Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Jesteśmy z mężem po ślubie dopiero rok i niestety musimy mieszkać z rodzicami ale bardzo marzy nam się swój własny kont, projekt sosenka jest właśnie tym co chcieli byśmy mieć ale jak to zazwyczaj bywa że wszystko rozbija się o pieniądze, a niestety za dużo to ich nie mamy. A marzenia kłębią się w głowie bezustannie, dlatego znależliśmy sobie mały domek aby postawić stan surowy zamknięty a potem wykończyć parter i zamieszkać w nim, oczywiście wszystko odbywało by się systemem gospodarczym i zastanawiamy się czy 100-ka wystarczy.Jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat to bardzo proszę o info. pzdr
Napisano
Ciężko, bardzo ciężko. To wychodzi 1724 PLN za m2.

Musicie liczyć, że część kosztów będzie stała niezależnie od wielkości domu (praktycznie cała dokumentacja, przyłącza)

Jesli sami zrobicie wszystko i będizecie szukać gdzie kupić najtaniej (nie mylić z najtańsze) to może się udać ale granicy błędu nie ma praktycznie żadnej.
Napisano
Cytat

Jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat to bardzo proszę o info. pzdr



oczywiscie, ze nikt nie ma wiedzy na ten temat, bo roznice w kosztach budowy, nawet wedlug tego samego projektu moga byc znaczne.

na stronie masz zestawienie materialow, wysylasz je do kilku skladow budowlanych (lub udajesz sie osobiscie) i masz rozeznanie w tej kwestii. nastepnie zasiadacie z mezem, ustalacie co mozecie zrobic sami, a do czego niezbedne bedzie zatrudnienie ekipy i wysylacie kolejne zapytania do firm o cene robocizny.

Napisano (edytowany)
ok dzięki muszę się wziążć do roboty pozdrawiam serdecznie icon_biggrin.gif

na stronce projektanta jest cena budowy tego domu 140 tyś nie wiem czy to jest realne ale z tego co czytam i wiem to różnie to bywa. Kolega stawiał dom 120m i kosztował go 160 tys ale bardzo dużo robił sam , dlatego i my nabralismy chęci a nasz dom jest o połowę mniejszy. Ważne jest aby dążyć do celu Edytowano przez roxana996 (zobacz historię edycji)
Napisano
tak, tylko jak napisal Marcin, pewne koszty sa stale, niezaleznie od wielkosci domu. za same "papiery" i przylacza bedziecie musieli zaplacic okolo 10 000 zl. macie juz dzialke, jest uzbrojona?
Napisano
Cytat

tak, tylko jak napisal Marcin, pewne koszty sa stale, niezaleznie od wielkosci domu. za same "papiery" i przylacza bedziecie musieli zaplacic okolo 10 000 zl. macie juz dzialke, jest uzbrojona?


działka jest ale nieuzbrojona lecz wszystko jest blisko a orientujesz się może ile kosztuja przyłącza?
Napisano
Cytat

cześć wszystkim mam takie pytanko czy dam radę wybudować dom sosenka 3 o powierzchni 58m całoroczny za 100 tyś. ale bez wykończenia poddasza, nastąpiło by to z czsem. proszę o pomoc icon_neutral.gif http://www.wybieramydom.pl/projekty_domow/...osenka-iii.html


Tak z zaciskaniem pasa i przy dobrych znajomych (tanich i solidnych wykonawców) to 150 tys.
Co do wykańczania poddasz to jak nie zrobisz od razu "brudnych" prac to potem będziesz miała syf w całym domu,a zresztą ocieplić i położyć płyty regips to i tak musisz zrobisz.
Czym masz zamiar go ogrzewać? Bo kotłowni nie widzę ,chyba że masz gaz.
Napisz jeszcze gdzie ten domek chcecie stawiać,bo tez to ma znaczenie na cenę.
Napisano
Cytat

działka jest ale nieuzbrojona lecz wszystko jest blisko a orientujesz się może ile kosztuja przyłącza?



wszystko bylo walkowane na forum. poszukaj, poczytaj, bedziesz miec lepszy oglad na swoja sytuacje icon_smile.gif
Napisano
Będziemy ja stawiać w lubelskim i z tego co mówią ludzie to 150 tys. to jest stan wykończony, a ceny materiałów u nas sa podobną najtańsze tak więc 150 tys to uważam że powinno starczyć ale mogę się mylić ,wszystko wyjdzie w praniu
Napisano
Cytat

Będziemy ja stawiać w lubelskim i z tego co mówią ludzie to 150 tys. to jest stan wykończony, a ceny materiałów u nas sa podobną najtańsze tak więc 150 tys to uważam że powinno starczyć ale mogę się mylić ,wszystko wyjdzie w praniu


Tylko nic nie piszesz czy tą kwotę chcesz przeznaczyć od kupna działki po zamieszkanie czy tylko na sam dom.
Oraz czy bierzesz kredyt na ten cel czy ze swoich odłożonych pieniążków.
Napisano
Cytat

Tylko nic nie piszesz czy tą kwotę chcesz przeznaczyć od kupna działki po zamieszkanie czy tylko na sam dom.
Oraz czy bierzesz kredyt na ten cel czy ze swoich odłożonych pieniążków.





to jest kwota tylko na dom a pieniądze swoje
Napisano
Cytat

to jest kwota tylko na dom a pieniądze swoje


To możesz się w tej kwocie zmieścić. Materiały inaczej się kupuje jak się ma gotówkę i inaczej jeżeli masz kredyt i musisz się trzymać harmonogramu robót bo kolejnej transzy Bank nie wypłaci.
Napisano
Cytat

