Skocz do zawartości

"Farba" klei się do wałka


Recommended Posts

Napisano
Witam.

Otóż mam taki problem: podczas malowania wałkiem zdarzają się miejsca gdzie farba(bądź gładź)odchodzi=lepi się do wałka zostawiając po sobie prześwity i efekt łuszczącej się ściany, Jeśli ktoś chciałby zapytać co było ze ścianą robione - zdrapana była całkowicie poprzednia stara farba, zdrapana była w większości poprzednia gładź(to co zostało nie chciało odejść od ściany chyba że bym wykuł z tynkiem), grunt, 2 warstwy gładzi+1na pokrycie małych zadrapań i otworków po pęcherzykach powietrza w gładzi, biała farba a na to kolor i przy drugiej warstwie koloru właśnie pojawiają się takie kwiatki(wałek wg mnie nieistotny a jeśli ktoś się z tym nie zgodzi to od razu niech uargumentuje dlaczego tylko w 2 miejscach a nie na wszystkich ścianach tak się zachowuje). Producentów używanych materiałów podawać nie będę bo wolę uniknąć tu sprzeczek osób faworyzujących dane marki. Chciałbym zapytać co z tymi kwiatkami zrobić ? Za rady co mogłem zrobić wcześniej i czego nie powinienem dziękuję z góry. Że mogę zdrapać wszystko i kłaść od początku zmieniając marki materiałów też wiem dlatego pytam konkretnie jak można się tego pozbyć, zmniejszyć widoczność owych kwiatków(są to 2 placki wielkości naleśnika dlatego wolałbym się tego pozbyć bez konieczności drapania i robienia od nowa ok 20m2 ściany).

Z góry dziękuję za wszystkie użyteczne rady

DSC01446.jpg



DSC01446.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Szanowny Panie,

za taki stan rzeczy odpowiada warstwa pyłu po szlifowaniu bądź cienka warstwa białej farby użytej jako podkład. Łuszczące się fragmenty farby najlepiej będzie usunąć tak, by przygotować powierzchnię do ponownego malowania – można je zdrapać za pomocą szpachelki. Jeżeli miejsca w których odchodzi farba będą szpachlowane, po przeszlifowaniu należy nanieść na nie warstwę Gruntu Polimerowego Uniwersalnego ACRYL-PUTZŸ http://www.acrylputz.pl/74/grunt-polimerowy-uniwersalny i następnie pomalować farbą nawierzchniową. Zastosowanie gruntu pozwoli na zwiększenie przyczepności podłoża i ułatwi aplikację farby.
  • 3 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witamy,

Polecamy nasz grunt - służy do gruntowania płyt kartonowo-gipsowych, tynków gipsowych, wapienno-cementowych, cementowych, podłoży betonowych, itp. Stosowany pod farby, tynki, tapety, jastrychy, posadzki wyrównujące i samopoziomujące, płytki ceramiczne, szpachlówki, kleje wewnątrz i na zewnątrz budynków. Gruntem zaleca się również malować tapety papierowe, które można następnie zmywać. Dzięki swojej dużej zdolności penetracji wnika w głąb podłoża, wzmacnia i zabezpiecza przed wilgocią, poprawia przyczepność oraz znakomicie wyrównuje chłonność, jednocześnie ją zmniejszając. Dla wylewek stanowi ochronną powłokę ułatwiając konserwację oraz zapobiegając osadzaniu się kurzu. Jako dodatek do zapraw cementowych zapobiega ich ewentualnemu pękaniu. Po wyschnięciu tworzy przeźroczystą, bezbarwną powłokę, która charakteryzuje się dużą elastycznością, przepuszczalnością pary wodnej, jest niepalna. Stosowany do wewnątrz i na zewnątrz pomieszczeń.
http://www.farbyzmotylkiem.pl/39,193,194,4,GRUNT

Pozdrawiamy,

Farby z Motylkiem
www.farbyzmotylkiem.pl
www.facebook.com/inspiracjezmotylkiem
  • 3 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
witam
Na pewno nie zaszkodzi zagruntować ścianę przed malowaniem przy pomocy pędzla 'ławkowca' - im ma gęstszy włos tym lepiej. Taki za 20-40 zł będzie dobry - po prostu droższy mniej chlapie podczas malowania. Ja następnie maluję gładź na biało (dzięki czemu ściana zyskuje jednolity kolor), a później dwa razy wybranym kolorem. Do malowania polecam wałki - raczej powyżej 15zł za sztukę. Tutaj tak samo jak z pędzlem - im gęstszy włos tym lepiej. Dobrze mieć jeden duży do dużych powierzchni i jak najmniejszy do wykańczania kątów i przy oknach.
Ja malowałem wszystko na biało (2 razy plus kawałek ściany przy suficie), następnie naklejam pasek taśmy papierowej na ścianie przy samym suficie (oczywiście jak farba wyschnie). Na końcu maluję dwa razy ściany kolorem (z tym, że wnęki okien pozostawiam białe) a po wyschnięciu farby odklejam pasek przy suficie i małym pędzelkiem maluję miejsca jeśli gdzieś odpadła farba razem z taśmą.
Warto i zaznaczam , że po oszlifowaniu gladzi trzeba dobrze wyczyścić ściany i pomieszczenie z pyłu. Nawet po idealnym czyszczeniu nie ma gwarancji że farba malowana na drugą warstwę miejscami się nie przyklei do wałka. Stosując najlepsze unigrunty nie ma pewności.
Pozdrawiam Edytowano przez tomasz234 (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Do takiego mieszkania nie montował bym więcej niż 2,5kW. Ważniejsza od mocy jest umiejętność obchodzenia się z tym urządzeniem. Jedna jednostka zainstalowana z w salonie z kuchnią wystarczy.  WiFi to już standard i to polecam (zdarza się, że w najtańszych chińczykach aplikacje nie działają), reszta jest zbędna. Zwróć uwagę na poziom hałasu. Ja mam Mitsubishi Heavy oraz Fuji. Klimatyzatorem Fuji 2,5kW ogrzewam zimą dom 70m2.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...