Skocz do zawartości

Jaki wpływ na wydajność kotła kondensacyjnego ma długość komina?


bluenet

Recommended Posts

Interesuje mnie minimalna długość komina. Generalnie interesuje mnie wykorzystanie wkładu kominowego do odprowadzania spalin z kotłów z zamkniętą komorą spalania oraz kotłów kondensacyjnych tzw. koncentryczny rura w rurze.
Aby jeszcze bardziej sprecyzować. Mianowicie mam zamiar zrezygnować z typowego komina na rzecz komina koncentrycznego poziomego. Producent pieca twierdzi, że nie ma to najmniejszego wpływu na wydajność kotła. Eksperci z redakcji traktujących o budowaniu są przeciwnego zdania.
Proszę o opinię praktyków i eksploratorów systemu.
Link do komentarza
Cytat

Interesuje mnie minimalna długość komina. Generalnie interesuje mnie wykorzystanie wkładu kominowego do odprowadzania spalin z kotłów z zamkniętą komorą spalania oraz kotłów kondensacyjnych tzw. koncentryczny rura w rurze.
Aby jeszcze bardziej sprecyzować. Mianowicie mam zamiar zrezygnować z typowego komina na rzecz komina koncentrycznego poziomego. Producent pieca twierdzi, że nie ma to najmniejszego wpływu na wydajność kotła. Eksperci z redakcji traktujących o budowaniu są przeciwnego zdania.
Proszę o opinię praktyków i eksploratorów systemu.


Dzień dobry. Jeśli wybierzesz sobie konkretny model kotła kondensacyjnego to w osprzęcie do tego kotła zapewne będziesz miał podstawowy zestaw poziomy zazwyczaj wynosi on ok. 2 mb i szanujący się producent podaje maksymalną długość komina i zazwyczaj jest ona zależna od mocy wentylatora/ gdyż raz że musi on zassać powietrze do spalania z zewnątrz jak również wypchnąć spaliny na zewnątrz/ każde kolano zmiesza tą długość maksymalną. Od kilku lat użytkuję kocioł kondensacyjny z poziomym odprowadzeniem spalin dł 1,7 mb. Długość komina zapewne nie wpływa na wydajność jednak ma na pewno wpływ na zużycie energii elektrycznej przez wentylator.
Link do komentarza
Możliwość wyprowadzenia przewodu powietrzno-spalinowego dotyczy kotłów o mocy nie większej niż 21 kW i zainstalowanych w domach jednorodzinnych.

Szczegółowe wytyczne co do sposobu odprowadzenia spalin z konkretnego kotła powinna zawierać instrukcja montażowa opracowana przez producenta.

Reguła jest wyprowadzenie min. 20 cm pionowego wyprowadzenia przewodu z kotła co chroni przed "odbiciem" spalin przy zmianie kierunku przepływu. Teoretycznie krótki przewód powietrzno-spalinowy nieznacznie wpływa na efektywność pracy kotła - po prostu powietrze zewnętrzne doprowadzane do palnika nie zdąży się nagrzać od prowadzonego równolegle kanału spalinowego. W praktyce nie ma to jednak istotnego znaczenia.
Link do komentarza
Cytat

Możliwość wyprowadzenia przewodu powietrzno-spalinowego dotyczy kotłów o mocy nie większej niż 21 kW i zainstalowanych w domach jednorodzinnych.

Szczegółowe wytyczne co do sposobu odprowadzenia spalin z konkretnego kotła powinna zawierać instrukcja montażowa opracowana przez producenta.

Reguła jest wyprowadzenie min. 20 cm pionowego wyprowadzenia przewodu z kotła co chroni przed "odbiciem" spalin przy zmianie kierunku przepływu. Teoretycznie krótki przewód powietrzno-spalinowy nieznacznie wpływa na efektywność pracy kotła - po prostu powietrze zewnętrzne doprowadzane do palnika nie zdąży się nagrzać od prowadzonego równolegle kanału spalinowego. W praktyce nie ma to jednak istotnego znaczenia.



Bardzo dziękuję za rozwianie wszelkich wątpliwości.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...