Skocz do zawartości

Ocieplenie stropodachu niewentylowanego


tusiu

Recommended Posts

Napisano
Znajdź jakiegoś kierbuda, albo innego fachowca.

Niech dokona oględzin, ustali przyczynę i określi jak to naprawić.

Wykonać może ten Twój majster, tylko nie każ mu myśleć i podejmować samodzielnie jakiś decyzji (rozwiązań).
Napisano
weź wleź na ten mur widoczny z okna i zrób zdjęcie chałupy w okolicy dachu, a na dach możesz wejść?
bo taka plama to chyba stropodach zrobiony w konstr stalowej, nieogaconej z jednym, skoncentrowanym kierunkiem spływu skroplin
Napisano
Cytat

Ale mówisz o foli paroizolacyjnej nad wełną?


Gdzie Ty masz tą folie położoną - nad wełną?
Jeśli tak umieścił ją ten Twój "fachowiec", to właściwie masz sponsora wszelkich robót związanych z naprawą tego stropu.
To ewidentny błąd w sztuce.
Napisano (edytowany)
Przepraszam za pomyłkę, folia oczywiście jest pod wełną.

Zdjęcie jak zakładaliśmy wełnę.
http://imageshack.us/photo/my-images/41/ij3v.jpg/

Zacieki nad oknami.
http://imageshack.us/f/515/d426.jpg/

Wentylacja.
http://imageshack.us/photo/my-images/811/q3t3.jpg/

Po przeciwnej stronie jak okna w rogu też w upał robi się w rogu mokro.
http://imageshack.us/photo/my-images/221/5cyr.jpg/

Dach:
http://imageshack.us/f/832/90km.jpg/


Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie. ale w warstwie ocieplenia idzie rura 110mm, owinięta wełną i wpuszczona do komina, jest to rura, która biegnie przez ścianę a następnie do okapu w kuchni.

Pozdrawiam Edytowano przez tusiu (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
babajaga- szukam jakiegoś fachowca, bo przecież trzeba coś z tym zrobić, ale w moim małym mieście o takich ciężko. Jeden ma przyjechać do mnie w piątek, a na odległość stwierdził, że muszę mieć zrobioną wentylacje nad wełna z jednej i drugiej strony budynku.

Barbossa- ale skąd płynie? W takie upały skąd tam woda?
Tam nie ma żadnych dwuteownikow.. beton+ drut zbrojeniowy.

Żeby to jeszcze ciekło po deszczu, ale od kilku dni nie padało, a nad oknem mokro. Jedna rzecz mnie zastanawia, że ostatnio gorąc niesamowity, a nad oknem mokre wychodzi dopiero po 16-17 i kapnie co jakiś czas, aż do wieczora późnego.
Wieczorem jak będzie kapać zdejmę jedna płytę z nad okna i zobaczę co tam się dzieje. Edytowano przez tusiu (zobacz historię edycji)
Napisano
jedyne co jeszze możliwe to to, że na żelbecie się skrapla i razem ze spadkiem spływa do okien, to stwierdzisz jak zdejmiesz "płytę" (tę tezę broni trochę te wieczorne kapanie)
jeżeli żelbet suchy to dach, a pod papą może sobie woda wolniej migrować jak sam deszcz
papa na żelbecie?

no i zasugerowałem się fotką z wełną, po lewej stronie zdjęcia widać jakiś profil, co to jest?
Napisano (edytowany)
Barbossa - to jest deska, która pomagaliśmy sobie przy zakładaniu wełny, jest ona trochę w zaprawie i faktycznie wygląda jak jakiś profil na tym zdjęciu icon_smile.gif

Na żelbecie jest stara papa, założona ileś tam lat temu i zawsze po deszczu jak sprawdzałem było sucho, a na niej nagrzana ta termozgrzewalna w tym roku.

Dzisiaj u mnie jest dosłownie upał, teraz się chmurzy na burze dopiero, ale do tej pory nie szło na dworze wysiedzieć, a nad oknem jak do tej pory sucho :|

Na klatce schodowej wycięty kawałek sufitu, kawałek wełny wytargany i cały czas tym otworem na szczycie spoglądam do pokoju na ten otwór nad wełną i cały czas jest tam sucho, a wytrzymać dłużej jak kilka minut się nie da taki gorąc.

