Skocz do zawartości

Jak wyjście do pokoju


Miejscov

Recommended Posts

Napisano
Mam taki problem, że "wejście" do pokoju mam na rogu i nie mam w nich drzwi. Głównym problemem jest to, że ta wyrwa jest dość szeroka. Zamieszczam zdjęcie z wymiarami.
Myślałem o drzwiach rozsuwanych ale już sam nie wiem. Pomocy! icon_biggrin.gif

Brak obrazka
Napisano
Rozsuwane Ci nie wejdą skoro jest to wejście na rogu. Jedynie rozsądne rozwiązanie to zamówić drzwi na wymiar a boki zamaskować w tym przypadku dość szeroka ościeżnicą. Pisze,że szeroka bo drzwi 80 w zupełności Ci wystarczą a wnęka ma 132 cm to zostaje jakieś 52 cm czyli po 26 cm na stronę. Ewentualnie te 52 cm zamurować i kupić drzwi standardowe.
  • 1 rok temu...
Gość stach
Napisano
Cytat

A jak tą ościeżnicę można przymocować na rogu?


A jakie masz ściany? Tzn z czego sa postawione?

Łapiesz ościeżnicę kotwami do ściany jednej, potem drugiej, mocujesz pianką, piankę trochę podcinasz, maskujesz jakimś tynkiem (np. gipsowym), wygładzasz, malujesz - zupełnie tak samo, jak mocuje się ościeżnicę na ścianie prostej, no, może z małymi zmianami icon_lol.gif
Gość stach
Napisano
Cytat

to tak, jedna jest murowana, a druga to taka drewniana kratka, na zdjęciu widać


icon_eek.gif Nie myślałem, że aktualne jest to zdjęcie z początku ubiegłego roku icon_eek.gif

Do murowanej tak jak pisałem - ukosem, kotwami, z drugiej strony należałoby postawić belkę, przymocowaną do podłogi i tej belki pod sufitem (myślę, że ta belka jest mocno przymocowana do ścian).
Przy murowanej ścianie wykończyć tak, jak pisałem - pianką, gipsem, a do belki pionowej jakimiś wkrętami (do tej nad ościeżnicą też). Tą kratkę zastąpisz pewnie jakąś ścianką z płyty gipsowej, czy może OSB, to samo z tą przestrzenią nad górną belką - aby uzyskać jakeś tam odizolowanie przestrzeni obu pomieszczeń...
Dookoła ościeżnicy pewnie trzeba będzie zamocować opaskę, maskującą szczeliny wokół tej ościeżnicy.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
A masz możliwość zrobienia 2 węgarków? Po jednym na stronę oczywiście z przykręceniem do ściany.
Zwęzisz otwór, będzie gdzie wejść z ościeżnicą, bo do tek drewnianej kratki to ciężko będzie przymocować ościeżnicę.
Szerokość węgarka ustalasz na podstawie tego, czy chcesz np. ościeżnicę prostą czy opaskową, jakiej szerokości. Możesz dobrać też grubość do ściany którą już masz.
Niestety więcej pracy ale za to efekt trwalszy.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

A masz możliwość zrobienia 2 węgarków? Po jednym na stronę oczywiście z przykręceniem do ściany.
Zwęzisz otwór, będzie gdzie wejść z ościeżnicą, bo do tek drewnianej kratki to ciężko będzie przymocować ościeżnicę.
Szerokość węgarka ustalasz na podstawie tego, czy chcesz np. ościeżnicę prostą czy opaskową, jakiej szerokości. Możesz dobrać też grubość do ściany którą już masz.
Niestety więcej pracy ale za to efekt trwalszy.


Kolego już ponad rok minął od zadania pytania. Jakby autor tematu czekał to by się doczekał icon_biggrin.gif
Napisano
drzwi rozsuwane to nie głupi pomysł, zależy też jaki to pokój bo może w ogóle drzwi nie są ci potrzebne. w mojej kuchni drzwi nie posiadam tak samo sytuacja się kształtuje w dużym pokoju.
Napisano
Cytat

drzwi rozsuwane to nie głupi pomysł, zależy też jaki to pokój bo może w ogóle drzwi nie są ci potrzebne. w mojej kuchni drzwi nie posiadam tak samo sytuacja się kształtuje w dużym pokoju.


Tylko ,że kuchnia czy duży pokój inaczej salon nie jest miejscem, że tak powiem intymnym i tam drzwi nie muszą być ale do pokoju już raczej są wskazane.
Napisano
Cytat

w mojej kuchni drzwi nie posiadam tak samo sytuacja się kształtuje w dużym pokoju.


A jak sobie to wyobrażasz inaczej przy przejściu kuchnia - pokój icon_biggrin.gif
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...