Skocz do zawartości

Budowa domu na wzniesieniu,wzgórku.


rustin

Recommended Posts

Witam wszystkich !
Mam do was pytanie. Posiadam działkę z możliwością przerobienia na budowlaną. Chciałbym się tam budować. Sęk w tym , że działka nie jest równa. Spróbuję wam to z obrazować. Działka powiedzmy , że jest prostokątna.

Tu gdzie jest bok A działka jest w górze,w punkcie E tzn ten kwadrat działka ma największe wzniesienie.
I tak od środka działki jest spadek do boku B,D,C . Czy na takiej działce jest możliwość budowy? Najbardziej mnie interesuje mnie czy jest możliwość wyrównania tej działki tzn nie całej ale z 10-15 arów ( działka ma ok 40 ). Jeżeli tak to jaki jest tego koszt i jak to zrobić?
Link do komentarza
Gość adiqq
można się budować, tyle że trzeba będzie albo wyższe fundamenty zrobić, albo piwnice...
ja mam dzialkę prostokątną ze spadem tak ja na twoim rysunku od A do C - spadek w okolicy 1,5-1,7m/10m
piwnica sama wyszła icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

można się budować, tyle że trzeba będzie albo wyższe fundamenty zrobić, albo piwnice...
ja mam dzialkę prostokątną ze spadem tak ja na twoim rysunku od A do C - spadek w okolicy 1,5-1,7m/10m
piwnica sama wyszła icon_smile.gif


dokładnie jak u mnie
przy zerowaniu terenu - na ostatnim słupku 2,2o róznicy:)
Jak miałem to zasypać - to wolałem przerzucić piach i urodziła sie piwnica.
49 metrów Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

A jeżeli chcieć wyrównać? Bo tam trzeba by nie nawozić ziemię tylko zrównać, tzn zepchnąć jakoś. Jaki jest tego koszt?
jaki jest koszt budowania wtedy ? tzn ile więcej trzeba wyłożyć na fundamenty? domku ok 120m2 bez piwnicy



chcesz wyrównać teren na "zero"?
Nie polecam
Będziesz miał później całą wodę spływającą z góry u siebie na działce.....
Link do komentarza
Gość Razmes
Piwnica na górce to sam plus, woda sama będzie uciekać icon_smile.gif
Zgodnie ze spadkiem robisz garaż, 2-3 schodki niżej niż rzędna parteru, nad garażem masz więcej kubatury na jakiś pokój icon_cool.gif
Trzeba trochę pokombinować, nie warto tyle arów ruszać, ewentualnie tylko ten teren, który kierować będzie wodę w kierunku domu...
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...