Skocz do zawartości

jaki materiałwybrać ?


agatkak

Recommended Posts

Cytat

Moja kolejnosć materiałów konstrukcyjnych:
1.Silikat
2.BK
3.Styropian
4.Kerazmyt
5.Ceramika poryzowana




Teraz mamy wybór - nie to, co kiedyś - budowało się z tego, co można był "dostać" w GS-ie lub odkupić od kogoś.
Moja kolejność z małym komentarzem

1. Ceramika - keramzytobeton (potocznie keramzyt) - maywne mury w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Kto jeszcze pamięta, że materiał ten w postaci granulowanej służył za wypełnienie stropów Kleina nad warstwą nośna z cegieł.
Na rynku jest technologia, która łączy keramzytobeton z materiałem izolacyjnym jako wypełnienie. Kilka firm oferuje tego rodzaju pustaki. Są tez bloczki pełne do wznoszenia ścian fundamentowych.

2. Silikaty - masywne ściany o bardzo dobrej izolacyjności akustycznej i pozytywnym mikroklimacie w pomieszczeniu.
Przy odpowiedniej grubości i dodatkowym ociepleniu stanowią poważna alternatywę dla pozostałych technologii. Obecnie jedna z czołowych firm na rynku łączy ten materiał z betonem komórkowym w tzw. System 20.
Poza tym jest kilka firm, które oferują elementy Silikatowe.

3. Beton komórkowy - tak popularny obecnie, że chyba tylko pustaki z ceramiki U, MAX "biją" są równie popularne.

4. Ceramika poryzowana - jest na rynku kilka firm, które oferuja ta technologię - 10-12 lat temu - prawdziwa nowość - teraz w dobie oszczędzania energii i cięcia kosztów ogrzewania - powiedzmy - jedna z bardziej popularnych technologii
Jako ciekawostkę podam, że w czasach głębokiej komuny znajomy mojego ojca prowadził cegielnie i dodawał wióry drzewne. Jeszcze nie było wtedy mowy o Atestach icon_smile.gif

5. Styro-beton - wraca do łask - ta metoda przy Twoich założeniach odpada.
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

czyli co radzicie ceramike lub BK??

jeśli BK to jaka gęstość 500 ?? 600>??
i na to styropian 15cm?? 20cm?? i zakłądając 20cm czy nie będzie problemu przy elewacji etc ??


Styropian wg mnie minimum 20cm,nie ma żadnego problemu z taką grubością.
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

każdy ma inne upodobania. Jak przed BK stawiam silikaty. A dom mam ze styro+beton. Ilu użytkowników, tyle opinii. Dodam tylko, że gdybym budował drugi dom, pewnie byłby by to znowu klocki styro zalewane betonem. Jednak bardzo redukuje czas wykonania domu.


Podobnie jak ja icon_smile.gif
Klocki styropianowe są fajne ale jak się ich samemu nie "składa" to wychodzą drogawo.
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

ok dzieki za info
a jaka radzicie , ma znaczenie firma Ytong, H+H, SOlbet?

doardzcie coś jestem na etapie projektu i musze podjac decyzje:-(


Wg mnie nie ma różnicy i to cena odgrywa główną rolę,przed budową mając jeszcze chęć budowy z BK rozglądałem się za Solbetem bo jakoś tak ładnie wyglądał na zdjęciach ;)
Z doświadczeń użytkowników BK wiem,że lepszym rozwiązaniem będzie kat.600 niż 400 i mniej z uwagi na "miękkość" słabszych odmian. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

arturo72 dzieki za info.
jestes zadowolony z Solbetu??

czemu lepszym rozwiazaniem jest 600 nic 400, jakie sa praktyczne zalety???


Zmieniłem BK na silikat ale przed budową miałem na oku Solbet icon_smile.gif
400 wg uzytkowników jest za miękka,ciężko coś trwale powiesić na scianie,zaletą 400 jest to,że jest cieplejsza ale to nie ma praktycznie znaczenia przy ociepleniu styropianem. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Zmieniłem BK na silikat ale przed budową miałem na oku Solbet icon_smile.gif
400 wg uzytkowników jest za miękka,ciężko coś trwale powiesić na scianie,zaletą 400 jest to,że jest cieplejsza ale to nie ma praktycznie znaczenia przy ociepleniu styropianem.




Beton komórkowy - słychać za ścianą jak sąsiad miesza zupę w garze icon_lol.gif To opinia mojego znajomego, który mieszka na nowym osiedlu.

Silikat - cicho (bo wszak o masę tu chodzi), mikroklimat podobno rewelacyjny (ale w tym jest trochę marketingu) i podobno (zaznaczam - podobno) - specyfika materiału przeciwdziała rozwojowi pleśni etc.

A poza tym - za duży mamy obecnie wybór.
Link do komentarza
Cytat

Beton komórkowy - słychać za ścianą jak sąsiad miesza zupę w garze icon_lol.gif To opinia mojego znajomego, który mieszka na nowym osiedlu.

Silikat - cicho (bo wszak o masę tu chodzi), mikroklimat podobno rewelacyjny (ale w tym jest trochę marketingu) i podobno (zaznaczam - podobno) - specyfika materiału przeciwdziała rozwojowi pleśni etc.

A poza tym - za duży mamy obecnie wybór.



a co powiecie o pustaku ceramicznym z Kozłowic?
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
    • ocieplenie dachu pur? odrazu na deski? tylko ze dach to deski membrana papa i blacha bez łąt nie beda sie parzyc deski? ale musze jakas wentylacje zrobic tym bardziej przy ociepleniu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...