Skocz do zawartości

domofon + kamera


Recommended Posts

Napisano
Zastanawiałem się nad zakupem Wideodomofonu ale stwierdziłem że to chyba zły pomysł, ponieważ przyjdzie ktoś niski to będę widział czubek jego głowy, a jak przyjdzie ktoś wysoki to tylko jego pępek.
Wymyśliłem że można by kupić domofon (najlepiej bez słuchawkowy), do tego zewnętrzną kamerę (kamera będzie zamontowana na garażu który stoi przed domem i zasłania wejście na posesje) plus jakiś niewielki monitor 5-7" i zamontować go zaraz obok domofonu w domu żeby mieć podgląd na tego kto stoi przy furtce.
Kamerę chciałbym też podpiąć pod multiswitcha tak aby obraz z niej był dostępny w każdym TV w domu, ażeby oglądając telewizje móc bez ruszania się sprawdzić kto przyszedł i czy jest sen go wpuszczać.
I teraz potrzebuję pomocy, jak to wszystko połączyć (jeżeli kamera będzie miała diody do oświetlenia to czy one będą świeciły nonstop?).
Jaką kamerę kupić żeby obraz w nocy też był dobry?
Jaki monitor (ekran) kupić?
Dom jest narazie w stanie surowym więc ze zrobieniem odpowiednie instalacji nie będzie problemu.
Proszę pomóżcie bo lada moment ruszamy z robieniem elektryki w domu i przy okazji zrobilibyśmy i tąinstalację.
Napisano
Cytat

Zastanawiałem się nad zakupem Wideodomofonu ale stwierdziłem że to chyba zły pomysł, ponieważ przyjdzie ktoś niski to będę widział czubek jego głowy, a jak przyjdzie ktoś wysoki to tylko jego pępek.



Są takie videodomofony do których możesz podpiąć dodatkową kamerę (tą z garażu) odpadają ci koszty dodatkowego monitora.

Cytat

(jeżeli kamera będzie miała diody do oświetlenia to czy one będą świeciły nonstop?).



Jeśli będzie cały czas włączona to diody IR będą cały czas świeciły. W dzień diody nie będą się świeciły jeśli będzie jasno. Można zrobić tak że włączają się wtedy jak ktoś dzwoni. Wszystko jest do zrobienia.

Cytat

Jaką kamerę kupić żeby obraz w nocy też był dobry?



Najlepiej kopułkową Dzień/Noc ja posiadam takie i dla mnie wystarczają ale wszystko zależy od odległości.
EVX-VD741M EVERMAX 700 linii 1/3'' SONY Effio-E Kamera kolorowa DZIEŃ/NOC, 700TVL, obiektyw 2,8-12mm

Co do monitora to jak byś kupował to proponuję coś firmowego typu: KENWEI, COMMAX, SAMSUNG,

Napisano (edytowany)
Chyba najlepszym rozwiązaniem byłby wideodomofon o którym pisał coolibeer czyli taki do którego można by podpiąć dodatkową kamerę. Tylko czy wtedy byłaby możliwość podpięcia tej kamery do TV? Jeśli tak to w jaki sposób to zrobić (chciałbym aby była ona podpięta do multiswicha)?
Czy taki wideodomofon byłby dobry http://allegro.pl/wideodomofon-videodomofo...2972880643.html Edytowano przez jarson (zobacz historię edycji)
Napisano
Witam na forum. Racja,spotkałem się już z tym modelem domofonu i w grę wchodzi zakup wspomnianego modułu F-4300 po zastosowaniu którego kamera powinna bez problemu działać. Daj znać czy Ci się wszystko zamontować.
Napisano
Wielkie dzięki za odpowiedź i pomoc.
Super że się nada bo cenowo nie jest tak źle, ale powiedzcie mi jeszcze czy jest jakaś możliwość podłączyć tą samą kamere do multiswicha tak aby mieć obraz z nie również w TV??
  • 4 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Zamiast wideodomofonu który chciałem mieć będzie zwykły domofon.
Jeśli chodzi o kamerę która jest mi potrzebna aby widzieć kto stoi przy furtce bo niestety tego nie widać z domu to zastanawiam sie nad zestawem monitoringu takim jak ten np http://allegro.pl/profesjonalny-zestaw-kam...3200674469.html.
Cena 1600zł mogła by być ostatecznie bo nie chciałem przekroczyć 1500zł.
Kupując taki zestaw zrezygnuję z alarmu z powiadomienie sms.
Czy taki zestaw do monitoringu wogóle się nada, czy jest sens inwestować w coś takiego?
Ewentualnie jeszcze taki zestaw http://allegro.pl/kompletny-monitoring-do-...3206074785.html
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