EDIT: A to, że wychodzi woda z wełny, którą była kupowana i wkładana zimą, albo że z tynku woda wychodzi, nie ma ani odrobiny takiej możliwości? Edytowano przez tusiu (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Dzisiaj do godziny 16 był upał niesamowity, po godzinie 16-tej słońca brak, ale nadal gorąco i duszno.
Nad oknem dopiero po godzinie 19tej zaczęło robić się mokro, ale nie kapie, dlatego nie wycinałem dziury w płycie, poczekam do jutra, żeby wyjąc ta płytę jak będzie kapać.
Nad drugim oknem sucho i nie kapie. Edytowano przez tusiu (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Wyrwałem kawałek sufitu nad oknem, bo znowu zaczęło kapać lekko.
No i... wełna sam spód(ta 5cm) mokra mocno jak bym ja polał wodą. ale ta druga warstwa wełny (10cm) suchutka i strop tez suchutki.
Udało mi się wsadzić rękę jakiś metr w głąb i cały czas mokra była wełna...
Co się tam dzieje w tym suficie? Edytowano przez tusiu (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

jedyne co jeszze możliwe to to, że na żelbecie się skrapla i razem ze spadkiem spływa do okien, to stwierdzisz jak zdejmiesz "płytę" (tę tezę broni trochę te wieczorne kapanie)



Tu jest odpowiedź na pytanie.

A wilgoć a raczej woda z jakiegoś przecieku - najprawdopodobniej ze styku dachu ze ścianą.

Niestety musisz iść tropem wody - czyli częściowa dewastacja sufitu raczej nieunikniona.



Upssss - powieliło Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

A wilgoć a raczej woda z jakiegoś przecieku - najprawdopodobniej ze styku dachu ze ścianą.



nie rozumiem..

No kapanie ostatnio zauważyłem, że zaczyna się w godzinach popołudniowych i wieczornych.
Jutro zdewastuje większa cześć sufitu, ale... po drugiej stronie pokoju, gdy zaglądałem tym otworem z klatki schodowej do wełny to jest ona sucha aż się kurzy z niej i od spodu też jest sucha, żelbet widziałem tak do połowy i też nie widać aby był mokry.

EDIT:
Wymyśliłem inną tezę, wełnę kładliśmy podczas lekkich mrozów. Grzejnik był włączony, czyli w pomieszczeniu cieplej, a na dworze zimno, więc w żelbecie mogła skroplić się woda i my ja zamknęliśmy wełną, folią i teraz jak jest ciepło to wychodzi?
Podczas zakładania wełny żelbet był "na oko" suchy, ale wcześniej podczas większych mrozów po nocy był kiedyś w 2 miejscach oszroniony lekko.
Proszę o wyrozumiałość jeśli prawie farmazony icon_smile.gif Edytowano przez tusiu (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
żelbet od spodu suchy
wełna sucha aż się kurzy
dach nie przecieka

no to Kolego spróbuj dostrzec tam Matkę Boską, albo chociaż Ostatnią Wieczerzę i masz miejsce kultu
nie ma ch.. we wsi, żeby chciało inaczej :bezradny:

może kiedyś w okolicy Papież przejeżdżał, alboco :scratching: Edytowano przez Barbossa (zobacz historię edycji)
Napisano

Ale doczytaj dokładnie co ja napisałem icon_smile.gif
Żelbet suchy i z wełny się kurzy, ale po tej stronie gdzie jest otwór wentylacyjny(opis w rysunku wyżej), a po stronie okien(w tym kierunku jest spadek dachu/sufitu) wełna od spodu jakieś 3-4cm jest mokra(u góry sucha i żelbet tez suchy)
W piątek ma przyjechać "fachowiec", który ponoć na dużo praktyki w takich sprawach i zobaczę co powie..
Teraz wyskrobałem śruby od płyt gk i będę po długości całego sufitu wycinał z 50cm, aby był tam jakiś przewiew był i żeby ta wełna jak najszybciej wychnęła.
Ale jak wyschnie i zakryje ja ponownie, aby nie było tego samego ...

