Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
agatkak

jaki materiałwybrać ?

Recommended Posts

Witam wszystkich bardzo serdecznie. Jestem na etapie rozglądania się za materiałem na ściany. Może ktoś doradzi mi co wybrać? Jaką firmę. Chodzi mi o pustak ceramiczny. Grubość siany 25 cm. Z góry serdecznie dziękuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jakie ściany?co budujesz? I przede wszystkim są na ten temat tematy już założone na tym forum ,więc wypadało by najpierw przejrzeć tematy i podpiąć się do któregoś z nich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jakie ściany?co budujesz? I przede wszystkim są na ten temat tematy już założone na tym forum ,więc wypadało by najpierw przejrzeć tematy i podpiąć się do któregoś z nich.


Budujemy dom parterowy o pow.110 m2n, parterowy,ściany grubości 25 cm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość arturo72
Cytat

Budujemy dom parterowy o pow.110 m2n, parterowy,ściany grubości 25 cm


Moja kolejnosć materiałów konstrukcyjnych:
1.Silikat
2.BK
3.Styropian
4.Kerazmyt
5.Ceramika poryzowana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Moja kolejnosć materiałów konstrukcyjnych:
1.Silikat
2.BK
3.Styropian
4.Kerazmyt
5.Ceramika poryzowana




Teraz mamy wybór - nie to, co kiedyś - budowało się z tego, co można był "dostać" w GS-ie lub odkupić od kogoś.
Moja kolejność z małym komentarzem

1. Ceramika - keramzytobeton (potocznie keramzyt) - maywne mury w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Kto jeszcze pamięta, że materiał ten w postaci granulowanej służył za wypełnienie stropów Kleina nad warstwą nośna z cegieł.
Na rynku jest technologia, która łączy keramzytobeton z materiałem izolacyjnym jako wypełnienie. Kilka firm oferuje tego rodzaju pustaki. Są tez bloczki pełne do wznoszenia ścian fundamentowych.

2. Silikaty - masywne ściany o bardzo dobrej izolacyjności akustycznej i pozytywnym mikroklimacie w pomieszczeniu.
Przy odpowiedniej grubości i dodatkowym ociepleniu stanowią poważna alternatywę dla pozostałych technologii. Obecnie jedna z czołowych firm na rynku łączy ten materiał z betonem komórkowym w tzw. System 20.
Poza tym jest kilka firm, które oferują elementy Silikatowe.

3. Beton komórkowy - tak popularny obecnie, że chyba tylko pustaki z ceramiki U, MAX "biją" są równie popularne.

4. Ceramika poryzowana - jest na rynku kilka firm, które oferuja ta technologię - 10-12 lat temu - prawdziwa nowość - teraz w dobie oszczędzania energii i cięcia kosztów ogrzewania - powiedzmy - jedna z bardziej popularnych technologii
Jako ciekawostkę podam, że w czasach głębokiej komuny znajomy mojego ojca prowadził cegielnie i dodawał wióry drzewne. Jeszcze nie było wtedy mowy o Atestach icon_smile.gif

5. Styro-beton - wraca do łask - ta metoda przy Twoich założeniach odpada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czyli co radzicie ceramike lub BK??

jeśli BK to jaka gęstość 500 ?? 600>??
i na to styropian 15cm?? 20cm?? i zakłądając 20cm czy nie będzie problemu przy elewacji etc ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość arturo72
Cytat

czyli co radzicie ceramike lub BK??

jeśli BK to jaka gęstość 500 ?? 600>??
i na to styropian 15cm?? 20cm?? i zakłądając 20cm czy nie będzie problemu przy elewacji etc ??


Styropian wg mnie minimum 20cm,nie ma żadnego problemu z taką grubością.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
każdy ma inne upodobania. Jak przed BK stawiam silikaty. A dom mam ze styro+beton. Ilu użytkowników, tyle opinii. Dodam tylko, że gdybym budował drugi dom, pewnie byłby by to znowu klocki styro zalewane betonem. Jednak bardzo redukuje czas wykonania domu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość arturo72
Cytat

każdy ma inne upodobania. Jak przed BK stawiam silikaty. A dom mam ze styro+beton. Ilu użytkowników, tyle opinii. Dodam tylko, że gdybym budował drugi dom, pewnie byłby by to znowu klocki styro zalewane betonem. Jednak bardzo redukuje czas wykonania domu.


