Skocz do zawartości

Pynna folia na chudziak zamiast papy


Recommended Posts

Witam,

Mam dwa pytania związane z remontem:).

1. Zerwałem stare posadzki, a wraz z nimi starą papę. Powierzchnia jest nierówna i miejscami chropowata, ogólnie nie jest źle, ale chciałbym zastosować płynna izolację. Co możecie polecić?, dom jest mały, nie liczyłem jeszcze powierzchni podłóg, ale pamiętam że zew. ściany budynku mają 7 na 7 metrów icon_smile.gif, taki prosty budynek z dachem dwuspadowym. Na to chciałbym zastosować styrobeton zamiast styropianu i podłogówka.

2. Na działce są wysoko wody gruntowe, ale dom jest suchy (jak pisałem skute są tynki i posadzki) czy jest sens w takim razie odkopywać fundamenty żeby poprawić izolację?.

Link do komentarza
1.przeanalizuj koszty... Folia w plynie to pokaźny wydatek...A jedna warstwa nie wystarczy, tym bardziej, że powierzchnię masz nierówną...Z tego co pamiętam, kladzie sie tego 3 warstwy, więc będziesz mial pokaźne zużycie na m2.

2. Trzeba wykonac wykop próbny i ocenic stan izolacji... Zależy od wieku budynku, ale żaden materiał budowlany nie jest wieczny.To, że jeszcze nie ma nieszczelności, czy wykwitow wilgoci nic nie znaczy...Druga sprawa, to czy oprocz izolacji p.wilgociowej planujesz robic izolację termiczną fundamentów.
Link do komentarza
Cytat

Witam,

Mam dwa pytania związane z remontem:).

1. Zerwałem stare posadzki, a wraz z nimi starą papę. Powierzchnia jest nierówna i miejscami chropowata, ogólnie nie jest źle, ale chciałbym zastosować płynna izolację. Co możecie polecić?, dom jest mały, nie liczyłem jeszcze powierzchni podłóg, ale pamiętam że zew. ściany budynku mają 7 na 7 metrów icon_smile.gif, taki prosty budynek z dachem dwuspadowym. Na to chciałbym zastosować styrobeton zamiast styropianu i podłogówka.

2. Na działce są wysoko wody gruntowe, ale dom jest suchy (jak pisałem skute są tynki i posadzki) czy jest sens w takim razie odkopywać fundamenty żeby poprawić izolację?.


Dając folię w płynie (to taka nazwa ogólna bo różne firmy stosują swoje nazewnictwo do tego produktu ,to tak na marginesie icon_smile.gif ) prze drożysz inwestycje bo nie wystarczy pomalować preparatem podłogi,a co z narożnikami? w narożnikach po fachowemu powinno wkleić się taśmę uszczelniającą. Do całego procesu trzeba a raczej powinno używać się produktów jednego producenta co zapewniam Cie do tanich nie należy,a zrobić tanio to lepiej wcale nie robić.

Zamiast tej folii daj normalnie folie budowlaną czarną podwójnie aby te nierówności nie przebiły jej pod ciężarem posadzki gotowej. Możesz dać dla pewności "grubą" folię (nie pamiętam ile ona ma grubości ale wizualnie widać że jest gruba ,jest sztywniejsza w porównaniu z tą budowlaną).

Co do tego styrobotonu to daj normalnie styropian EPS 100 (jak chcesz to daj polistyren ekstrudowany XPS) dwie warstwy po 5 cm. Znowu widzę ,że chcesz prze drożyć inwestycję z tym styrobetonem.
Co do drugiego pytania to jeżeli miałbyś wilgoć w domu to za to nie odpowiadałaby izolacja pionowa tylko pozioma,bo ona jest odpowiedzialna za podciąganie wilgoci.Tak więc daj sobie spokój z odkopywaniem fundamentów.
Link do komentarza
Cytat

Dając folię w płynie (to taka nazwa ogólna bo różne firmy stosują swoje nazewnictwo do tego produktu ,to tak na marginesie icon_smile.gif ) prze drożysz inwestycje bo nie wystarczy pomalować preparatem podłogi,a co z narożnikami? w narożnikach po fachowemu powinno wkleić się taśmę uszczelniającą. Do całego procesu trzeba a raczej powinno używać się produktów jednego producenta co zapewniam Cie do tanich nie należy,a zrobić tanio to lepiej wcale nie robić.