Cytat

EDIT:
Wymyśliłem inną tezę, wełnę kładliśmy podczas lekkich mrozów. Grzejnik był włączony, czyli w pomieszczeniu cieplej, a na dworze zimno, więc w żelbecie mogła skroplić się woda i my ja zamknęliśmy wełną, folią i teraz jak jest ciepło to wychodzi?
Podczas zakładania wełny żelbet był "na oko" suchy, ale wcześniej podczas większych mrozów po nocy był kiedyś w 2 miejscach oszroniony lekko.



Czy ten wariant można wykluczyć?
Napisano
Cytat

Podczas zakładania wełny żelbet był "na oko" suchy, ale wcześniej podczas większych mrozów po nocy był kiedyś w 2 miejscach oszroniony lekko.



Tam może być przyczyna kłopotów.
Napisano
Ale jak by był przeciek to przecież wcześniej tam robiliśmy kilka miesięcy i były deszcze i wszędzie było sucho kurcze..

No ale przecież tez szron to normalna sprawa, żelbet był zimny, a od góry szlo cieple powietrze skropliło się, a później zamarzło - tak mi się wydaje.

Dzisiaj zerwaliśmy po długości 50cm sufitu i spod wełny jakieś 2-3cm mokra gnój normalnie, a dalej sucha.
W poniedziałek dopiero ruszymy z robota i będziemy rwać resztę płyt.. No i mam nadzieje ze ta wełna się wysuszy i nie trzeba będzie nowej, bo tania to ona nie była :( Dobrze, że jeszcze nie zapłaciłem za tą i inna robotę " majstrowi" ...

Tylko jak już to wszystko zrobię to jak to wszystko złożyć, aby znowu nie było problemu..

Rozmawiałem z jedna osobą, która zajmuje się remontami - doradziła mi zrobienie wentylacji nad wełną(nawiew, wiew), bądź kominków wentylacyjnych na stropodachu..

Barbossa - naprawdę cuda... w planach była wprowadza na lato, a tu na zimę, zęby się wprowadzić..
Napisano
Cytat

Rozmawiałem z jedna osobą, która zajmuje się remontami - doradziła mi zrobienie wentylacji nad wełną(nawiew, wiew),



Od 2 wpisu, praktycznie wszyscy mówią Ci to samo.

Ale to tylko jeden problem - w zasadzie rozwiązany.

Pozostaje przyczyna, a to jak do tej pory i jak wynika z Twojego opisu - cuda, nad cudami.
Napisano
Cytat

No ale przecież tez szron to normalna sprawa, żelbet był zimny, a od góry szlo cieple powietrze skropliło się, a później zamarzło - tak mi się wydaje.



Tylko dlaczego nie na całej powierzchni, a tylko w 2 miejscach ?
Napisano
Przy dużych mrozach kilka razy około 5cm mury pod stropodachem było zaszronione, jak się weszło po nocy.
Nie grzaliśmy na gorze, jedynie na dole bo tam wtedy robiliśmy.

