Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam,
dostałem tak jakby w "spadku" bardzo stary dom po wielu modyfikacjach. obecnie moim największym problemem jest komin w łazience o ile można nazwać to kominem. wszystko staram się przedstawić na bardzo prostym rysunku.

łazienka znajduje się na piętrze a nad nią jest ok 5cm strop i dach z blachy falistej. wcześniej komin z piecyka wystawał o ok 30cm, a ja go wydłużyłem do 1m nakładając na istniejącą rurę drugą dłuższą i znitowałem je razem.
A problemem jest to że gdy piecyk nie jest używany przez komin leci do łazienki zimne powietrze jak temu zapobiec. myślałem że wydłużenie komina pomoże ale nie jest to jakiś piorunujący efekt.
przepraszam za chaotyczne opisanie sprawy ;)

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
  Cytat

w takim razie muszę zrobić drugi komin, ale gdzie i jak powinien wyglądać tzn ma być wyższy niższy?

Rozwiń  


icon_eek.gif

Nawiew, nie wywiew. Komin jest wywiewem.
Należy doprowadzić większą ilość powietrza do pomieszczenia, poprzez:
- zrobienie w drzwiach łazienki, większej szczeliny, lub (i),
- zamontowanie nawiewnika w ścianie łazienki, lub
- zamontowanie nawiewników w innych pomieszczeniach.
Link do komentarza
  Cytat

A problemem jest to że gdy piecyk nie jest używany przez komin leci do łazienki zimne powietrze jak temu zapobiec. myślałem że wydłużenie komina pomoże ale nie jest to jakiś piorunujący efekt.
przepraszam za chaotyczne opisanie sprawy ;)

Rozwiń  

Z opisu wynika że łazienka jest całkowicie pozbawiona ciągu wentylacyjnego, więc

  Cytat

w takim razie muszę zrobić drugi komin, ale gdzie i jak powinien wyglądać tzn ma być wyższy niższy?

Rozwiń  

Ten piecyk jest z zamknięta komorą spalania?
Bo jeśli nie, to cud że jeszcze nie wystąpiła cofka, i spaliny podczas pracy piecyka nie zostały cofnięte do pomieszczenia.
Zapewnienie swobodnego dopływu powietrza do łazienki w formie nawiewu, o czym wspomniał bajbaga i wykonanie komina wywiewnego powinno prawidłowo ukierunkować przepływ powietrza przez pomieszczenie.
Problemem może być zbyt krótki odcinek komina wentylacyjnego dla zapewniania prawidłowego ciągu grawitacyjnego.
Niewykluczone że wyrzut powietrza będzie musiał być wspomagany mechanicznie.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Myślę, że warto przyjrzeć się podobnym produktom w sklepie globy platform . Zawsze istnieją produkty wysokiej jakości przeznaczone do różnych celów. Jestem bardzo zadowolony z usługi. Świetny sklep internetowy! Wszystko jest szybkie, wygodne i wysokiej jakości. Zamówię więcej produktów, których potrzebuję.
    • Dzień dobry, Nasze zalecenia dotyczące montażu blachy trapezowej TP-26 SUPER: MONTAŻ - Konstukcja wsporcza z łat drewnianych 40×50 mm, 40×60 mm, 32×100 mm montowanych w maksymalnym rozstawie 350 mm mierzonym od tych samych krawędzi. - Należy sprawdzić i jeżeli to konieczne przeprowadzić jej niwelację zapewniającą kąty proste na połaci oraz jej równą płaszczyznę. - W części okapowej rekomendowane jest użycie pasa nadrynnowego zaciągowego jako elementu nośnego do montażu arkuszy. Arkusze należy przygotować, wykonując w ich części startowej tzw. zaciąg, element zaczepowy o pas. - Mocowanie arkuszy w górę fali w rozstawie wkrętów maksymalnie co 700 mm, za pomocą wkrętów samowiercących typu TORX 4,8 x 60 mm w kolorze pokrycia. Należy zwrócić uwagę na siłę dokręcenia wkrętów, powinna zapewnić odpowiednie przyleganie arkusza do podkonstrukcji bez wgniecenia górnej części fali. Należy odpowiednio wyregulować siłę dokręcenia wkrętów używając do tego np. sprzęgła wkrętarki. - Zaleca się wykonanie wlotowej szczeliny wentylacyjnej okapu o przekroju min. 200 cm2 /1mb oraz w celu jej zabezpieczenia przed owadami i gryzoniami wykonanie specjalnej obróbki z blachy perforowanej. - Zalecana wylotowa szczelina wentylacyjna powinna mieć przekrój czterokrotnie mniejszy od wlotowej, licząc na jedną stronę połaci ( 50 cm2 /1mb). Zapewnia ją pozostawienie 60 mm szczeliny pomiędzy arkuszami przeciwległych połaci w kalenicy oraz obustronny montaż listwy podkalenicowej, w której specjalnie zaprojektowania perforacja zapewnia optymalny przepływ powietrza, chroniąc kalenicę przed wdmuchiwaniem wody opadowej i śniegu. Listwa podkalenicowa do TP26 SUPER jest także elementem nośnym do montażu obróbki kalenicy np. PROSTA PLUS. CIĘCIE - Do cięcia blach należy używać nożyc elektrycznych z głowicą rotującą. Po zakończeniu montażu bezwzględnie oczyścić powierzchnię z opiłków, wkrętów itp. W przypadku uszkodzenia powierzchni należy jak najszybciej wykonać niezbędny (punktowy) retusz, przy zastosowaniu lakieru odpowiedniego z oryginalnym kolorem blach. - W przypadku użycia szlifierki kątowej do cięcia blach powlekanych lub innych materiałów będących w zasięgu powstającego na skutek cięcia strumienia gorących opiłków, następuje utrata gwarancji. Reklamacje nie będą uwzględniane. __________________________ Blacha trapezowa TP-26 SUPER https://pruszynski.com.pl/produkt/blachy-trapezowe/blacha-trapezowa-na-dach/tp26super-blacha-trapezowa-na-dach/
    • Przy kolejnych porządkach tak zrobię, ale mimo to i tak stoi już parę lat. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Henryk: Jedyny na rynku legalny zestaw do przeróbki szamba. Warunek - trzeba mieć szczelne szambo. Procedura tak jak przy oczyszczalni. Montaż - 1 dzień. W końcu nie śmierdzi, a oczyszczone ścieki wykorzystuje do nawadniania iglaków...
    • To konieczność. Też próbowałem tylko wsuwać, ale wtedy nawet jak się człowiek oprze przypadkowo ręką o taki regał, to się mogą wysunąć. I półki wtedy lecą. Chociaż zaginanie nie jest łatwe. Najlepiej najpierw pod języczek wsuwać ostrze noża i lekko go ugiąć tak, aby później móc złapać koniec małymi kleszczykami i zagiąć już co najmniej o kąt prosty, a najlepiej jeszcze bardziej. Wtedy całość się trzyma, można regał przesuwać, przenosić i nic się nie dzieje.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...