Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam,
dostałem tak jakby w "spadku" bardzo stary dom po wielu modyfikacjach. obecnie moim największym problemem jest komin w łazience o ile można nazwać to kominem. wszystko staram się przedstawić na bardzo prostym rysunku.

łazienka znajduje się na piętrze a nad nią jest ok 5cm strop i dach z blachy falistej. wcześniej komin z piecyka wystawał o ok 30cm, a ja go wydłużyłem do 1m nakładając na istniejącą rurę drugą dłuższą i znitowałem je razem.
A problemem jest to że gdy piecyk nie jest używany przez komin leci do łazienki zimne powietrze jak temu zapobiec. myślałem że wydłużenie komina pomoże ale nie jest to jakiś piorunujący efekt.
przepraszam za chaotyczne opisanie sprawy ;)

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Cytat

w takim razie muszę zrobić drugi komin, ale gdzie i jak powinien wyglądać tzn ma być wyższy niższy?



icon_eek.gif

Nawiew, nie wywiew. Komin jest wywiewem.
Należy doprowadzić większą ilość powietrza do pomieszczenia, poprzez:
- zrobienie w drzwiach łazienki, większej szczeliny, lub (i),
- zamontowanie nawiewnika w ścianie łazienki, lub
- zamontowanie nawiewników w innych pomieszczeniach.
Link do komentarza
Cytat

A problemem jest to że gdy piecyk nie jest używany przez komin leci do łazienki zimne powietrze jak temu zapobiec. myślałem że wydłużenie komina pomoże ale nie jest to jakiś piorunujący efekt.
przepraszam za chaotyczne opisanie sprawy ;)


Z opisu wynika że łazienka jest całkowicie pozbawiona ciągu wentylacyjnego, więc

Cytat

w takim razie muszę zrobić drugi komin, ale gdzie i jak powinien wyglądać tzn ma być wyższy niższy?


Ten piecyk jest z zamknięta komorą spalania?
Bo jeśli nie, to cud że jeszcze nie wystąpiła cofka, i spaliny podczas pracy piecyka nie zostały cofnięte do pomieszczenia.
Zapewnienie swobodnego dopływu powietrza do łazienki w formie nawiewu, o czym wspomniał bajbaga i wykonanie komina wywiewnego powinno prawidłowo ukierunkować przepływ powietrza przez pomieszczenie.
Problemem może być zbyt krótki odcinek komina wentylacyjnego dla zapewniania prawidłowego ciągu grawitacyjnego.
Niewykluczone że wyrzut powietrza będzie musiał być wspomagany mechanicznie.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony przykład, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę.
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...