To jak zrobić z ta wentylacją? Kratki nawiewne nad oknami, a ten otwór w kominie zostawić? A może na dachu zrobić 2 dziury i wstawić tam kominki wentylacyjne?
Tylko ta wełna na skosie to w jednym miejscu ma pustkę wentylacyjna, a w drugim jej nie ma, bo strop nierówno wylany jest.... tam gdzie sufit się wyrównuje jest pustka około 10cm na pewno.
Mi cały czas się wierzyć nie chce, że to przez brak tej wentylacji wzięła się tam woda.
Dzisiaj ma przyjechać do mnie osoba która ponoć ma dużą praktykę w ociepleniach. Jak już będę coś wiedział to napiszę co mi ta osoba powiedziała.
Napisano
Brak wentylacji, to tylko pośrednia przyczyna - tyle wody to nie sprawa tylko wadliwej wentylacji, musi gdzieś "napływać"
Otwór z komina bezwzględnie zaślepić !
Napisano
Na klatce schodowej wełna nie jest jednak wszędzie sucha....
Tam przy oknie gdzie jest tylko 15cm wełny i nie ma pustki wentylacyjnej odkręciłem dzisiaj 3 wkręty gk(sufit jeszcze nie zagipsowany) i czubki miały mokre, później zdejmę płytę i zobaczę co tam się dzieje....
Jednym słowem katastrofa budowlana, a trzeba było zrobić od razu styropapą, ale że ja się na tym nie znam, a "majster" powiedział ze watą będzie tak samo dobrze, a dużo taniej to tak zrobiliśmy...
Jestem teraz na etapie poszukiwań kogoś kto się naprawdę na tym zna...
Tylko co z tym teraz zrobić, nie ruszając stelażu tylko odejmując wełny zostanie jej 10cm, czyli bardzo słabe ocieplenie..
Robiąc styropapę to znowu na dachu jest nowa papa termozgrzewalna założona...
Napisano
Pewnie tez folia paroizolacyjna jest podziurawiona przez wkręty jak rzeszoto, bo coś nie wierzę że wszędzie była podklejana i sklejana na zakładkach.
Taka opcja mi pasowała do kwalifikacji tego Twojego fachmana. Ale mogę się mylić... nie było mnie przy tym.
Napisano (edytowany)
Wszędzie kleiłem ją osobiście na zakładach, wszyscy przestrzegali, aby zrobić to starannie i tak też zrobiłem.
Przed chwilą odkręciłem 1 płytę z klatki schodowej no i ... tam gdzie wełna dolega do betonu na dole jest wilgotna, a tam gdzie nie dolega jest sucha.... Dziwne, ze wełna na dole pod folią jest wilgotna, a od strony stropodachu suchutka.
Jedyna myśl jaka mi przychodzi do głowy teraz to wszędzie odejmować po jednej warstwie 5-cio centymetrowej wełny, aby była luka wentylacyjna. Zostanie mi wtedy 10cm wełny więc bieda...
Albo zrobić te kominki wentylacyjne na stropodachu? Ale czy one coś dadzą, jeśli nie ma wszędzie pustki wentylacyjnej nad wełną?

EDIT: A jak by na ten stropodach nakleić szczelnie np. styropian 2cm i pod niego dać wełnę? Edytowano przez tusiu (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Takie tam luźne uwagi.

Problemem tkwi w napływie wody - bo jest jej zbyt dużo, aby była "wentylacyjna" bądź "technologiczna.
Potęguje to brak wentylacji, stosunkowo dobre ocieplenie i szczelna folia.
Najprawdopodobniej w miejscu zacieków zrobiła się niecka (z folii) i woda gdzieś znalazła ujście.

Po analizie tego co napisałeś oraz dokładnym obejrzeniu fotek, dochodzę do wniosku, że woda dostaje się (i być może gromadzi się) szczelinami wokół kominów. Te kominy są "doklejone" do ściany i niczym nie zostały uszczelnione - zarówno po bokach (szczeliny widoczne na zdjęciach), oraz najprawdopodobniej na styku tego wyższego dachu.

Zanim uszczelniono poddasze, woda (para wodna) "rozchodziła się" na dużej powierzchni i było to niezauważalne - no może ten szron wskazywał na to.

Moim zdaniem należy:

- uszczelnić ten komin (kominy), na ich styku ze ścianą, od góry i po bokach (+ otynkować sam komin - ewentualnie),
- bezwzględnie zamurować ten otwór w kominie,
- zrobić wentylację - choćby taka jak pisałem wcześniej.

Nie widzę potrzeby dodatkowego ocieplenia - to powinno zadziałać.

