Skocz do zawartości

Montaż płyt gipsowych na wilgotnych scianach.


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich forumowiczów,jako że jestem nowy to pragnę powitać każdego z osobna. Mam mały problem,zamierzam wyremontować mój pokój płytami z karton gipsu ale mam wilgoć na 2 ścianach do wysokości około 0,5m. Zamierzam zrobić wylewkę posadzki ale wcześniej obkopać na około 0,5m fundament od wewnątrz i dać jakąś izolację bo podejrzewam że chudziak który jest teraz jest wyżej wylany jak izolacja ściany i fundamentu. Moje pytanie jest takie jak taką ścianę przygotować do płyt gipsowych na profilach. Czy wystarczy zciągnąc stary tynk na około 1m wysokości,poczekać aż trochę obeschnie nałożyć nowy,i po wyschnięciu pomalować jakimś preparatem żeby nie wychodziła wilgoć na ścianę potem profile i między profile styropian około 2cm na wysokość 1m,czy w ten sposób nie przejdzie wilgoć na płyty w dolnej strefie,jeśli to zły pomysł to proszę o porady,pozdrawiam.
Napisano
Zasadniczą sprawa będzie ustalenie na jakiej wysokości względem poziomu gruntu i czy umieszczona jest izolacja pozioma ścian. Jeśli znajduje się poniżej terenu to izolowanie od wewnątrz nie zabezpieczy przed wnikaniem wilgoci.

Izolowanie od środka można wykonać, gdy izolacja jest wyżej, przy użyciu zapraw hydroizolacyjnych w połączeniu z
hydroizolacją podpodłogowa.
Napisano
Izolacja jest ale to jest budynek 60letni i jest w postaci jakiegoś lepika,smoły,podejrzewam że zostało z niej sito z upływem czasu.Ta izolacja jest praktycznie na równi z gruntem,a ktoś mądry wylał chudziak wyżej jak izolacja od wewnątrz. Dodam że budynek stary ale masywny,ma 3 ścianki nośne i 2 lufty w środku,ścianki są z czerwonej cegły. Czy można zastosować ten sposób o którym wspomniałem,dodam że odizoluje wylewkę całkowicie od ścian i wcześniej odizoluje fundamenty od wewnątrz odkopując je i włożę tą folię czarną nie wiem jak ona się zwie ale ma takie grube bąble. A proszę mi powiedzieć co to jest ta zaprawa hydroizolacyjna,czy to jest jakaś gotowa zaprawa tynkowa z domieszką jakiegoś preparatu.Pisze Pan że trzeba zastosować hydroizolację podpodłogową,jak mam to rozumieć,czy przy wylewce dajemy folie,potem styropian i dopiera wylewka główna? Proszę o wyrozumiałość w laickiej wiedzy na temat remontu.
Napisano
Panowie fachowcy mam jeszcze inne pytanie,jak już pisałem mam ściany nośne zbudowane z 3 warstw cegły czerwonej dzielone 2 luftami. Czy dobrym pomysłem jest założenie nowej izolacji na wewnętrzne ściany podcinając je domowym sposobem. Mam tu na myśli wykuwanie 3 warstw cegieł na dł około 1,5m,potem nowa izolacja i odbudowa ściany nowymi cegłami,po około 2 tyg następna długość ściany i tak do końca całego remontu. Proszę o jaką podpowiedz bo nie mam już pomysłów jak się tego paskudztwa pozbyć,a firmy profesjonalne są bardzo drogie.
Napisano
Podkucie ścian i założenie nowej izolacji poziomej jest oczywiście możliwe, tylko pytanie czy zabieg ten jest konieczny i przyniesie pożądany efekt.

Na poziomie fundamentów jest mało prawdopodobne, że warstwy ściany nie są ze sobą powiązane, zatem potrzeba byłaby izolacja na całej jej grubości. Przed podjęciem jakichkolwiek robót warto więc zlecić przeprowadzenie ekspertyzy, która pozwoli na na jednoznaczne określenie sposobu pozbycia się tego problemu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...