na pewno taka kamera jest dobrym rozwiązaniem, ale może lepiej znaleźć coś tańszego, ale jednak nie rezygnować z alarmu z powiadomieniem sms? to przecież dosyć przydatna opcja


Z monitoringu zrezygnowałem ale z kamery nie bo jednak chciałbym wiedzieć kto stoi przez furtką. Kamere kupie internetową żeby mieć podgląd tego co dzieje się przez domem będąc np w pracy.
Jeśli chodzi o alarm z powiadomieniem sms to już została wykonana cała instalacja a nad wyborem osprzętu jeszcze się zastanawiam.
  • 1 rok temu...
  • 9 miesiące temu...
Napisano
Właśnie szukam dla siebie wideodomofonu ale czytając ten wątek mam wrażenie, że "kombinujecie jak koń pod górkę" ;) Znalazłem na cleverhouse24 przynajmniej kilka (jak nie kilkanaście) wideodomofonów, które mają kod widzenia rzędu 80-90 st. poziomo i 60-80 st. pionowo. Wydaje mi się, że do dostatecznie szeroki kąt żeby dobrze widzieć osobę niezależnie od jej wzrostu. Niektóre mają nawet takie bajery jak bezprzewodowy ekran, łączność z telefonem/tv, możliwość robienia zdjęć (również podczas nieobecności domownika) czy nagrywania filmów. Oczywiście nie każdemu takie funkcje potrzebne ale czy jest sens montować oddzielną kamerę jak można mieć wszystko w jednym?
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Właśnie szukam dla siebie wideodomofonu ale czytając ten wątek mam wrażenie, że "kombinujecie jak koń pod górkę" ;) Znalazłem na cleverhouse24 przynajmniej kilka (jak nie kilkanaście) wideodomofonów, które mają kod widzenia rzędu 80-90 st. poziomo i 60-80 st. pionowo. Wydaje mi się, że do dostatecznie szeroki kąt żeby dobrze widzieć osobę niezależnie od jej wzrostu. Niektóre mają nawet takie bajery jak bezprzewodowy ekran, łączność z telefonem/tv, możliwość robienia zdjęć (również podczas nieobecności domownika) czy nagrywania filmów. Oczywiście nie każdemu takie funkcje potrzebne ale czy jest sens montować oddzielną kamerę jak można mieć wszystko w jednym?


A nie lepiej zainstalować kamerę CCTV
  • 1 rok temu...
Napisano

Ja zdecydowałem się na połączenie domofonu z kamerą czyli tzw. wideodomofon firmy kenwei. Można w łatwy sposób podejrzeć wejście i porozmawiać z osobą stojącą przy bramie. 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowany)

Odrębna kamera może być lepszym rozwiązaniem, szczególnie w mniej typowej sytuacji, nie raz o tym pisałem w "Budujemy Dom". Kamera zewnętrzna może być lepiej umieszczona, mieć inny kąt widzenia, dawać lepszy obraz w nocy itd. – wszystko zależnie od potrzeb.

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Napisano

Proponuję kupić domofon z video i przerobić go. Kamerkę wyciągnąć z obudowy, zamontować na kabelki w innym miejscu i nie trzeba kombinować :)

Gość stach
Napisano
32 minuty temu, matras napisał:

Proponuję kupić domofon z video i przerobić go. Kamerkę wyciągnąć z obudowy, zamontować na kabelki w innym miejscu i nie trzeba kombinować :)

No, faktycznie w Twoim działaniu nie ma kombinowania - tylko kupić i przerobić - wymontować, zamontować, podłączyć kabelki - tiiaaa, tu nie ma nic z kombinowania O.o:icon_rolleyes:

