Skocz do zawartości

Pęknięta kamionka naprawa, bądź wymiana. Proszę o pomoc.


Recommended Posts

Witam jako że jest to mój pierwszy post witam wszystkich serdecznie.

Moim problemem jest pęknięta kamionka, pierwsze oznaki to żółte plamy na ścianie więc postanowiłem z ojcem rozkuć komin i zobaczyć co się dzieje. Po rozkuciu wysypało się jakieś 3 wiaderka 10l kamyka i zobaczyliśmy spękaną kamionkę w 3 miejscach. Nie wiem jaka jest tego przyczyna czy podczas czyszczenia uderzone jakoś czy po prostu wada. Dom w miarę nowy 7 letni, palone drewnem czasami miałem i węglem. Wada występuje na parterze, po zapaleniu w piecu widać jak wycieka maź, po kilku minutach jak się komin nagrzeje już nie cieknie.

Teraz pytanie czy jest możliwość wyczyszczenia tego i zaklejenia jakimś klejem wysokotemperaturowym?

Czy istnieje możliwość wymiany takiej kamionki?

Czy pozostaje jedynie wkład kominowy kwasoodporny ( z tym że koszta są dość wysokie)

Jeżeli ktoś miał podobny przypadek bądź wie co w takim wypadku zrobić bardzo proszę o jakieś rady. Pozdrawiam serdecznie Mateusz



Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro
Link do komentarza
Gość mhtyl
Ktoś Ci fuszerę zrobił. Ceramiki się nie obkłada kamieniem! Tam powinna być wełna. I jeszcze dla wyjaśnienia jest to komin systemowy czy faktycznie jak to nazwałeś kamionka,jeżeli to kamionka to ona nie nadaje się do kominów jako wkład.Z wymiana będzie kłopot bo nie wciśniesz w miejsce uszkodzonego odcinka wkładu dobrego. Jedynie wkład z nierdzewki kwasoodpornej. Możesz jeszcze spróbować użyć silikonu wysokotemperaturowego do pieców i całość owinąć materiałem żaroodpornym i tej dziury nie zaklejaj ,poczekaj kilkanaście dni zobaczysz czy trzyma i dopiero wtedy możesz łatać tą dziurę.
Link do komentarza
Cytat

Ktoś Ci fuszerę zrobił. Ceramiki się nie obkłada kamieniem! Tam powinna być wełna. I jeszcze dla wyjaśnienia jest to komin systemowy czy faktycznie jak to nazwałeś kamionka,jeżeli to kamionka to ona nie nadaje się do kominów jako wkład.Z wymiana będzie kłopot bo nie wciśniesz w miejsce uszkodzonego odcinka wkładu dobrego. Jedynie wkład z nierdzewki kwasoodpornej. Możesz jeszcze spróbować użyć silikonu wysokotemperaturowego do pieców i całość owinąć materiałem żaroodpornym i tej dziury nie zaklejaj ,poczekaj kilkanaście dni zobaczysz czy trzyma i dopiero wtedy możesz łatać tą dziurę.





No właśnie wiem że teraz wełnę dają nie wiem czego kamień dali, nie wiem jak to dokładnie się nazywa musiałbym ojca zapytać to są chyba metrowe rury ceramiczne z kołnierzem na zakładkę. No tak myślałem że ze wstawką będzie problem, mam własnie silikon wysokotemperaturowy do kominków czy coś podobnego myślałem żeby to zakleić i ścisnąć jakąś opaską i tak jak mówisz zostawić na kilka dni i obserwować. Jeżeli faktycznie nie pomoże zostaje wkład kwasoodporny. Dzięki za odpowiedź pozdrawiam.


Cytat

zaciek który jest z lewej strony na kołnierzu może świadczyc o tym że ta rura wyżej też może być trachnieta , i może nie tylko ta ...swoją drogą ciekawe co miał na mysli wykonawca ładując ten żwir ...





Ta u góry wydaje się cała nie widać żeby z niej coś ciekło, ale kto wie co w innych miejscach jest, w innych pomieszczeniach nie widać żadnych zacieków wszystko ok.
Link do komentarza
Cytat

może byc pęknięta z tyłu i może pęknięcia nie byc widać ......metrowe powiadasz rury ?? ....najdłuższe jakie widziałem wkłady kamionkowe miały 80 cm ....no ...swoją droga masz niezły zgryz teraz z tym wszystkim




Wiesz ręki nie daje mogą być takie jak mówisz. No jest nie ciekawie trzeba to jak najszybciej zrobić, załatać jakoś może pomoże jeśli nie trzeba będzie wkład kupić.
Link do komentarza
Cytat

Wiesz ręki nie daje mogą być takie jak mówisz. No jest nie ciekawie trzeba to jak najszybciej zrobić, załatać jakoś może pomoże jeśli nie trzeba będzie wkład kupić.