Zamiast tej folii daj normalnie folie budowlaną czarną podwójnie aby te nierówności nie przebiły jej pod ciężarem posadzki gotowej. Możesz dać dla pewności "grubą" folię (nie pamiętam ile ona ma grubości ale wizualnie widać że jest gruba ,jest sztywniejsza w porównaniu z tą budowlaną).

Co do tego styrobotonu to daj normalnie styropian EPS 100 (jak chcesz to daj polistyren ekstrudowany XPS) dwie warstwy po 5 cm. Znowu widzę ,że chcesz prze drożyć inwestycję z tym styrobetonem.
Co do drugiego pytania to jeżeli miałbyś wilgoć w domu to za to nie odpowiadałaby izolacja pionowa tylko pozioma,bo ona jest odpowiedzialna za podciąganie wilgoci.Tak więc daj sobie spokój z odkopywaniem fundamentów.



Z tą folią mnie przekonaliście, pod ścianami oczywiście jest papa, tylko z tym styrobetonem nie jestem pewien czy przepłacę, muszę policzyć dokładnie ile wyjdzie za XPS a ile za styrobeton.
Link do komentarza
Najważniejsze w Twoim przypadku to ile masz miejsca na izolację, ocieplenie i podłogówkę. Sama podłogówka zajmuje przeciętnie tyle miejsca ile zajmowała w starym systemie posadzka (5-10 cm)! Jeśli miejsca jest wystarczająco dużo (czyli podłogówka plus minimum 10cm polistyrenu ekstrudowanego albo 15 cm styropianu) to ja wyrównałbym istniejące nierówności, położył 2x folia izolacyjna, wywinął ją na ściany do poziomu izolacji poziomej ścian, na to w dwóch warstwach izolacja cieplna i system podłogowy.

Jeśli nie masz na to wystarczającej ilości miejsca, to warto skuć wylewkę i zrobić ją od nowa niżej, aby jednak położyć właściwą grubość izolacji cieplnej!

Z fundamentami... przy ogrzewaniu podłogowym na pewno warto je ocieplić. Tu zastosowałbym 10 cm polistyrenu ekstrudowanego, bo w przeciwieństwie do styropianu nie nasiąka wodą (a pisałeś o wysokich wodach gruntowych!). Przy okazji na pewno położyłbym nową lub odnowił starą izolację pionową.

Domek też będziesz ocieplał? Bo przy podłogówce, bez ocieplenia możesz mieć problem!

Cytat

Z tą folią mnie przekonaliście, pod ścianami oczywiście jest papa, tylko z tym styrobetonem nie jestem pewien czy przepłacę, muszę policzyć dokładnie ile wyjdzie za XPS a ile za styrobeton.



Daj spokój z porównywaniem ceny - zacznij od porównania ciepłochronności - coś mi się wydaje, że 20 cm styrobetonu będzie odpowiadało 10cm, albo i mniej polistyrenu ekstrudowanego.
Link do komentarza
Cytat

Z tą folią mnie przekonaliście, pod ścianami oczywiście jest papa, tylko z tym styrobetonem nie jestem pewien czy przepłacę, muszę policzyć dokładnie ile wyjdzie za XPS a ile za styrobeton.


To jaki współczynnik ma ten styrobeton w porównaniu do styropianu tego zwykłego EPS 100 znaczy się jaka grubość musisz wylać przy styrobetonie w porównaniu z 10 czy 15 cm styropianem?Tak na oko to powiem ,że koło 0,5 m ,a przy podłogówce liczą się straty cieplne ,im mniejsze tym Ty więcej masz zysków.
Link do komentarza
Cytat

Najważniejsze w Twoim przypadku to ile masz miejsca na izolację, ocieplenie i podłogówkę. Sama podłogówka zajmuje przeciętnie tyle miejsca ile zajmowała w starym systemie posadzka (5-10 cm)! Jeśli miejsca jest wystarczająco dużo (czyli podłogówka plus minimum 10cm polistyrenu ekstrudowanego albo 15 cm styropianu) to ja wyrównałbym istniejące nierówności, położył 2x folia izolacyjna, wywinął ją na ściany do poziomu izolacji poziomej ścian, na to w dwóch warstwach izolacja cieplna i system podłogowy.