  • 2 tygodnie temu...
  • 8 miesiące temu...
Napisano

można też urzyć kamery firmy FERGUSON WIDEODOMOFON HD, WI-FI, urządzenie posiada funkcje komunikacyjne i monitoringu. Dzięki dedykowanej aplikacji jego obsługa jest prosta, a konfiguracja banalna. Do użycia na zewnątrz i wewnątrz budynków

Cechy produktu:
· wideodomofon IP Wi-Fi / Ethernet
· Stanowi element systemu Ferguson SmartHome. Może być używany samodzielnie
· Do użycia na zewnątrz i wewnątrz budynków
· Wodoodporny (IP66) i pyłoszczelny
· Jakość rejestrowanego obrazu 720p
· Łatwa konfiguracja sieci
· Kąt widzenia: 135°
· Funkcja Night Vision - 4 diody LED, doświetlenie 10 m
· Łatwy w użyciu dzięki aplikacji mobilnej
· Przesyła obraz wprost do Twojego smartfonu lub tabletu
· Czujnik ruchu
· Kompatybilny z ONVIF 2.1
· Dodatkowy dzwonek wewnętrzny RF
· Współpracuje ze wszystkimi popularnymi elektrozaczepami

FS1DB_1.jpg

 

Napisano
15 godzin temu, anpi napisał:

Tylko, że to nie jest wideodomofon. Do działania potrzebuje smartfona.

a jak byś nazwał to urządzenie? to jest wideodomofon, ok potrzebuje smartfona ale kto w erze telefonów, tabletów go nie ma. Wygodniej jest siedząc na kanapie zobaczyć kto dzwoni niż co chwile wstawać by zobaczyć kto stoi przed wejściem do budynku lub obiektu

Napisano
Przed chwilą, DigitalHome napisał:

a jak byś nazwał to urządzenie? to jest wideodomofon, ok potrzebuje smartfona ale kto w erze telefonów, tabletów go nie ma. Wygodniej jest siedząc na kanapie zobaczyć kto dzwoni niż co chwile wstawać by zobaczyć kto stoi przed wejściem do budynku lub obiektu

