Skocz do zawartości

Zmiana warunków zabudowy pod projekt typowy


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Jako nowy na forum witam wszystkich użytkowników. Zwracam się z prośbą o pomoc do wszytkich zorientowanych w temacie jak w tytule - szczegóły poniżej.

Jestem bardzo zainteresowany projektem Lawenda II z biura projektowego Horyzont. Posiadam działkę o wymiarach (szerokość 22,5 m i długość 40m z jednej oraz 50 m z drugiej strony) - powierzchnia 10 arów.
Mam warunki zabudowy które przeniosłem na siebie po zakupie działki ale wydaje mi się że projekt Lawenda II troszkę odbiega od parametrów w nich zawartych. Będę chciał się starać o zmianę tych warunków aby zrealizować projekt na swojej działce ale potrzebuje informacji na jakie parametry w tym przypadku powinienem zwrócić uwagę.
Poniżej przedstawiam to co mam w warunkach - proszę o skonfrontowanie z parametrami projektu i informację o jakie zmiany powinienem prosić we wniosku.

Warunki zabudowy w skrócie:

Budowa domu jednorodzinnego z garażem wbudowanym maksymalnie do 2ch stanowisk, wraz z infrastrukturą techniczną, zbiornikiem na nieczystości płynne oraz budową zjazdu indywidualnego z drogi publicznej. W warunkach ustala się poniższe parametry:

1. wielkość powieżchni zabudowy w stosunku do powierzchni terenu inwestycji - powierzchnia zabudowy kubaturowej (do 150 m2) i powierzchni przeznaczonej na zagospodarowanie nieruchomości (dojścia dojazdy, mała architektura itp.) w stosunku do powierzchni w obszarze każdej nieruchomości powinna wynieść nie więcej niż 40% powierzchni działki - 60% terenu pozostanie powierzchnia biologicznie czynną.

MOJE UWAGI: Wydaje mi się że ten punkt rozumiem i będę wnioskował o powiększenie do 185m2 ... czy to wystarczy?

2. Szerokość elewacji frontowej - projektowanych budynków mieszkalnych nie przekroczy 12,0 m

MOJE UWAGI: Tutaj też wszystko chyba jasne - będę wnioskował o powiększenie do 14,5m.

3. Wysokość górnej krawędzi elewacji frontowej budynku mieszkalnego - wysokość projektowanego budynku do kalenicy nie przekroczy 9m

MOJE UWAGI: Tutaj chyba warunki są spełnione. Planuję co prawda podnieść ściankę kolankową o maks 75 cm ale to chyba jeszcze się mieści... w projekcie podają wysokość do kalenicy 8m.

4. Geometrię dachu (kąta nachylenia wysokości kalenicy i układu połaci dachowych) - obowiązuje przyjęcie rozwiązań dotyczących kształtu dachu o symetrycznych spadkach z nachyleniem połaci dachowych do 30-45 stopni z kalenicami równoległymi lub prostopadłymi względem siebie w sposób harmonizujący z bryłą budynku,

MOJE UWAGI: Tutaj mam pierwszy problem - co powinienem zawnioskować aby warunki były spełnione bo wydaje mi się że dach w domku o który pytam jest chyba niezgodny z warunkami (spadki chyba nie są symetryczne?) jakie mam narzucone. Proszę o poradę w tej sprawie.

5. pokrycie dachu - zalecane dachówki, dopuszczalne różne materiały i elementy o fakturze dachówek,

MOJE UWAGI: Tutaj nie ma problemu.

6. kolorystyka - ciemne barwy dachu (brąz, czerwienie, zielenie, szarości), a elewacji w barwach zharmonizowanych z dachem (nie kontrastujących z tłem krajobrazowym.

MOJE UWAGI: To też chyba nie stanowi problemu.

Proszę o odpowiedź na nurtujące mnie pytania - w szczególności dotyczące geometrii dachu. Mam nadzieję że będą Państwo tak uprzejmi i pomogą mi w rozwianiu wszelkich wątpliwości przed zakupem projektu. Z góry dziękuję za szybką odpowiedź.

Pozdrawiam MriuszM Edytowano przez MariuszM (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Kolego - jest studium? to je sprawdź, co tam stoi, wtedy będziesz wiedział co możesz
nie ma studium - śmiało składaj wniosek o nowe WZ



Witam, Dziekuje za odpowiedź ale właściwie ona nic nie wnosi do mojego pytania...

To czy mogę sładać wniosek czy nie to już widziałem zanim napisałem ten referat powyżej - mogę. Moje pytanie dotyczyło parametrów na jakie powinienem zwrócić uwage konfrontując je z przywołanym przeze mnie projektem.

Dwa pierwsze punkty o które pytam są dla mnie zrozumiałe - pytam tylko czy założone przeze mnie wartości wystarczą aby potem nie było problemów z uzyskaniem pozwolenia na budowę... (nie bardzo ogarniam tylko czy powienienem w pnk pierwszym podawać powierzchnię zabudowy tylko po obowdzie domu czy łącznie z tarasami i podjazdem?)

