Skocz do zawartości

ile kosztowała pompa ciepła


Recommended Posts

Zbyt mało danych, ale szacunkowo:
- koszt wykonania (z niezłym materiałem) 1m2 ogrzewania podłogowego 85zł, co daje około 16.000zł,
- PCi o mocy 12 - 15kW, można kupić od 15.000zł, niech będzie 23.000zł (za dobry kompakt z CWU),
- koszt wykonania 1mb odwiertu to około 80zł, co daje około 18.000zl,
- instalacja i uruchomienie PCi - mak. 5.000zł,
- materiały różne - 3.000zł.

Czyli za nie więcej niż 65.000zł, przy cenach średnich, można wykonać spokojnie taką instalację.
Jak się "pogłówkuje", to można zamknąć się w kwocie około 50.000zł. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Pompa Ciepła Nibe F1126 11kw lub Nibe F1145 10kw
Zasobnik 300l Galmet maxi
Materiały instalacyjne, montaż, glikol
Odwierty min 220m, kolektor pionowy, rozdzielacz dolnego źródła w budynku
razem wszystko 50 000 lub 52 000 brutto

Podłogówka
90zł brutto za metr
rury pex, złączki, klipsy,rozdzielacze,szafka rozdzielcza,roboty montażowe, nadzór, regulacja
razem 16 650 brutto

Wylewka anhydrytowa lafarge 49zł brutto za metr
razem 9 065 brutto

RAZEM WYCHODZI OK 75000
Link do komentarza
zapotrzebowanie na ciepło policzone? (OZC)
policzysz zaporzebowanie na CO, poznasz projektowe obciążenie cieplne, dojdziesz do tego, że lepiej trochę więcej pieniędzy przeznaczyć na izolację, wtedy można zaoszczędzić na PC(mniejsza moc+mniejsze DZ=spora oszczędność)
No ale to już wiesz bo takie rady Anno już dostałaś na innym forum, wnioskuję więc że nie wierzysz w te rady icon_lol.gif Edytowano przez adiqq (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...