Skocz do zawartości

Podłączenie kominka


Recommended Posts

Witam serdecznie.Mam pytanie czy mogę podłączyć kominek wolno stojący o mocy 6KW i wylocie spalin 130mm mieszkając na 4 pietrze i mając możliwość używania przewodu kominowego pod który był podłączony piec kaflowy zamontowany na 2 piętrze kamienicy.Pieca już nie ma i nie będzie i nikt tam się nie podłączy.Cały przewód kominowy jest wolny aż do piwnicy .Przewód kominowy jest w środku kamienicy z cegieł i ma wymiary 17cm na ponad 20cm.Od paleniska będzie do końca komina około 4m - mieszkam na poddaszu.Dziękuje i pozdrawiam.
Link do komentarza
Cytat

Witam serdecznie.Mam pytanie czy mogę podłączyć kominek wolno stojący o mocy 6KW i wylocie spalin 130mm mieszkając na 4 pietrze i mając możliwość używania przewodu kominowego pod który był podłączony piec kaflowy zamontowany na 2 piętrze kamienicy.Pieca już nie ma i nie będzie i nikt tam się nie podłączy.Cały przewód kominowy jest wolny aż do piwnicy .Przewód kominowy jest w środku kamienicy z cegieł i ma wymiary 17cm na ponad 20cm.Od paleniska będzie do końca komina około 4m - mieszkam na poddaszu.Dziękuje i pozdrawiam.



Kamienice ogrzewane piecami kaflowymi raczej nie posiadają ciągów wentylacyjnych , a to warunek do podłączenia kominka.

Zaproś do domu kominiarza - niech się wypowie - to na początek .
Link do komentarza
W zeszłym roku był kominiarz i ekspertyza zakończyła się tym że nie mogę bo z 2piętra ktoś korzysta.O niczym innym nie mówił poza fakturą.Teraz przewód kominowy mam dla siebie i chodzi o same parametry kominka i komina czy odpowiadają żebym znowu kominiarza nie wołał by usłyszeć na dzień dobry że nie mogę montować , a za przyjazd skasuje.

W kamienicy sąsiad ma legalnie podłączony tyle że na 1 piętrze a ja mam 4 piętro i 4m komina.
Link do komentarza
Cytat

Będąc na poddaszu mam możliwość chyba założyć wentylację ??.



icon_rolleyes.gif
nie rozumiem


Cytat

Jeżeli takowa by była to parametry komina będą odpowiadać kominkowi , czy z kominem też jest coś do przerobienia ??



...myślę , że taaa ..ale niech sie na miejscu wypowie kominiarz ( mimo wszystko ) .

Cytat

r-32 mam pytanie.Czy pomijając wentylację (którą i tak zamontuję dla bezpieczeństwa) wymiary komina jakie podałem czyli przekrój i wysokość są odpowiednie czy wymagają jakiejś korekty ??


Link do komentarza
głownie pytałem czy mogę podłączyć taki kominek pod ten komin - jego wymiary poprzeczne no i generalnie wysokość bo ma 4m od paleniska.A co do wentylacji to będzie bo nie mam zamiaru dymem oddychać.

no w razie czego oczywiście.

jeżeli parametry komina pasują do tego kominka -kozy to zaprosze kominiarza i dogadam warunki poprowadzenia wentylacji.Bo gdybyś mi odpisał że ten komin do tego nie pasuje to bym dał sobie spokój z kominkiem i nie wydawał ponownie na negatywną ekspertyzę.Dzięki
Link do komentarza
Witam ponownie.Był kominiarz i niby jest ok.Zrobi plan wentylacji czy coś w tym rodzaju-jak i gdzie mam ją zrobić.Niby w tym miejscu w którym się podłączę do przewodu kominowego jest mniejszy przekrój komina (na odległości niecałe 3m od wylotu jest mniejszy jak podawałem).Na wylocie 17cm na ponad 20cmPogadaliśmy i teoretycznie będę mógł podłączyć kozę,Będąc tak blisko wylotu z komina zastanawiam się nad założeniem tzw strażaka , który uniemożliwi wdmuchiwania dymu z powrotem do kominka tzw cofkę .Kominiarza jeszcze nie pytałem bo wpadł na moment tylko ocenić i przy wolnym czasie wróci z dokładnymi wytycznymi ,ale chciałbym poznać waszą opinię by nie potrzebnie wydawać kasy.No chyba że ten strażak jest naprawdę bardzo pomocny link do przykładowego strażka http://askot.krakow.pl/pl/p/NASADA-KOMINOW...INUS-FI130/8124 Pozdrawiam.
Link do komentarza
Cytat

Witam ponownie.Był kominiarz i niby jest ok.Zrobi plan wentylacji czy coś w tym rodzaju-jak i gdzie mam ją zrobić.Niby w tym miejscu w którym się podłączę do przewodu kominowego jest mniejszy przekrój komina (na odległości niecałe 3m od wylotu jest mniejszy jak podawałem).Na wylocie 17cm na ponad 20cmPogadaliśmy i teoretycznie będę mógł podłączyć kozę,Będąc tak blisko wylotu z komina zastanawiam się nad założeniem tzw strażaka , który uniemożliwi wdmuchiwania dymu z powrotem do kominka tzw cofkę .Kominiarza jeszcze nie pytałem bo wpadł na moment tylko ocenić i przy wolnym czasie wróci z dokładnymi wytycznymi ,ale chciałbym poznać waszą opinię by nie potrzebnie wydawać kasy.No chyba że ten strażak jest naprawdę bardzo pomocny link do przykładowego strażka http://askot.krakow.pl/pl/p/NASADA-KOMINOW...INUS-FI130/8124 Pozdrawiam.


Strażak jest pomocny. Sam posiadam takowy od początku i dlatego trudno mi powiedzieć czy lepiej, czy nie, ale sąsiad zabudował taki sam i jak mówi od tego czasu ciąg mu się znacznie poprawił.
Jeśli chodzi o kominek, czy kozę - jaki dobrać dobrać do przekroju komina, to oprócz opinii kominiarza równie ważne są zalecenia producenta odnośnie średnicy przewodu kominowego. Pamiętam, ze sam miałem z tym kłopot, a potrzebowałem tylko dopasować do średnicy 150mm. Dobrze byłoby, gdybyś miał też możliwość doprowadzenia świeżego powietrza bezpośrednio pod palenisko (oczywiście jeśli znajdziesz kominek z taką opcją).
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...