Jeśli nie masz na to wystarczającej ilości miejsca, to warto skuć wylewkę i zrobić ją od nowa niżej, aby jednak położyć właściwą grubość izolacji cieplnej!

Z fundamentami... przy ogrzewaniu podłogowym na pewno warto je ocieplić. Tu zastosowałbym 10 cm polistyrenu ekstrudowanego, bo w przeciwieństwie do styropianu nie nasiąka wodą (a pisałeś o wysokich wodach gruntowych!). Przy okazji na pewno położyłbym nową lub odnowił starą izolację pionową.

Domek też będziesz ocieplał? Bo przy podłogówce, bez ocieplenia możesz mieć problem!



Daj spokój z porównywaniem ceny - zacznij od porównania ciepłochronności - coś mi się wydaje, że 20 cm styrobetonu będzie odpowiadało 10cm, albo i mniej polistyrenu ekstrudowanego.



Niestety dużo miejsca nie mam :(, w tej chwili do sufitu jest 260, nie zejdę już niżej (nie chcę być poniżej gruntu). Z tego co piszecie najlepszym rozwiązaniem będzie jednak XPS, nie patrzyłem w ogóle na przenikalność ciepła wcześniej. Domek będę ocieplał zbudowany jest z dwóch ścian, tynk zew-ściana z cegły-pusta przestrzeń-pustak żużlowy-tynk wew (już skuty będzie nowy cem-wap). Jeszcze nie orientowałem się ile styropianu musiałbym dać. Domek jest malutki, parter ma 42m2, poddasze może z 25-30 icon_smile.gif


Link do komentarza
Czyli na zewnątrz, zaczynając od fundamentu (izolację pionową poprawisz niejako przy okazji) min. 10 cm XPS, na ścianę min. 12 cm styropian. Jeśli uda Ci się zapewnić ciągłość ocieplenia ściany i dachu (min. 20 cm wełny) to będzie ideał! ale może poddasze jest nieużytkowe, to ocieplenie na strop na poddaszu - ale w tym przypadku trochę ekwilibrystyki technicznej przy zapewnieniu ciągłości z ociepleniem ściany. Sporo pracy, ale efekt ekonomiczny zauważysz bez trudu pierwszej zimy. Życzę powodzenia!
Link do komentarza
Cytat

Czyli na zewnątrz, zaczynając od fundamentu (izolację pionową poprawisz niejako przy okazji) min. 10 cm XPS, na ścianę min. 12 cm styropian. Jeśli uda Ci się zapewnić ciągłość ocieplenia ściany i dachu (min. 20 cm wełny) to będzie ideał! ale może poddasze jest nieużytkowe, to ocieplenie na strop na poddaszu - ale w tym przypadku trochę ekwilibrystyki technicznej przy zapewnieniu ciągłości z ociepleniem ściany. Sporo pracy, ale efekt ekonomiczny zauważysz bez trudu pierwszej zimy. Życzę powodzenia!




Mogę dać 2x5cm na zakładkę?, poddasze będzie częściowo użytkowo, ponieważ dom ma wysoką wierzbę (ta cześć na niebiesko to będzie mały strych - miejsce na jakieś graty może na rekuperator?). Mam jeszcze jedno zmartwienie, dom stoi w granicy (tylna ściana jest równocześnie ogrodzeniem z sąsiadem) jak widać na obrazku (widok z boku), sąsiad jest trochę wyżej, zastanawiam się czy nie zrobić drenażu opaskowego w tym miejscu (tylko na jakiej głębokości), podłączył bym drenaż do skrzynki rozsączającej, zakopałem ją na głębokości 2m (w tej chwili mam rynny podłączone)
Link do komentarza
Może być 2x5 XPS i nawet nie trzeba mocować - wystarczy przysypać ziemią z wykopu... Tylko izolacji nie rób lepikiem na gorąco, bo będzie wchodził w reakcję z ociepleniem.

Nie widziałem w wątku Twojego obrazka....

Jeśli spadek nachylenia gruntu jest w stronę Twojego domu, to warto uprzedzić problemy i przy okazji zrobić drenaż.
Najlepiej na głębokości równej ławie fundamentowej.