Podobnie jak ja icon_smile.gif
Klocki styropianowe są fajne ale jak się ich samemu nie "składa" to wychodzą drogawo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ok dzieki za info
a jaka radzicie , ma znaczenie firma Ytong, H+H, SOlbet?

doardzcie coś jestem na etapie projektu i musze podjac decyzje:-(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wszystko mój drogo zależne jest od ceny. Solbet jest nieco tańszy, ale to nie ta jakość co Ytong. Jest jeszcze Yermalica. Bardzo fajna!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość arturo72
Cytat

ok dzieki za info
a jaka radzicie , ma znaczenie firma Ytong, H+H, SOlbet?

doardzcie coś jestem na etapie projektu i musze podjac decyzje:-(


Wg mnie nie ma różnicy i to cena odgrywa główną rolę,przed budową mając jeszcze chęć budowy z BK rozglądałem się za Solbetem bo jakoś tak ładnie wyglądał na zdjęciach ;)
Z doświadczeń użytkowników BK wiem,że lepszym rozwiązaniem będzie kat.600 niż 400 i mniej z uwagi na "miękkość" słabszych odmian. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturo72 dzieki za info.
jestes zadowolony z Solbetu??

czemu lepszym rozwiazaniem jest 600 nic 400, jakie sa praktyczne zalety???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

wszystko mój drogo zależne jest od ceny. Solbet jest nieco tańszy, ale to nie ta jakość co Ytong. Jest jeszcze Yermalica. Bardzo fajna!!!


Nowa firma jest na rynku icon_mrgreen.gif icon_question.gif
Termalica zapewne icon_razz.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość arturo72
Cytat

arturo72 dzieki za info.
jestes zadowolony z Solbetu??

czemu lepszym rozwiazaniem jest 600 nic 400, jakie sa praktyczne zalety???


Zmieniłem BK na silikat ale przed budową miałem na oku Solbet icon_smile.gif
400 wg uzytkowników jest za miękka,ciężko coś trwale powiesić na scianie,zaletą 400 jest to,że jest cieplejsza ale to nie ma praktycznie znaczenia przy ociepleniu styropianem. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Zmieniłem BK na silikat ale przed budową miałem na oku Solbet icon_smile.gif
400 wg uzytkowników jest za miękka,ciężko coś trwale powiesić na scianie,zaletą 400 jest to,że jest cieplejsza ale to nie ma praktycznie znaczenia przy ociepleniu styropianem.




Beton komórkowy - słychać za ścianą jak sąsiad miesza zupę w garze icon_lol.gif To opinia mojego znajomego, który mieszka na nowym osiedlu.

Silikat - cicho (bo wszak o masę tu chodzi), mikroklimat podobno rewelacyjny (ale w tym jest trochę marketingu) i podobno (zaznaczam - podobno) - specyfika materiału przeciwdziała rozwojowi pleśni etc.

A poza tym - za duży mamy obecnie wybór.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Beton komórkowy - słychać za ścianą jak sąsiad miesza zupę w garze icon_lol.gif To opinia mojego znajomego, który mieszka na nowym osiedlu.

Silikat - cicho (bo wszak o masę tu chodzi), mikroklimat podobno rewelacyjny (ale w tym jest trochę marketingu) i podobno (zaznaczam - podobno) - specyfika materiału przeciwdziała rozwojowi pleśni etc.

A poza tym - za duży mamy obecnie wybór.



a co powiecie o pustaku ceramicznym z Kozłowic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość arturo72
Cytat

a co powiecie o pustaku ceramicznym z Kozłowic?


Ty wybierasz,czemu akurat ceramika ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Styropian wg mnie minimum 20cm,nie ma żadnego problemu z taką grubością.



