Skocz do zawartości

Zmiana warunków zabudowy pod projekt typowy


Recommended Posts

Jako nowy na forum witam wszystkich użytkowników. Zwracam się z prośbą o pomoc do wszytkich zorientowanych w temacie jak w tytule - szczegóły poniżej.

Jestem bardzo zainteresowany projektem Lawenda II z biura projektowego Horyzont. Posiadam działkę o wymiarach (szerokość 22,5 m i długość 40m z jednej oraz 50 m z drugiej strony) - powierzchnia 10 arów.
Mam warunki zabudowy które przeniosłem na siebie po zakupie działki ale wydaje mi się że projekt Lawenda II troszkę odbiega od parametrów w nich zawartych. Będę chciał się starać o zmianę tych warunków aby zrealizować projekt na swojej działce ale potrzebuje informacji na jakie parametry w tym przypadku powinienem zwrócić uwagę.
Poniżej przedstawiam to co mam w warunkach - proszę o skonfrontowanie z parametrami projektu i informację o jakie zmiany powinienem prosić we wniosku.

Warunki zabudowy w skrócie:

Budowa domu jednorodzinnego z garażem wbudowanym maksymalnie do 2ch stanowisk, wraz z infrastrukturą techniczną, zbiornikiem na nieczystości płynne oraz budową zjazdu indywidualnego z drogi publicznej. W warunkach ustala się poniższe parametry:

1. wielkość powieżchni zabudowy w stosunku do powierzchni terenu inwestycji - powierzchnia zabudowy kubaturowej (do 150 m2) i powierzchni przeznaczonej na zagospodarowanie nieruchomości (dojścia dojazdy, mała architektura itp.) w stosunku do powierzchni w obszarze każdej nieruchomości powinna wynieść nie więcej niż 40% powierzchni działki - 60% terenu pozostanie powierzchnia biologicznie czynną.

MOJE UWAGI: Wydaje mi się że ten punkt rozumiem i będę wnioskował o powiększenie do 185m2 ... czy to wystarczy?

2. Szerokość elewacji frontowej - projektowanych budynków mieszkalnych nie przekroczy 12,0 m

MOJE UWAGI: Tutaj też wszystko chyba jasne - będę wnioskował o powiększenie do 14,5m.

3. Wysokość górnej krawędzi elewacji frontowej budynku mieszkalnego - wysokość projektowanego budynku do kalenicy nie przekroczy 9m

MOJE UWAGI: Tutaj chyba warunki są spełnione. Planuję co prawda podnieść ściankę kolankową o maks 75 cm ale to chyba jeszcze się mieści... w projekcie podają wysokość do kalenicy 8m.

4. Geometrię dachu (kąta nachylenia wysokości kalenicy i układu połaci dachowych) - obowiązuje przyjęcie rozwiązań dotyczących kształtu dachu o symetrycznych spadkach z nachyleniem połaci dachowych do 30-45 stopni z kalenicami równoległymi lub prostopadłymi względem siebie w sposób harmonizujący z bryłą budynku,

MOJE UWAGI: Tutaj mam pierwszy problem - co powinienem zawnioskować aby warunki były spełnione bo wydaje mi się że dach w domku o który pytam jest chyba niezgodny z warunkami (spadki chyba nie są symetryczne?) jakie mam narzucone. Proszę o poradę w tej sprawie.

5. pokrycie dachu - zalecane dachówki, dopuszczalne różne materiały i elementy o fakturze dachówek,

MOJE UWAGI: Tutaj nie ma problemu.

6. kolorystyka - ciemne barwy dachu (brąz, czerwienie, zielenie, szarości), a elewacji w barwach zharmonizowanych z dachem (nie kontrastujących z tłem krajobrazowym.

MOJE UWAGI: To też chyba nie stanowi problemu.

Proszę o odpowiedź na nurtujące mnie pytania - w szczególności dotyczące geometrii dachu. Mam nadzieję że będą Państwo tak uprzejmi i pomogą mi w rozwianiu wszelkich wątpliwości przed zakupem projektu. Z góry dziękuję za szybką odpowiedź.

Pozdrawiam MriuszM Edytowano przez MariuszM (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Kolego - jest studium? to je sprawdź, co tam stoi, wtedy będziesz wiedział co możesz
nie ma studium - śmiało składaj wniosek o nowe WZ



Witam, Dziekuje za odpowiedź ale właściwie ona nic nie wnosi do mojego pytania...

