Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Jesteśmy z mężem po ślubie dopiero rok i niestety musimy mieszkać z rodzicami ale bardzo marzy nam się swój własny kont, projekt sosenka jest właśnie tym co chcieli byśmy mieć ale jak to zazwyczaj bywa że wszystko rozbija się o pieniądze, a niestety za dużo to ich nie mamy. A marzenia kłębią się w głowie bezustannie, dlatego znależliśmy sobie mały domek aby postawić stan surowy zamknięty a potem wykończyć parter i zamieszkać w nim, oczywiście wszystko odbywało by się systemem gospodarczym i zastanawiamy się czy 100-ka wystarczy.Jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat to bardzo proszę o info. pzdr
Napisano
Ciężko, bardzo ciężko. To wychodzi 1724 PLN za m2.

Musicie liczyć, że część kosztów będzie stała niezależnie od wielkości domu (praktycznie cała dokumentacja, przyłącza)

Jesli sami zrobicie wszystko i będizecie szukać gdzie kupić najtaniej (nie mylić z najtańsze) to może się udać ale granicy błędu nie ma praktycznie żadnej.
Napisano
Cytat

Jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat to bardzo proszę o info. pzdr



oczywiscie, ze nikt nie ma wiedzy na ten temat, bo roznice w kosztach budowy, nawet wedlug tego samego projektu moga byc znaczne.

na stronie masz zestawienie materialow, wysylasz je do kilku skladow budowlanych (lub udajesz sie osobiscie) i masz rozeznanie w tej kwestii. nastepnie zasiadacie z mezem, ustalacie co mozecie zrobic sami, a do czego niezbedne bedzie zatrudnienie ekipy i wysylacie kolejne zapytania do firm o cene robocizny.

Napisano (edytowany)
ok dzięki muszę się wziążć do roboty pozdrawiam serdecznie icon_biggrin.gif

na stronce projektanta jest cena budowy tego domu 140 tyś nie wiem czy to jest realne ale z tego co czytam i wiem to różnie to bywa. Kolega stawiał dom 120m i kosztował go 160 tys ale bardzo dużo robił sam , dlatego i my nabralismy chęci a nasz dom jest o połowę mniejszy. Ważne jest aby dążyć do celu Edytowano przez roxana996 (zobacz historię edycji)
Napisano
tak, tylko jak napisal Marcin, pewne koszty sa stale, niezaleznie od wielkosci domu. za same "papiery" i przylacza bedziecie musieli zaplacic okolo 10 000 zl. macie juz dzialke, jest uzbrojona?
Napisano
Cytat

tak, tylko jak napisal Marcin, pewne koszty sa stale, niezaleznie od wielkosci domu. za same "papiery" i przylacza bedziecie musieli zaplacic okolo 10 000 zl. macie juz dzialke, jest uzbrojona?


działka jest ale nieuzbrojona lecz wszystko jest blisko a orientujesz się może ile kosztuja przyłącza?
Napisano
Cytat

cześć wszystkim mam takie pytanko czy dam radę wybudować dom sosenka 3 o powierzchni 58m całoroczny za 100 tyś. ale bez wykończenia poddasza, nastąpiło by to z czsem. proszę o pomoc icon_neutral.gif http://www.wybieramydom.pl/projekty_domow/...osenka-iii.html


Tak z zaciskaniem pasa i przy dobrych znajomych (tanich i solidnych wykonawców) to 150 tys.
Co do wykańczania poddasz to jak nie zrobisz od razu "brudnych" prac to potem będziesz miała syf w całym domu,a zresztą ocieplić i położyć płyty regips to i tak musisz zrobisz.
Czym masz zamiar go ogrzewać? Bo kotłowni nie widzę ,chyba że masz gaz.
Napisz jeszcze gdzie ten domek chcecie stawiać,bo tez to ma znaczenie na cenę.
Napisano
Cytat

działka jest ale nieuzbrojona lecz wszystko jest blisko a orientujesz się może ile kosztuja przyłącza?



wszystko bylo walkowane na forum. poszukaj, poczytaj, bedziesz miec lepszy oglad na swoja sytuacje icon_smile.gif
Napisano
Będziemy ja stawiać w lubelskim i z tego co mówią ludzie to 150 tys. to jest stan wykończony, a ceny materiałów u nas sa podobną najtańsze tak więc 150 tys to uważam że powinno starczyć ale mogę się mylić ,wszystko wyjdzie w praniu
Napisano
Cytat

Będziemy ja stawiać w lubelskim i z tego co mówią ludzie to 150 tys. to jest stan wykończony, a ceny materiałów u nas sa podobną najtańsze tak więc 150 tys to uważam że powinno starczyć ale mogę się mylić ,wszystko wyjdzie w praniu


Tylko nic nie piszesz czy tą kwotę chcesz przeznaczyć od kupna działki po zamieszkanie czy tylko na sam dom.
Oraz czy bierzesz kredyt na ten cel czy ze swoich odłożonych pieniążków.
Napisano
Cytat

Tylko nic nie piszesz czy tą kwotę chcesz przeznaczyć od kupna działki po zamieszkanie czy tylko na sam dom.
Oraz czy bierzesz kredyt na ten cel czy ze swoich odłożonych pieniążków.





to jest kwota tylko na dom a pieniądze swoje
Napisano
Cytat

to jest kwota tylko na dom a pieniądze swoje


To możesz się w tej kwocie zmieścić. Materiały inaczej się kupuje jak się ma gotówkę i inaczej jeżeli masz kredyt i musisz się trzymać harmonogramu robót bo kolejnej transzy Bank nie wypłaci.
Napisano
Cytat

To możesz się w tej kwocie zmieścić. Materiały inaczej się kupuje jak się ma gotówkę i inaczej jeżeli masz kredyt i musisz się trzymać harmonogramu robót bo kolejnej transzy Bank nie wypłaci.



o wreszcie cos podnosącego na duchu dzięki wielkie za opinie pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...