Mam zwykły wideodomofon. Nie jest problemem przejście kilku metrów, żeby zobaczyć kto dzwoni. Gdyby to przedstawion e przez Ciebie urządzenie miało normalny ekran, a dodatkowo funkcję połączenia ze smartfonem - byłoby to świetne rozwiązanie. A na marginesie - wbrew pozorom sporo ludzi nie używa smartfonów ;)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 2.   Sander Standard Alu (płyta z folią aluminiową): W tym systemie rura grzewcza leży w styropianowym rowku, a na całej powierzchni płyty znajduje się cienka warstwa laminowanej folii aluminiowej. Folia ma za zadanie rozprowadzić ciepło z rury na boki, aby ogrzać powierzchnię między rurami. Jej skuteczność jest jednak ograniczona przez jej grubość – jest bardzo cienka. Działa, ale transfer ciepła z rury do płyty i na jej powierzchnię nie jest idealny.   System z radiatorami (płytami aluminiowymi): W tym rozwiązaniu w rowkach styropianu umieszcza się specjalnie wyprofilowane, znacznie grubsze (ok. 0,5 mm) płyty aluminiowe. Rura jest w nie wciśnięta, co zapewnia niemal idealny, maksymalny styk na dużym fragmencie jej obwodu. Taka płyta działa jak radiator – bardzo skutecznie "wysysa" ciepło z rury i rozprowadza je na swojej dużej powierzchni. Taki system jest w stanie przekazać do wylewki i podłogi trochę więcej ciepła przy tej samej temperaturze zasilania. Jest to rozwiązanie po prostu wydajniejsze.     Trudny temat, chyba nieopłacalne i prawdopodobnie nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.   Nie powinien Pan traktować zakupu płyt Sandera jako błędu. To jest standardowy, popularny system, który w ocieplonym budynku sprawdza się dobrze. W Pana przypadku jego niższa (w porównaniu do radiatorów) efektywność jest po prostu brutalnie obnażana przez ogromne zapotrzebowanie budynku na ciepło.   Patrząc na przedstawiony problem z perspektywy ekonomicznej, optymalna strategia działania wydaje się jasna.   Należy zakończyć montaż ogrzewania podłogowego w oparciu o zakupiony system płyt Sander, a w następnej kolejności potraktować priorytetowo termomodernizację budynku. .   Takie podejście przynosi podwójną korzyść: po pierwsze, unika Pan strat finansowych, wykorzystując posiadany materiał. Po drugie, inwestycja w termomodernizację szybko się zwróci dzięki znacznemu ograniczeniu strat ciepła.      
    • 1.   Różnica temperatur (delta T) na poziomie 3°C na belkach rozdzielacza. W teorii, dla ogrzewania podłogowego za optymalną uznaje się deltę w przedziale 5-8°C. Pana wynik jest poniżej tego zakresu i wbrew pozorom, w tej konkretnej sytuacji, nie świadczy to dobrze o pracy instalacji.   Niska różnica temperatur między zasilaniem a powrotem oznacza, że woda przepływająca przez pętlę grzewczą nie zdążyła oddać wystarczająco dużo ciepła do podłogi. Woda wraca na rozdzielacz prawie tak samo ciepła, jak z niego wypłynęła. Może to wynikać z dwóch głównych przyczyn, zbyt szybkiego przepływu czynnika grzewczego oraz podłoga nie była w stanie "odebrać" więcej ciepła.   W Pana przypadku najprawdopodobniej mamy do czynienia z połączeniem obu tych czynników.   System grzewczy "próbuje" wtłoczyć więcej ciepła w podłogę (stąd wysoka temperatura zasilania), ale ta, z powodu dużych strat, nie jest w stanie go zakumulować. Woda krąży więc w obiegu, oddając tylko niewielką część swojej energii, a reszta wraca do kotła.   Proszę spróbować delikatnie zmniejszyć przepływ na rotametrze dla tej  pętli. Należy to robić stopniowo, np. o 0,2-0,4 l/min i odczekać kilka godzin na stabilizację systemu. Celem jest sprawdzenie, czy delta T wzrośnie (np. do 5-7°C). Jeśli tak, oznaczać to będzie, że woda ma więcej czasu na oddanie ciepła. Proszę jednak pamiętać, że w warunkach dużych strat ciepła efektem może być niewielki spadek temperatury.   1.5-metrowy odcinek do pokoju jest cieplejszy, to jest normalne. Na tak krótkim odcinku strata ciepła z  rury PEX jest minimalna. Dopiero na dużej powierzchni w pokoju następuje właściwa wymiana ciepła.   Zasadą, której należy się trzymać, jest utrzymywanie optymalnej różnicy temperatur (ΔT) w przedziale 5-8°C. Jeśli pomieszczenie wciąż pozostaje niedogrzane, jest to jednoznaczny sygnał, że wydajność systemu podłogowego jest zbyt niska, by pokryć straty ciepła generowane przez budynek. W tej sytuacji niezbędne jest przeprowadzenie termomodernizacji (izolacja ścian, wymiana okien), która ograniczy ucieczkę ciepła i sprawi, że istniejący system podłogowy bez problemu poradzi sobie z ogrzaniem budynku.       