To czy mogę sładać wniosek czy nie to już widziałem zanim napisałem ten referat powyżej - mogę. Moje pytanie dotyczyło parametrów na jakie powinienem zwrócić uwage konfrontując je z przywołanym przeze mnie projektem.

Dwa pierwsze punkty o które pytam są dla mnie zrozumiałe - pytam tylko czy założone przeze mnie wartości wystarczą aby potem nie było problemów z uzyskaniem pozwolenia na budowę... (nie bardzo ogarniam tylko czy powienienem w pnk pierwszym podawać powierzchnię zabudowy tylko po obowdzie domu czy łącznie z tarasami i podjazdem?)

Mam natomiast cały czas kłopot z ustaleniem czy powinienem również wnioskować o jakieś zmiany dotyczące dachu. Chodzi o to czy dach w projekcie Lawenda II ma spadki symetryczne i czy odpowiada ułożeniem kalenic co do wymogów w WZ. Edytowano przez MariuszM (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Określaj w widłach - do - do, najbezpieczniejsze.
Ale z powierzchnią biologicznie czynną, raczej nie przejdzie - gdyby był z tym kłopot, to zawsze można zaprojektować "utwardzenie" ażurowe,



Wczoraj wieczorem wyjaśnił mi sie juz cały temat. Wszystkie parametry mam ustalone. Dach tez jest ok i nie muszę we wniosku nic zmieniać jeśli o to chodzi.

Dziękuje za porady
Link do komentarza
Cytat

bardzo się z tego powodu cieszę, a żebym się tak mógł jeszcze bardziej cieszyć, to zrób mi tę przyjemność i sprawdź co to jest i czy jest studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla wybranej przez Ciebie lokalizacji, zapewne może być na stronach interenetowych gminy



W tekście jednolitym studium dla mojej gminy nie doszukałem sie informacji o rejonie w którym mam działke więc przypuszczam że dla tego rejonu nie ma uwarunkowań. Sprawa wygląda tak ze moja działka znajduje się na terenach gdzie wcześniej znajdowały sie lasy należące do gminy. Co jakiś czas gmina wydziela część działek i opracowuje dla nich warunki zabudowy (zbiorowo) i wystawia na przetarg. Niestety WZ dla mojej działki też są w takim ujęciu zbiorowym i stąd cale zamieszanie. Dowiedziałem się też że nie mogę zmieniać warunkow zabudowy dla jedenj działki gdyż zapis taki byłby nieczytelny w rejestrach gminy. Mogę natomiast wystąpic o nowe warunki z parametrami jakie mi odpowiadają i wtedy powinno się udać.

Pzdr
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Witam

Mam podobny problem jesli chodzi o WZ.

Chce kupić dzialke z wydanymi warunkami zabudowy. Warunki te byly wydane na duza dzialke a teraz zostala podzielona na mniejsze. POinformowano mnie ze te warunki przechodza na mniejsze dzialki.

W warunkach tych wystepuje jeden dla mnie problem - otoz szerokosc elewacji frontowej okreslona jest do 15 metrow. Ja chcialabym wybudowac dom parterowy gdzie elewacja ta wynosi 18.7 m (wymiar dzialki na to pozwala uwzgledniajac po min 4 metry z kazdej strony).

Pytanie;

1. Czy WZ od obecnego wlasciciela przechodza na mnie aytomatycznie przy zakupie dzialki?
2. Jesli nie przechodza to czy lepiej w moim przypadku starac sie o nowe warunki dla mnie czy tez przeniesc stare warunki i wnosic o ich zmiane?
3. Czy wogole jest szansa na poszerzenie tej elewacji?