Ja polecam jednak wykonanie najpierw analizy energetyczno-ekonomicznej. Każde ocieplenie jest sprawą indywidualną, zależną od wielu czynników, m.in. od budowy warstw przegrody budowlanej, czy samych parametrów danego styropianu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Projektujemy dom (projekt indywidualny), a nasz architekt jest gorącym orędownikiem pokrycia dachu blachą na rąbek stojący typu Ruuki - twierdzi, iż do dość nowoczesnej bryły właśnie takie pokrycie będzie najlepsze. Tym bardziej, iż ma być ono wywinięte na część elewacji budynku. My myśleliśmy jednak o rozwiązaniu bardziej typowym - dachówce ceramicznej lub betonowej.  Pogrzebałem, poszukałem (również na tym forum) i wnioski nie są zbyt ciekawe - większość wątków to żale osób niezadowolonych z powodu wysokiego hałasu. Nasz architekt twierdzi natomiast, iż jeśli blacha ta jest położona na pełne deskowanie i z membraną wyciszającą to nie sprawia żadnych problemów. I bądź tu człowieku mądry... Kto ma racje - internet czy też archtekt?   Dlatego też chciałbym poprosić o opinie osób, które użytkują dach z blachą na rąbek wykonaną na pełnym deskowaniu. Koniecznie i wyłącznie na pełnym deskowaniu, wiem że jeśli go nie ma to jest głośno.... Czy podczas deszczu da się spać spokojnie, czy też zakup takiego pokrycia daje Wam w kość ;-)   Mój dach ma powierzchnię ok. 175m2 i nachylenie 25 stopni, jest nad poddaszem użytkowym (z sypialniami). Generalnie dwuspadowy, jednak nad jednym z okien zaprojektowany jest niewielki wykusz dachowy z płaskim dachem nad nim. Jedyne okno dachowe jest w łazience, pozostałe pomieszczenia ich nie mają.   będę wdzięczny za Wasze opinie...
    • Przede wszystkim składasz wniosek o warunki techniczne (WT) przyłaczenia. I tam będzie wszystko wypisane dokładnie co i jak. Nie wiem jak teraz jest, ale kiedyś - jesli chodzi o prąd - to płaciłeś stała kwotę za 1kW przyłacza i dostawałeś za to skrzynkę z licznikiem w uzgodnionym miejscu. Nie wiem jak to teraz dokładnie wygląda.   Jeśli chodzi o wodę - to po uzgodnieniu przebiegu - musiałem wszystko jechać od  rurociągu w drodze. Sąsiad który budował się niedawno, miał już łatwiej, wpiął się do wodociągu który ja wybudowałem - ale dopiero wtedy, jak jak ja zgodziłem się odsprzedać PWiK. Gdybym się nie zgodził, to sąsiad nie mógł by się podłączyć do wodociągu. Kanalizacja - tutaj nie mam wiedzy...miałem studzienkę na działce. 
    • Postawienie skrzynki elektrycznej tuż przy słupie (2m) mnie kosztowało 900zl.   Z tego co zrozumiałem to oni muszą skrzynkę przed płotem postawić co by inkasent nie wchodził na teren posesji. A od skrzynki do domu lecisz już sam... tzn elektryk z uprawnieniami.    
    • Dziękuję za odzew. Bardziej się pytam czy place za postawienie studzienki przyłączeniowej daj my na to 5m od płotu. Oraz skrzynek z gazem i prądem a później dopiero lece od tego we własnym zakresie 100m bezpośrednio do domu. Czy muszę zapłacić im za 100m i skrzynki muszą stać obok domu.   Pamiętasz ile ciebie to kosztowało?    Wiem że wodę mogę pociągnąć już z jakiegoś domu ale one nie mają kanalizy. Pod mostkiem jest już przeciągnięta rura kanalizacyjna. Jest jakoś to ułatwione. 
    • jak już to chcesz zrobić, to zaciśnij zęby i rób od razu...tak będzie prościej pod względem pozwoleń...projektów... jak to rozbijesz na jakieś etapy, to tylko za "papierki|" zapłacisz więcej....   Znam ten ból, bo sam robiłem do działki około 100mb drogi i woda do tego...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...