Oczywiście wysuszyć wełnę i uszczelnić (ewentualnie) folię.
W miejscach "niskich" nie upychać wełny bo to bez sensu - powinna być "luźno" ułożona, bo to zapewni jej "przewietrzanie".


dopisałem:


I na koniec. Nawet gdyby na tym "poddaszu" nie było wentylacji, to nijak nie powinno być "okresowych" (stałych?) zacieków - oczywiście przy założeniu, że nie ma "zewnętrznego" dopływu wody (wilgoci). Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Tylko skąd się ta woda napływowa bierze, skoro problem się uwidacznia za każdym razem w momencie silnego operowania słońca, a dokładnie w godzinach popołudniowych i wieczornych takiego dnia.
Choć tu przyczyną może być jej powolne penetrowanie.
W czasie deszczu i bezpośrednio po nim (no właśnie ile po nim?) nie ma żadnego zaciekania stropu.
Napisano
Hmm, czy to aż tak działa w przypadku murów?
I to do tego stopnia że pozwala wodzie na penetrację i ujawnienie się przecieków z dużym przesunięciem czasowym.
Dach jak cieknie to cieknie... w deszczu i bezpośrednio po nim. W tym przypadku nie ma naporu ciśnieniowego wody żeby wymusić na materiale aż takie jej wchłanianie.
A tu problem pojawia się po kilku dniach i do tego jest ściśle związany z operowaniem słońca.
Samo promieniowanie rozproszone które też podnosi temperaturę dachu nie wywołuje tych negatywnych zjawisk.
Z tego by wynikało że dach/mury muszą osiągnąć jakąś określoną temperaturę aby zacieki zaczęły się pojawiać.
Napisano
Niepokojące jest również, to wybrzuszenie tynku (?) na ścianie (nad dachem) ciekawe, czy jest "puste".

Pomijam już sposób "obróbki" styku tego dachu z kominem i ścianą.
Napisano
Cytat

Hmm, czy to aż tak działa w przypadku murów?



Jednorodnych materiałowo, zapewne mniej.
Ale tu masz cegłę, żelbet, tynk i bardzo "fachowe" "obróbki".

Cytat

No właśnie?
Gdzie ta woda się magazynuje?



Na szczelnej folii i "przelewa się".
Napisano
dziękuje wam za pomoc !

Ta wełna była strasznie ciężka, już nawet myślałem, że ona była zawilgocona, ale przecież jak brało się ją w ręce to była sucha w dotyku...

Teraz jakieś 50cm wełny po długości całej pokoju jest odsłonięte i jest suchutka wyschła już, ale wsadzi się dalej rękę pod płytę to mokra... W poniedziałek/wtorek zrywamy cały sufit..

bajaga - w pokoju gdzie wełna jest mokra jest jeden komin ten z prawej na zdjęciu (ten drugi jest w pomieszczeniu, które nie jest ocieplone, a miedzy kominami jest klatka schodowa) , on był obrobiony blachą i na nią "majster nakleił papę i obrobił klejem, a komin ma otynkować i ocieplić styropianem, tak aby zrobić na papie zakład ze styropianu.

Z ta wodą to weź pod uwagę, że na klatce schodowej nie ma kuminu, a wełna w miejscu gdzie była dociśnięta do żelbetu była od spodu wilgotna cała(co dziwne na środku a nie po całości) , a dalej gdzie ma luz mimo braku wentylacji była sucha...
Na klatkę schodową nie ma opcji, aby dostała się woda, bo nie miała by nawet skąd.

Czyli to ma jakiś związek, że gdy wełna dolega do żelbetu to od spodu mokra, a tam gdzie nie dolega jest sucha....

No i teraz albo wyjąc jedną warstwę wełny i zostawić 10cm(trochę mało, no i jedna warstwa by była, więc większe mostki termiczne w miejscach łączenia wełny), albo kombinować i na całym żelbecie od spodu nakleić np. 2-3cm styropianu szczelnie na piankę i pod tym wełna 10cm? Wtedy nie zachodziły by różnicę temperatur i nie skraplało by się nic może?

No bo teraz robić styropape na świeżo położonej termozgrzewalnej to trzeba by ja było zrywać... kupa pieniędzy i pracy.

