach/
    • Przy kolejnych porządkach tak zrobię, ale mimo to i tak stoi już parę lat. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Henryk: Jedyny na rynku legalny zestaw do przeróbki szamba. Warunek - trzeba mieć szczelne szambo. Procedura tak jak przy oczyszczalni. Montaż - 1 dzień. W końcu nie śmierdzi, a oczyszczone ścieki wykorzystuje do nawadniania iglaków...
    • To konieczność. Też próbowałem tylko wsuwać, ale wtedy nawet jak się człowiek oprze przypadkowo ręką o taki regał, to się mogą wysunąć. I półki wtedy lecą. Chociaż zaginanie nie jest łatwe. Najlepiej najpierw pod języczek wsuwać ostrze noża i lekko go ugiąć tak, aby później móc złapać koniec małymi kleszczykami i zagiąć już co najmniej o kąt prosty, a najlepiej jeszcze bardziej. Wtedy całość się trzyma, można regał przesuwać, przenosić i nic się nie dzieje.
    • Cenna uwaga, bo ja tych blach nie pozaginałem. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...