Mam natomiast cały czas kłopot z ustaleniem czy powinienem również wnioskować o jakieś zmiany dotyczące dachu. Chodzi o to czy dach w projekcie Lawenda II ma spadki symetryczne i czy odpowiada ułożeniem kalenic co do wymogów w WZ. Edytowano przez MariuszM (zobacz historię edycji)
Napisano
Określaj w widłach - do - do, najbezpieczniejsze.
Ale z powierzchnią biologicznie czynną, raczej nie przejdzie - gdyby był z tym kłopot, to zawsze można zaprojektować "utwardzenie" ażurowe,
Napisano
Cytat

Określaj w widłach - do - do, najbezpieczniejsze.
Ale z powierzchnią biologicznie czynną, raczej nie przejdzie - gdyby był z tym kłopot, to zawsze można zaprojektować "utwardzenie" ażurowe,



Wczoraj wieczorem wyjaśnił mi sie juz cały temat. Wszystkie parametry mam ustalone. Dach tez jest ok i nie muszę we wniosku nic zmieniać jeśli o to chodzi.

Dziękuje za porady
Napisano
bardzo się z tego powodu cieszę, a żebym się tak mógł jeszcze bardziej cieszyć, to zrób mi tę przyjemność i sprawdź co to jest i czy jest studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla wybranej przez Ciebie lokalizacji, zapewne może być na stronach interenetowych gminy
Napisano
Cytat

bardzo się z tego powodu cieszę, a żebym się tak mógł jeszcze bardziej cieszyć, to zrób mi tę przyjemność i sprawdź co to jest i czy jest studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla wybranej przez Ciebie lokalizacji, zapewne może być na stronach interenetowych gminy



W tekście jednolitym studium dla mojej gminy nie doszukałem sie informacji o rejonie w którym mam działke więc przypuszczam że dla tego rejonu nie ma uwarunkowań. Sprawa wygląda tak ze moja działka znajduje się na terenach gdzie wcześniej znajdowały sie lasy należące do gminy. Co jakiś czas gmina wydziela część działek i opracowuje dla nich warunki zabudowy (zbiorowo) i wystawia na przetarg. Niestety WZ dla mojej działki też są w takim ujęciu zbiorowym i stąd cale zamieszanie. Dowiedziałem się też że nie mogę zmieniać warunkow zabudowy dla jedenj działki gdyż zapis taki byłby nieczytelny w rejestrach gminy. Mogę natomiast wystąpic o nowe warunki z parametrami jakie mi odpowiadają i wtedy powinno się udać.

Pzdr
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Witam

Mam podobny problem jesli chodzi o WZ.

Chce kupić dzialke z wydanymi warunkami zabudowy. Warunki te byly wydane na duza dzialke a teraz zostala podzielona na mniejsze. POinformowano mnie ze te warunki przechodza na mniejsze dzialki.

W warunkach tych wystepuje jeden dla mnie problem - otoz szerokosc elewacji frontowej okreslona jest do 15 metrow. Ja chcialabym wybudowac dom parterowy gdzie elewacja ta wynosi 18.7 m (wymiar dzialki na to pozwala uwzgledniajac po min 4 metry z kazdej strony).

Pytanie;

1. Czy WZ od obecnego wlasciciela przechodza na mnie aytomatycznie przy zakupie dzialki?
2. Jesli nie przechodza to czy lepiej w moim przypadku starac sie o nowe warunki dla mnie czy tez przeniesc stare warunki i wnosic o ich zmiane?
3. Czy wogole jest szansa na poszerzenie tej elewacji?

W otoczeniu (ok 100m) znajduje sie budynek ktory ma okolo 16-17 metrow elewacji frontowej.
Nie wim czy decydowac sie na zakup tej dzialki czy tez nie.
Napisano
Mam kopie wydanych WZ na dzialke przed podzialem. Zarowno wlasciciel jak i agentka z biura nieruchomosci powiedzialy ze te WZ obowiazuja po podziale.
Napisano
Jeśli te wydane WZ było jednocześnie "podziałowe", to teoretycznie można je cedować na dowolną osobę (osoby?).

Teoretycznie, bo w różnych gminach jest różnie.
Napisano
Okazuje sie ze dzialka ta jeszcze nie jest podzielona. Wlasciciel chce zabezpieczenia w formie zapisu w umowie ze nie wycofamy sie (po tym jak on poniesie koszty podzialu). Ja natmiast chyba nie moge starac sie o WZ jesli ta dzialka nie jest podzielona. Dodatkowo potrzebuje jeszcze do WZ umowy o podlaczenie mediow. Jesli nawet bede je miec to i tak na tego wlasciciela bo to on zobowiazal sie w cenie dzialki do ich podlaczenia. To jakies bledne kolo on nie podzieli dopoki ja nie podpsze umowy przewstepnej a ja jej nie podpisze dopoki nie dostane WZ. Co robic?:mad:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...