Napisano
Woda ma to do siebie, że zapitala po najmniejszej linii oporu.
To że komin jest dalej o niczym nie świadczy - zresztą "przeciek może być na linii ściana, strop.
Poszukaj wody. Idź jej tropem.
Napisano (edytowany)
Ale na klatce schodowej tam gdzie jest woda jest prosty sufit, a dalej jest ze spadkiem w dół, więc woda miała by pod górkę, a to nie możliwe. To w grę wchodzi albo jakaś różnica temperatur, gdy wełna dociśnięta do żelbetu, albo, ze w wełnie była woda ale to raczej nie możliwe.
Jak dla mnie to przeciek w 100% nie jest możliwy, bo nigdzie nie ciekło, a tu nagle i w korytarzu i w pokoju.. no i jak ponad tydzień cały czas padało był spokój, a tu nagle upały i woda...

Przy zrywaniu sufitu jeszcze przepatrzę, ale jak narazie to tam gdzie wełna dolega jest woda, a tam gdzie nie dolega jej nie ma. Edytowano przez tusiu (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Przy zrywaniu sufitu jeszcze przepatrzę, ale jak narazie to tam gdzie wełna dolega jest woda, a tam gdzie nie dolega jej nie ma.



A gdzie ma być, skoro woda spływa po stropie, a wełna ją "zgarnia" ?
W tym miejscu masz tylko "zbiornik", a nie "źródło".
Napisano (edytowany)
We wtorek jestem umówiony na rwanie sufitu, wtedy przepatrzymy dokładnie wszystko.

No ale na klatce schodowej która ma 2mx4m, jest wydzielona część sufitu prosta 2mx2m(dalsze 2m idzie skosem w dół), gdzie na długości około 50cm wełna jest dociśnięta do żelbetu i jest ona mokra, a dalej gdzie nie jest dociśnięta jest sucha, na korytarzu nie ma komina, ani niczego czym mogła by się dostawać wilgoć, jedynie otwór w ścianie na górze wybity do pokoju po prawo(tego ocieplonego) i w lewo, tego który będzie dopiero ocieplany.

Ja tak sobie myślę, że dach się mocno nagrzewa i jak wełna jest do niego dociśnięta to ją też rozgrzewa(tą pierwszą warstwę wełny), a ona gorąca spotyka się z chłodną drugą warstwą wełny, która jest na dole i skrapla się woda.

Rozwiązaniem było by zostawienie pustki wentylacyjne, ale wtedy zostaje mi tylko 10cm wełny jako ocieplenie i to w 1 warstwie, a nie w 2 w celu zlikwidowania mostków termicznych na łączeniach.

Czy naklejając szczelnie do żelbetu styropian 3 lub 5cm, a następnie pod niego wełna 10cm bez luki, ale też bez dociskania jej zbytniego, dało by spokój z lejącą się wodą z sufitu i zapewniło by komfort cieplny latem i zimą na dobrym poziomie? Czy może lepiej styropian 2 lub 3cm pustka wentylacyjna i dopiero wełna, wtedy styropian nie stykał by się z wełną, więc ciepło nie traciło by się przez przewodzenie.

Gdybym nie miał nowej papy na dachu to bym założył styropape, a tak szkoda wydanego ponad 1tyś zł na nową papę, aby ją teraz zrywać,

Pozdrawiam
, Edytowano przez tusiu (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Wszystkie płyty zdjęte i tam nad tym otworem wybitym w kominie dla "wentylacji" w obrębie około 1x1m wełna jest suchutka, wszędzie indziej niezależnie od tego czy ma lukę wentylacyjna czy jej nie ma jest mokra od spodu..
Wełna szybko wysycha, 3dni i jest prawie sucha, jedynie w profilach jest woda jeszcze.
"Majster" chce zostawić wełnę i sufit tak jak jest, czyli w niektórych miejscach jest luka 10-15cm(tam gdzie najwyżej), a przy oknach jej w większości nie ma wcale lub jest 1-2cm i zrobić po jednej jak i po drugiej stronie budynku kratki wentylacyjne w odległości 1m od siebie. czyli na pokój 5,7m około 5 kratek. Następnie zakryć to szczelnie folią i nakręcić kilka starych płyt(zdjęliśmy specjalnie w całości), po załóżmy tygodniu ciepłych dni zdjąć płyty i zobaczyć czy nadal będzie woda, jeśli tak to albo obniżyć sufit albo ując tak wełny aby wszędzie była luka.
Co sadzicie ? Edytowano przez tusiu (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...