Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Dużo czytałem już na ten temat ale myślę ze mój parobem jest wyjątkowy.
Jestem komendantem jednego z hufców harcerskich.
Na naszej bazie na płaskim (bądź bardzo mało pochylonym dachu) leży papa widać na niej już wybrzuszenia.
Pod papą jest tylko beton prawdopodobnie.
Powierzchnia tego dachu to około 200 m kwadratowych.
Dach powoli zaczyna przeciekać w zwłaszcza w jednym rogu może gdzie indziej też ale tego nie widać.
Nie chcę tego ocieplać chce tylko to zaizolować.
Co doradzacie?
Może jakaś wycena przy okazji?
Najlepiej jak by to kosztowało jak najmniej.
Napisano
fotki - z zewnątrz, wewnątrz (m.in. miejsce przecieku)
no i dach z czego? bo że chyba beton to mało, płyty korytkowe? (zdjęcie sufitu), co to za budynek
wycena? Fachowiec -50 PLN/m2
chętni druhowie - 20-30 PLN/m2
Napisano
Budynek ma około 100 lat kto to wie co tam jest ?
Star leśniczówka otrzymana
Sufit dawno zamalowany zaszpachlowany i tak dalej...
Miejsce przecieku to jeden z rogów (widać duży zaciek na suficie).
Jak śnieg stopnieje będą fotki ( budynek stoi w lesie)
A możesz powiedzieć jakiej papy byś użył czy może czegoś innego ?
Zrywałbyś tą papę czy może zostawić i kła na to?
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Dużo czytałem już na ten temat ale myślę ze mój parobem jest wyjątkowy.
Jestem komendantem jednego z hufców harcerskich.
Na naszej bazie na płaskim (bądź bardzo mało pochylonym dachu) leży papa widać na niej już wybrzuszenia.
Pod papą jest tylko beton prawdopodobnie.
Powierzchnia tego dachu to około 200 m kwadratowych.
Dach powoli zaczyna przeciekać w zwłaszcza w jednym rogu może gdzie indziej też ale tego nie widać.
Nie chcę tego ocieplać chce tylko to zaizolować.
Co doradzacie?
Może jakaś wycena przy okazji?
Najlepiej jak by to kosztowało jak najmniej.



Witam. Jeśli widać już wybrzuszenia to oznacza, że dach potrzebuje wentylacji icon_smile.gif

Dałeś do zrozumienia, że cena jest wyznacznikiem prac remontowych.

Osobiście postarałbym się aby jednak lepiej zabezpieczyć owy dach, zrywając obecne stare pokrycie.

Następnie całą połać zagruntował specjalnym preparatem bitumicznym, by potem móc swobodnie położyć papę podkładową termozgrzewalną. Na samym końcu przychodzi papa wierzchniego krycia również termozgrzewalna.

W ostatniej fazie prac zamontowane powinny być wentylatorki tak by dach mógł oddychać.

Jeśli jednak zdecydujesz się na znacznie tańsze rozwiązanie zostaje położenie jedynie papy termozgrzewalnej nawierzchniowej. Ale to nie jest najlepsze rozwiązanie.
Napisano
Należy sprawdzić czy stare pokrycie trzyma się podłoża. Jak się trzyma i dach nie był smołowany to przekładka ażurowa i papa termozgrzewalna wierzchniego krycia oczywiście po uprzednim przygotowaniu podłoża. Do tego 4 kominki wentylacyjne. Natomiast najtaniej to zwykła papa na lepiku a najlepiej tak jak zalecał szanowny przedmówca. Pozdrawiam.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy przy ścianie nośnej powinna być belka stropowa patrząc na plan 
    • Szalunki gotowe więc pora na kręcenie zbrojenia i wrzucenie wszystkiego na górę. Belki swoje ważą więc lekko nie ma. W pojedynkę praca ta nie byłaby możliwa.  
    • Dziękuję za odpowiedź, zawsze to jakiś krok do przodu. Teraz moje pytanie, co najlepiej zrobić, żeby ten problem usunąć? Mostek cieplny przy drzwiach balkonowych, czyli to jest kwestia ich wymiany? A jeśli chodzi o wentylację, co można zrobić, żeby ją usprawnić? Przy tej ścianie jest zasłona, czy ona może powodować, że ta ściana jest w gorszej kondycji? Jakieś rady jak się zabrać do tego, żeby ten problem tej ściany usunąć ?
    • Dzień dobry, W mieszkaniu chciałbym przenieść ściany działowe. Dla uproszczenia niech będzie to tylko jedna ściana działowa, dołączyłem grafikę. Prace chciałbym komuś zlecić, bo się na tym nie znam, ale samemu najpierw chciałbym zrozumieć problemy. Proszę o pomoc. W standardzie deweloperskim wykonano: - ściany działowe z bloczków gipsowych (multigips) 8 cm. Są one już oszpachlowane (do poprawy). Nie trzeba było ich tynkować. - jastrych cementowy zatarty na gładko. Jeden poziom w całym mieszkaniu. Zapewne są dylatacje obwodowe w każdym pomieszczeniu i inne dylatacje techniczne (np. salon jest długi więc pewnie będzie przecięty w połowie itp.). - tynki gipsowe maszynowe na żelbetowych ścianach zewnętrznych mieszkania oraz na suficie. Z tego co rozumiem, po usunięciu ściany działowej, powstaną pasy: - Bez jastrychu pod ścianą, - Bez tynku nad, - Bez tynku na zewnętrznej ścianie żelbetowej. Oprócz tych pasów, jeszcze może się okazać, że pomieszczenia A i B mają różne głębokości tynków na ścianach/stropie. Posadzka powinna być niby taka sama. Tynki: Jak sobie poradzić z uzupełnieniem tynku na suficie i ścianach? Jakiego materiału użyć? Jak się postępuje w przypadku wyrównania grubości tynków pomiędzy pomieszczeniami? Może lepiej wyjdzie ten sufit zabudować płytami GM (nie robię obniżanego sufitu)? Jastrych: Czym uzupełnić pas pod ścianą działową? Czy ta łata powinna mieć dylatacje obwodową? Czy jak jastrych już wyschnie, to może go zszyć razem z posadzką pomieszczenia A? A może trzeba skuć całą posadzkę i na nowo zrobić? Docelowo planuję klejoną deskę. Nowa ściana multigips lub GK: Nie mogę jej stawiać bezpośrednio na jastrychu, bo akustyka będzie kiepska i się drgania będą przenosiły pomiędzy pomieszczeniami. Trzeba skuć pas pod ścianę, postawić ścianę, a później poprawić posadzkę? Dzięki za zerknięcie na to!
    • Wydaje mi się, że materiałowo tam ta przestrzeń może być z pewnych względów uzasadniona.      Jednak u mnie też wyjdzie bez szczeliny w tym miejscu. Jednak nie jest to według źródeł jakoś krytyczne.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...