To możesz się w tej kwocie zmieścić. Materiały inaczej się kupuje jak się ma gotówkę i inaczej jeżeli masz kredyt i musisz się trzymać harmonogramu robót bo kolejnej transzy Bank nie wypłaci.



o wreszcie cos podnosącego na duchu dzięki wielkie za opinie pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Spróbuję wybronić pomysł, o którym wspomniałem w 13 poście i powtórzyć to, co usłyszałem od praktyka z wieloletnim stażem w ociepleniach poddaszy.   Każdy rodzaj membran ma różne parametry i sprawą ważną i oczywistą jest tu paroprzepuszczalność. W artykule który podałeś jest napisane  "nie robić szczeliny" ale to dotyczy tych membran z "wysokim" poziomem paroprzepuszczalności a przecież producenci mają różne wartości swoich produktów. Warto sprawdzić jakie parametry ma membrana u Ciebie i będzie wszystko jasne. Paroprzepuszczalność membran podawana jest w g/m²/24h (w gramach na metr kwadratowy na dobę). Można też użyć współczynnika oporu dyfuzyjnego Sd, którego wartości podawane są w metrach. Im wyższa jest paroprzepuszczalność membrany, tym niższy poziom współczynnika Sd. Z tego co pamiętam, nie powinien być wyższy niż 0,04 m. Wszystko to się sprawdza kiedy membrana jest czysta i nie niezapylona a wełny mineralne pylą, i to sporo i wtedy parametry mogą się zmienić. Inna rzecz, to jeśli pod membranę położysz "wełnę mineralną skalną", to  w pewnych newralgicznych miejscach, kiedy wilgoć utrzymuje się tam dłuższy czas (okres jesień-zima-wiosna), może pojawić się pleśń.  Nie ma tego problemu, gdy zastosujesz "wełnę mineralną szklaną".   Sumując, artykuł nie jest błędny. Jeśli masz odpowiednią membranę i dodasz do tego wełnę mineralną o odpowiednich wartościach, to jeśli nie zrobisz szczeliny wentylacyjnej, to też będzie prawidłowo.   Mój post to była sugestia praktyka i jako sugestię to traktuj. Ostatecznie finalną decyzję podejmiesz sam.  
    • Już głupieję. Nie wiem czy Twoja sytuacja jest taka sama jak moja kiedy ja mam folię a Ty masz deski.   Dosłownie chwila poszukiwań:   Link: https://receptynadom.pl/miedzy-membrana-dachowa-welna-mineralna-zrobic-szczeline-wentylacyjna/#:~:text=Membrany dachowe są przepuszczalne dla,bezpośrednio%2C bez żadnej szczeliny wentylacyjnej.     Czyli rozumiem na tej stronie błędnie piszą? Czy nadal coś źle rozumiem? Zacytowany fragment chyba jest jasny.      
    • Zgadzam się, zgodnie ze sztuką  najprawdopodobniej jest postawiona konstrukcja dachowa ale ocieplenie poddasza to inna para kaloszy. Ja wspomniałem o: czyli szczelinie umiejscowionej po dolnej stronie ("poniżej") membrany dachowej a powyżej warstwy wełny. Tu podaje fotkę jak wygląda ta szczelina przed położeniem pierwszej warstwy wełny.   Na zdjęciu zamiast membrany jest deskowanie ale ale to jest bez znaczenia. Wełna od góry opiera się na sznurkowaniu i powyżej powstaje szczelina, gdzie mówiąc krótko hula powietrze i wyciąga wilgoć z wełny mineralnej.  Ta szczelina "musi" mieć otwarte na zewnątrz wlot i wylot na dole i powyżej ocieplenia.   Nie o tym pisałem. To całkiem inna wentylacja.
    • Nie jestem budowlańcem więc w wielkim uproszczeniu: Jest krokiew. Na krokwi od zewnątrz jest ta folia membranowa. Później są jakieś łatwy/kontrłaty (nie wiem jak to się zwie) ponabijane i potem na to jest blachodachówka. Ogólnie można wsadzić tam rękę i czuć, że między folią, a blachą jest kilka centymetrów więc nie ma problemu. Więc odstęp między folią, a blachą jest. Zresztą o tym napisałem w pierwszym poście, że folia jest, a jak jest to raczej założyłem, że jest realizowane zgodnie z sztuką. Dach do tego momentu był robiony przez firmę dekarską zgodnie z projektem.   A nie doczytałem.... Między membraną od strony blachy, a wełną jest wymagana szczelina? No to faktycznie tego nie uwzględniałem. Jest szczelina między blachą, a membraną. Czytałem też, że od wewnątrz jak daje się taką srebrną folię odbijającą paroizolacyjną to tam też powinno być 15-30mm szczeliny. Jednak o szczelinie między wełną, a membraną nie pomyślałem. Ma tam być?   Po zapytaniu AI: Czy między wełną mineralną, a folią membranową na dachu powinna być szczelina?  
    • A czy inwestor nie zapomniał tu o szczelinie wentylacyjnej między membraną a wełną mineralną, biegnącą wzdłuż krokwi ? Szczelina taka, standardowo około 3 cm. jest raczej wymagana, jeśli nie chce się mieć zawilgotniałej wełny mineralnej. Jeśli miałaby jednak być, to przy wysokości krokwi ok. 15 cm. nie będzie dość miejsca na takiej grubości warstwę wełny między krokwiami a tylko na ok. 12 cm.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...