Przy współczesnych technologiach wentylacja grawitacyjna raczej nie spełni swojej roli, a jeśli już mechaniczna, to aż prosi się o GWC, może w przyszłości? Warto, jeśli będziesz miał odkopane fundamenty pomyśleć o przepuście wykonanym w tym celu.
Link do komentarza
Cytat

Może być 2x5 XPS i nawet nie trzeba mocować - wystarczy przysypać ziemią z wykopu... Tylko izolacji nie rób lepikiem na gorąco, bo będzie wchodził w reakcję z ociepleniem.

Nie widziałem w wątku Twojego obrazka....

Jeśli spadek nachylenia gruntu jest w stronę Twojego domu, to warto uprzedzić problemy i przy okazji zrobić drenaż.
Najlepiej na głębokości równej ławie fundamentowej.

Przy współczesnych technologiach wentylacja grawitacyjna raczej nie spełni swojej roli, a jeśli już mechaniczna, to aż prosi się o GWC, może w przyszłości? Warto, jeśli będziesz miał odkopane fundamenty pomyśleć o przepuście wykonanym w tym celu.




Zapomniałem dodać obrazek:), wentylacji grawitacyjnej w domu nigdy nie było, dlatego montuje wentylacji mechaniczną z odzyskiem ciepła, o gwc myślałem, ale dużo osób mi odradzało GWC.
Link do komentarza
Cytat



Zapomniałem dodać obrazek:), wentylacji grawitacyjnej w domu nigdy nie było, dlatego montuje wentylacji mechaniczną z odzyskiem ciepła, o gwc myślałem, ale dużo osób mi odradzało GWC.


No obrazek śliczny icon_biggrin.gif A jakich to argumentów używali ,że Ci odradzali GWC?
Link do komentarza
Cytat

Odradzili ze względu na poziom wód gruntowych i bakterie. Irbis, a ile metrów rur zużyłeś? i jakiej średnicy? icon_smile.gif



A faktycznie umknął mi wysoki poziom wód gruntowych u Ciebie! Mój ma ponad 4 m głębokości - GWC jest żwirowe - rur stosunkowo niedużo, bo powietrze przepuszczane jest przez złoża płukanego żwiru. Rury doprowadzające i odbierające 250mm
Link do komentarza
Cytat

A faktycznie umknął mi wysoki poziom wód gruntowych u Ciebie! Mój ma ponad 4 m głębokości - GWC jest żwirowe - rur stosunkowo niedużo, bo powietrze przepuszczane jest przez złoża płukanego żwiru. Rury doprowadzające i odbierające 250mm



Ja już sam nie wiem kogo słuchać, właśnie o tym płukanym czytałem że im wyższy poziom wód tym lepiej, zresztą z tym poziomem to jest różnie zależy też od opadów. Koło domu mam starą studnie i lustro jest na 1.5 metra, im dalej od domu tym poziom wyższy. Może zaryzykuje i też zrobię GWC z płukanego żwiru. Czy do tego można wykorzystać otoczaki z przesiewu z ziemi? (mam każdą ilość za free) czy to musi być płukany żwir (ile u Ciebie kosztuje 1t). Masz może jakieś zdjęcia z instalacji?.

pozdrawiam Edytowano przez lukasino (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Niestety poziom wody gruntowej musi być poniżej dna złoża! Można to próbować wypiętrzyć za pomocą dodatkowej izolacji od góry (to znaczy podnieść złoże tak aby dno było powyżej poziomu wody gruntowej). W takim przypadku na złoże miałbyś przestrzeń od dna do powierzchni (1,5m) a na to robisz izolację i nasyp ziemi wystające nad poziomem. Problem jaki widzę, to mała głębokość, którą musiałbyś zrekompensować powierzchnią (szerokość, długość). Zdjęcia gdzieś mam - jak będziesz zainteresowany to znajdę. U mnie złoże to otoczaki 6-2cm - kupowałem po 80 zł/tona na zachodnim wybrzeżu - ok. 30 ton. Chyba odbiegliśmy od tematu wątku ...
Link do komentarza
Cytat