    • Przepisy narzucają minimalny przekrój kanału (np. 196 cm², co odpowiada kanałowi 14x14 cm). Nie można więc po prostu zbudować węższego kanału, wentylacyjnego, równoważąc przepływ średnicą.    Poprzez częściowe przymknięcie (zastosowanie dławika) w kanale o zbyt silnym ciągu, zwiększylibyśmy opór w tym kanale. Skutkowałoby to zmniejszeniem ilości przepływającego powietrza i teoretycznie pozwoliłoby na zrównanie jego wydajności z kanałami słabszymi murowanymi.   Mimo że teoria brzmi sensownie, w praktyce stosowanie dławików do  regulacji wentylacji grawitacyjnej jest zdecydowanie odradzane i uznawane za błąd w sztuce budowlanej.   Kluczem jest projektowanie zrównoważonego systemu, a nie dokładanie jednego bardziej sprawnego przewodu wentylacyjnego.
    • Zgodnie z polskimi przepisami, zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, minimalna długość kanału wentylacji grawitacyjnej, liczona od kratki wentylacyjnej do wylotu ponad dach, powinna wynosić od 2,5 do 3 metrów. Źródła podają również, że dla zapewnienia optymalnej wydajności, wysokość ta powinna wynosić co najmniej 4 metry.   Przepisy dotyczące minimalnej wysokości kominów wentylacyjnych  powstawały w czasach, gdy dominującą technologią były murowane, nieocieplone kominy. Inżynierowie i prawodawcy opierali się na dekadach obserwacji i obliczeń dla tych właśnie, "klasycznych" rozwiązań. Minimalna wysokość została ustalona jako bezpieczny margines, który gwarantował wytworzenie minimalnego, stabilnego ciągu w różnych, także niesprzyjających warunkach:   Należy pamiętać, że wszystkie kanały wentylacyjne w jednym systemie grawitacyjnym powinny mieć zbliżoną długość. Znaczne różnice mogą prowadzić do zakłóceń w działaniu, gdzie dłuższe kanały o silniejszym ciągu mogą "wysysać" powietrze z krótszych, powodując ciąg wsteczny.   Wentylacja grawitacyjna w domu to system naczyń połączonych, potrzebny jest też nawiew świeżego powietrza, żeby można było usunąć zużyte. Zasada równowagi: Aby system działał poprawnie, wszystkie kanały wywiewne powinny mieć zbliżoną siłę ciągu. Zastosowanie jednego, bardzo sprawnego (ocieplonego, z mniejszymi oporami przepływu) kanału w systemie z innymi, (murowanymi) mniej sprawnymi, może pogorszyć działanie w tej części  wentylacji! Przepisy nie nadążają za technologią: Prawo budowlane często jest aktualizowane wolniej, niż rozwija się technologia. Minimalna wysokość pozostaje w przepisach jako uniwersalna, bezpieczna wartość gwarantująca działanie systemu w każdych warunkach, niezależnie od użytej technologii.  Ocieplony kanał jest sprawniejszy, ale przepisy pozostają konserwatywne. Co więcej, jego wysoka sprawność, jeśli nie będzie  zrównoważona w całym systemie, może prowadzić do problemów z działaniem wentylacji.
    • Raz jeszcze dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.    Chciałbym jeszcze poruszyć dwie kwestie związane z tym tematem:   1. Rozdzielacz mam na korytarzu, umiejscowiony w takim miejscu, że rura po podłodze od rozdzielacza do pokoju ma ok. 1.5m długości. Na tym odcinku także nie zauważyłem aby podłoga była dużo cieplejsza niż w pokoju, mimo że korytarz jest w centralnym punkcie domu. Jednakże w tym miejscu nie ma żadnego grzejnika i przechodzi tylko 2x1.5 metra rury (zasilenie i powrót). Mimo to mam jednak obawy, że nieocieplony dom to tylko 1 z kilku powodów dla których podłogówka słabo grzeje. No i ostatecznie, woda w rurze też drastycznie się nie wychładza. Nakleiłem taśmę malarską na belki rozdzielacza aby precyzyjniej zmierzyć ich temperature za pomocą pirometru i wyszło że różnica między nimi to ok 3*C. Delta T wydaje się być w normie, ale specjalistą nie jestem.  Tak jak pisałem, jest to pierwsze pomieszczenie z uruchomioną podłogówką. Niejako cieszę się że tak wyszło, bo w kolejnych pomieszczeniach jest jeszcze szansa na ew. poprawki aby grzało to lepiej.   2. Ostatnio usłyszałem że Sander Standard Alu to był kiepski pomysł i lepiej było wziąć styropian bez aluminium, i powkładać w rowki aluminiowe radiatory które lepiej odbierają ciepło z rury. Niestety nie wiem ile w tym prawdy, a płyty Sandera zostały juz zakupione na całe piętro (poza łazienką i korytarzem, gdzie pójdzie XPS pozwalający na zagęszczenie rur co 10cm). Chyba że jakiś radiator by pasował do nich, to mógłbym jeszcze dodatkowo dokupić o ile miałoby to pomóc. Nie wiem niestety na ile mogłoby to pomóc i czy ma to jakikolwiek sens?   Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość do laika.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...