Przemyśl dokładnie gdyż naprawy będziesz robił co jakiś czas . Ktoś zamontował Tobie w kominie kamionkowe rury kanalizacyjne, które absolutnie nie nadają się do odprowadzania spalin po prostu nie są odporne na wysokie temperatury. Ze jest to rura kanalizacyjna świadczy chciażby długość tej rury / 1 mb. /.Obsypanie żwirem kamionki pewnie miało na celu jej ustabilizowanie w kanale kominowym
Link do komentarza
Cytat

Przemyśl dokładnie gdyż naprawy będziesz robił co jakiś czas . Ktoś zamontował Tobie w kominie kamionkowe rury kanalizacyjne, które absolutnie nie nadają się do odprowadzania spalin po prostu nie są odporne na wysokie temperatury. Ze jest to rura kanalizacyjna świadczy chciażby długość tej rury / 1 mb. /.Obsypanie żwirem kamionki pewnie miało na celu jej ustabilizowanie w kanale kominowym



To na pewno była zakładana rura ceramiczna kominowa ojciec mówił bo sam kupował nie wiem czy 1mb możliwe że to 80 cm nie wiem dokładnie bo musiałbym rozkuć więcej. A dla czego kamień nie mam pojęcia tak budowlańcy zrobili.
Pewna osoba podsunęła pomysł żeby zrobić szalunek i zalać to jakimś specjalnym klejem wysokotemperaturowym, tylko czy przed tym użyć jeszcze silikonu?
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

No właśnie wiem że teraz wełnę dają nie wiem czego kamień dali, nie wiem jak to dokładnie się nazywa musiałbym ojca zapytać to są chyba metrowe rury ceramiczne z kołnierzem na zakładkę. No tak myślałem że ze wstawką będzie problem, mam własnie silikon wysokotemperaturowy do kominków czy coś podobnego myślałem żeby to zakleić i ścisnąć jakąś opaską i tak jak mówisz zostawić na kilka dni i obserwować. Jeżeli faktycznie nie pomoże zostaje wkład kwasoodporny. Dzięki za odpowiedź pozdrawiam.


Możesz jeszcze spróbować uszczelnić to kitem do kominów takim specjalnym który jest używany jest do łączenia kominów systemowych. O ile go kupisz osobno bo ja go miałem w pakiecie z kominem.Mieszasz go z wodą w odpowiednich proporcjach i jak stwardnieje to nic go nie ruszy i jest chyba lepszy od silikonu.
Link do komentarza
Cytat

Możesz jeszcze spróbować uszczelnić to kitem do kominów takim specjalnym który jest używany jest do łączenia kominów systemowych. O ile go kupisz osobno bo ja go miałem w pakiecie z kominem.Mieszasz go z wodą w odpowiednich proporcjach i jak stwardnieje to nic go nie ruszy i jest chyba lepszy od silikonu.




Na allegro jest coś takiego http://allegro.pl/klej-kit-do-rur-szamotki...3074803270.html

Myślałem żeby zrobić stalową opaske taką szerszą jako szalunek i zalać środek między rurą a opaską jakimś klejem specjalnym a później ewentualnie podmurować kilka cegieł w górę i zalać ponownie reszte przestrzeni z tym że nie może to być zwykła zaprawa cementowa musi to być jakiś specyfik mocny, wytrwały jeżeli to nie poskutkuje pozostanie wkład.
Dziękuje wszystkim za porady i czekam na kolejne pomysły.
Link do komentarza
Cytat

Ja miałem w postaci proszku i go rozrabiałem wodą ale ten co znalazłeś na allegro powinien zdać egzamin.Ja bym spróbował go użyć.


W sklepach z kominkami jest specjalny uszczelniacz odporny na wysokie temp. Jest w takich samych kartuszach jak popularne sylikony. Podstawą jest jednak dokładne oczyszczenie uszczelnianych powierzchni. Jednak proponowałbym Tobie pójść za radą jednego z kolegów i wezwać jakiegoś zduna przecież to nie chodzi tylko o zacieki ale Twoje i Twojej rodziny bezpieczeństwo.
Link do komentarza
Cytat

W sklepach z kominkami jest specjalny uszczelniacz odporny na wysokie temp. Jest w takich samych kartuszach jak popularne sylikony. Podstawą jest jednak dokładne oczyszczenie uszczelnianych powierzchni. Jednak proponowałbym Tobie pójść za radą jednego z kolegów i wezwać jakiegoś zduna przecież to nie chodzi tylko o zacieki ale Twoje i Twojej rodziny bezpieczeństwo.



Jak na razie uszczelniłem czymś takim http://www.selena.pl/cms/?__page_id=50 poczekam jak to wyschnie dobrze a jutro zrobię szalunek może z takiej szerszej opaski stalowej i w środek zaleje jakiś specyfik do ceramiki zaraz będę jechał do sklepu zobaczymy co będzie. Później poczekamy kilka dni i zobaczymy efekty.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...