Skocz do zawartości

Koszt dobudowy domu


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam serdecznie!

Mam taki plan, na razie głeboko w głowie... Rodzice mają mały domek - ok 60m2, dwa pokoje z kuchnią i łazienką. Niestety, z tego co wiem, fundamenty są zbyt słabe by można było dom "podnieść" do góry (budowany w latach 30). No i pomyslałem sobie, żeby dobudować do niego z boku jakieś 50-70 m2 - miejsce jest, odpadły by koszty wszelkich przyłącz - prąd, woda, kanalizacja, gaz, (dotychczasowy kocioł gazowy byłby wymieniony na większy).
Z tego co czytam, to niektórzy 100m2 budują za 60 tys (materiały), tak więc czy jest szans by taka dobudowa zamknęła się kwocie ok 100 tys - materiały + robocizna, tak by choć jedno pomieszczenie nadawało się do użytku?

pozdrawiam Edytowano przez Krisek (zobacz historię edycji)
Napisano
Nas SSZ za 125 m2 wyszedł ok 150 tys z tego robocizny jest ok 42 tys - jesli sam to wybudujesz to mysle ze bez problemu ale instalacja i reszte tez bys musiał sam zrobić - i tym jednym pomieszczeniem bedzie raczej pokój a nie łazienka czy kuchnia bo to drozsza sprawa
Napisano
Ja buduję prawie sam. Do tej pory robocizna kosztowała Mnie ok 1000 zł - głównie przy zalewaniu fundamentów.
Jeżeli chcesz mieć tanią i solidną ekipę to musisz zacząć już ich szukać i zamawiać. Bardzo dobre ekipy mają zamówienia na 2 lata do przodu. Przykładowo szukałem ostatnio ekipy do wymurowania ściany z cegły pełnej - rozpiętość cenowa 20zł - 100 zł ]:->.

Jeżeli masz dużo samozaparcia, dysponujesz czasem i masz pojecie o majsterkowaniu - to dasz radę wybudować w tej kwocie.
Jeżeli chcesz tylko "zlecić i zapomnieć" to moim zdaniem nie dasz rady.
Napisano (edytowany)
Witam ponownie:) Sam się nie znam na budowaniu, ale może coś się nauczę! Mam za to wujka, który budował domy, hurtownie oraz znajomego prowadzącego małą firmę budowlaną, tak więc może się uda!
Teraz kwestia dostosowania jakiegoś prostego projektu, tak by się nadał do "dobudowy" do istniejącego domu.
Wiem na razie, że aby obniżyć koszty, trzeba wybrać prosty, dwuspadowy dach. bez piwnic, bez wodotrysków - i o to mi chodzi. Mam nadzieję, że zmieszcze się w projekcie architektonicznym + pozwolenia w ok. 10 tys (a może mniej).

pozdrawiam wszystkich budujących oraz marzących o własnym domu! Edytowano przez Krisek (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Witam ponownie:) Sam się nie znam na budowaniu, ale może coś się nauczę! Mam za to wujka, który budował domy, hurtownie oraz znajomego prowadzącego małą firmę budowlaną, tak więc może się uda!
Teraz kwestia dostosowania jakiegoś prostego projektu, tak by się nadał do nadbudowy.
Wiem na razie, że aby obniżyć koszty, trzeba wybrać prosty, dwuspadowy dach. bez piwnic, bez wodotrysków - i o to mi chodzi. Mam nadzieję, że zmieszcze się w projekcie architektonicznym + pozwolenia w ok. 10 tys (a może mniej).

pozdrawiam wszystkich budujących oraz marzących o własnym domu!



Wszystko fajnie, ale zacznij od działki. Jest Twoja? Jeśli nie - to nawet nie zaczynaj.


Bo nie dostaniesz PnB, wszystkie dokumenty bedzie musiał załatwiać właściciel, a gdy wybudujesz, to budynek nie bedzie twój.


A w ogóle, to wybrałeś kiepski dział na porady. Tu się nie udziela porad budowlanych. Załóż temat w innym dziale.
Napisano
Cytat

Wszystko fajnie, ale zacznij od działki. Jest Twoja? Jeśli nie - to nawet nie zaczynaj.


Bo nie dostaniesz PnB, wszystkie dokumenty bedzie musiał załatwiać właściciel, a gdy wybudujesz, to budynek nie bedzie twój.



No fajnie, bo akurat kilka lat temu zarówno działka jak i domek w którym mieszkają rodzice zostało przepisane na mnie, ze służebnością dla rodziców. Tak więc jestem właścicielem - sprawa uproszczona:)
Napisano
Cytat

A w ogóle, to wybrałeś kiepski dział na porady. Tu się nie udziela porad budowlanych. Załóż temat w innym dziale.



retro ma rację...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...