Odradzili ze względu na poziom wód gruntowych i bakterie. Irbis, a ile metrów rur zużyłeś? i jakiej średnicy? icon_smile.gif



pewnie nie słyszeli nigdy o GWC glikolowym...ehhhhhh
masz idealne warunki na GWC glikolowe....
Link do komentarza
Dzięki panowie, jak będę miał dalsze pytania związane z tematem to się odezwę. GWC glikolowe rzeczywiście wydaje się dobrym rozwiązaniem, muszę to przemyśleć spokojnie, i tak będę robił wykopy, mógłbym na razie zakopać jedynie rurę, a jak zostanie kasa to podłącze zestaw do czerpni.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • kroki jakie wykonałem: - jak masz możliwość wejścia do sąsiadów i wykonania fotek łazienki to byłoby przydatne ale nie konieczne - zgłosiłem sprawę do dewelopera jako reklamacje - deweloper przekazał sprawę zarządcy - ustalane było czy była zgoda na takie przeróbki - była wizja lokalna zarządcy (wiadomo że potwierdziło się że rury są w ścianie) - zarządca po wizji nakazał sąsiadce przywrócić ściany do stanu pierwotnego (sąsiadów zlali temat) - zgłosiłem zgłosiłem sprawę do Nadzoru budowlanego przez Epuap - nadzór wykonał wizje lokalną u sąsiadki oczywiście potwierdziło się wkucie - wykonałem na własną rękę jeszcze ekspertyzę/orzeczenie techniczne  ściany które wykazało że masa ściany jest za mała(rzeczoznawca budowlany) - był sprawdzane projekty czy ktoś czasem nie zezwolił na zmianę usytuowania rur itd. - Nadzór przesłuchiwał również budowlańca który wykonywał prace remontowe u sąsiadów. z tego co wiem w PINB'ach takich spraw zaczyna przybywać właściwie są zalewani tego typu sprawami. u nas ludzie dopiero zaczynają dochodzić swoich praw jeśli chodzi o sprawy akustyki we własnych mieszkaniach, mój brat który jest inżynierem budownictwa w Niemczech mówi że tam akustyka to bardzo poważny temat i nie wmawia się lodżia takich głupot jak to że mogli sobie wybudować dom, Ogólnie na forach u nas opisując takie sprawy możemy napotkać tylko i wyłącznie hejt. powołałem się na: - Co do zasady w obiektach wielorodzinnych obowiązuje zakaz pogarszania akustyki już po wybudowaniu budynku mieszkalnego. - instrukcji użytkowania lokalu(w regulaminie mamy wpisane że jest zakaz wkuwania) oraz na: rt. 5.pkt 1 Ustawy Prawo Budowlane a w szczególności rozdział IX Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie i stanowią wadę trwałą w tej części obiektu. Zgodnie z § 323. 1 W.T . Budynek i urządzenia z nim związane powinny być zaprojektowane i wykonane w taki sposób, aby poziom hałasu, na który będą narażeni użytkownicy lub ludzie znajdujący się w ich sąsiedztwie, nie stanowił zagrożenia dla ich zdrowia, a także umożliwiał im pracę, odpoczynek i sen w zadowalających warunkach. PS:staram się aktualizować temat na forach aby pomóc innym jak sobie z tym radzić. mogę powiedzieć tylko tyle że na pewno nie odpuszczę nawet jakby to miało trwać jeszcze 5 lat
    • Witam  wszystkich chciałbym się poradzić gdyż robię dla dziecka pokój  w starym pomieszczeniu przylegającym do domu  i będę dostawial ściankę porothermu 10  przy starej ścianie zewnętrznej.   Z hasioka ogólnie całość jest z zewnątrz ocieplona styropianem ,pytanie moje brzmi czy murujc nowa ścianę jest konieczność dania dodatkowej izolacji między ścianami jakąś wełną 50 czy nie trzeba?
    • Co to za działanie, jak od początku listopada ciemno, głucho i ponuro.
    • Napisaliśmy obszerny artykuł o działaniu instalacji fotowoltaicznej w zimie + wykres wydajności instalacji przez cały rok. Zapraszamy do lektury: https://evolive.pl/fotowoltaika-zima/   Poniżej wykres dla instalacji 6,3kW:
    • @podczytywacz Trafne spostrzeżenie. Dzięki. Fakt. Praktyki brak. Może najpierw spróbuję ogarnąć jedną ścianę i zobaczę jak to będzie się zachowywało. Bo nie śpieszy mi się z tym, żebym musiał zrobić wszystko za jednym podejściem. Ewentualnie wezmę jakąś farbę bliżej matu, ale żeby to nie był 100% mat. To co miałem w głowie to chyba "eggshell" a nie satyna. Tak czy siak. Dzięki za czujność i oczywiście za dobre spostrzeżenie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...