W otoczeniu (ok 100m) znajduje sie budynek ktory ma okolo 16-17 metrow elewacji frontowej.
Nie wim czy decydowac sie na zakup tej dzialki czy tez nie.
Link do komentarza
Okazuje sie ze dzialka ta jeszcze nie jest podzielona. Wlasciciel chce zabezpieczenia w formie zapisu w umowie ze nie wycofamy sie (po tym jak on poniesie koszty podzialu). Ja natmiast chyba nie moge starac sie o WZ jesli ta dzialka nie jest podzielona. Dodatkowo potrzebuje jeszcze do WZ umowy o podlaczenie mediow. Jesli nawet bede je miec to i tak na tego wlasciciela bo to on zobowiazal sie w cenie dzialki do ich podlaczenia. To jakies bledne kolo on nie podzieli dopoki ja nie podpsze umowy przewstepnej a ja jej nie podpisze dopoki nie dostane WZ. Co robic?:mad:
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pamiętam czasy jesienne na wsi, kiedy kapustę kiszono w 200-litrowej, dębowej beczce. Wybrana dziewczyna wtedy musiała wyszorować nogi i podkasywać kieckę, bo to one, na boso, deptały w beczce kapustę. Za moich czasów dziewczyny już nosiły majtki, ale starsi wspominali wtedy czasy, kiedy na majtki żadnej na wsi stać nie było... A fuczki robisz czasem?
    • Dwa wiadra sadzy to już dużo, tak trochę więcej jak pół wiadra urobku powinno być po każdorazowym regularnym czyszczeniu.    Dodam, że sadza, czarny osad, to czysty węgiel i nadaje się idealnie do ponownego spalenia, wytrącenie sadzy w kanele lub kominku świadczy o niepełnym spalaniu paliwa.    Mój sąsiad miał zawsze sadzę po czyszczeniu kanału dymowego, jak mu pokazałem, że to jest paliwo do ponownego spalenia, to przestał wywalać.
    • Tak właśnie jak opisałeś. Do kapusty (już dawno sam nie kisiłem) nigdy nie dodaję żadnych warzyw, a tym bardziej kminku. Do kiszenia mam wielki kamienny garnek, a całe, małe główki kapusty wkładam pomiędzy warstwy, kapusy szatkowanej. Doskonałe są nadziewane farszem mięsnym (po uprzednim wyjęciu części wewnętrznych liści). Do przygotowania gołąbków z włoskiej kapusty (ta się najbardziej nadaje), dodaję do farszu, posiekaną kapustę kiszoną gdyż znakomicie podbija smak.
    • Jak tylko kupiłem ten dom, jakieś 5 lat temu, wezwałem kominiarza żeby wyczyścił komin. Dom był kiedyś ogrzewany piecami kaflowymi.Przyjechał Pan, pokazał mi swoje uprawnienia i zabrał się do pracy. Wybrał 10 wiader sadzy z wyczystki następnie zajrzał przy pomocy lusterka do komina czy jest przelot, wypisał papier, wziął pieniądze i pojechal do domu. Nawet nie wrzucił szczotki do komina bo stwierdził że nie trzeba. Więc sam się za to zabrałem i wyszczotkowalem ten komin co skutkowało jeszcze dwoma wiadrami sadzy. I tak właśnie wygląda przegląd kominiarski w naszym kraju. Nie twierdzę że tak jest wszędzie ale podejrzewam że większość przypadków tak wygląda.
    • Ogólnie rzecz biorąc to kapustę szatkujemy albo kupujemy poszatkowaną, wsypujemy partiami do naczynia, lekko solimy i mocno ugniatamy (poszczególne partie) tak, aby wycisnąć z niej całe powietrze. Przy ugniataniu kapusta powinna puszczać sok, który później w całości ją zakryje. W trakcie można dodawać  skrojoną marchewkę i inne warzywa według upodobań. Ilość soli mocno wpływa na późniejszą długość gotowania ukiszonej kapusty znaczy im więcej soli tym dłuższe gotowanie. Ja do 60 litrowej beczki wypełnionej w 90 procentach dawałem trochę więcej niż pół kilograma.  Całość należy przykryć niekorodującym wieczkiem czy deklem który obciążamy tak aby powstały płyn zakrywał kapustę w zupełności. Uwaga! Podczas fermentacji poziom płynu się podnosi i może wylać się z beczki. Należy go zbierać i nie wylewać. Bo na końcu jego poziom opadnie i trzeba będzie ten kwas uzupełniać. Inaczej kapusta się zepsuje. Przechowywać w chłodnym i suchym miejscu.   PS. Całe główki kapusty można ukisić w beczce razem z kapustą szatkowaną. Tylko muszą być całkowicie zanurzone. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...