Skocz do zawartości

"Farba" klei się do wałka


Recommended Posts

Witam.

Otóż mam taki problem: podczas malowania wałkiem zdarzają się miejsca gdzie farba(bądź gładź)odchodzi=lepi się do wałka zostawiając po sobie prześwity i efekt łuszczącej się ściany, Jeśli ktoś chciałby zapytać co było ze ścianą robione - zdrapana była całkowicie poprzednia stara farba, zdrapana była w większości poprzednia gładź(to co zostało nie chciało odejść od ściany chyba że bym wykuł z tynkiem), grunt, 2 warstwy gładzi+1na pokrycie małych zadrapań i otworków po pęcherzykach powietrza w gładzi, biała farba a na to kolor i przy drugiej warstwie koloru właśnie pojawiają się takie kwiatki(wałek wg mnie nieistotny a jeśli ktoś się z tym nie zgodzi to od razu niech uargumentuje dlaczego tylko w 2 miejscach a nie na wszystkich ścianach tak się zachowuje). Producentów używanych materiałów podawać nie będę bo wolę uniknąć tu sprzeczek osób faworyzujących dane marki. Chciałbym zapytać co z tymi kwiatkami zrobić ? Za rady co mogłem zrobić wcześniej i czego nie powinienem dziękuję z góry. Że mogę zdrapać wszystko i kłaść od początku zmieniając marki materiałów też wiem dlatego pytam konkretnie jak można się tego pozbyć, zmniejszyć widoczność owych kwiatków(są to 2 placki wielkości naleśnika dlatego wolałbym się tego pozbyć bez konieczności drapania i robienia od nowa ok 20m2 ściany).

Z góry dziękuję za wszystkie użyteczne rady

DSC01446.jpg



DSC01446.jpg

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Szanowny Panie,

za taki stan rzeczy odpowiada warstwa pyłu po szlifowaniu bądź cienka warstwa białej farby użytej jako podkład. Łuszczące się fragmenty farby najlepiej będzie usunąć tak, by przygotować powierzchnię do ponownego malowania – można je zdrapać za pomocą szpachelki. Jeżeli miejsca w których odchodzi farba będą szpachlowane, po przeszlifowaniu należy nanieść na nie warstwę Gruntu Polimerowego Uniwersalnego ACRYL-PUTZŸ http://www.acrylputz.pl/74/grunt-polimerowy-uniwersalny i następnie pomalować farbą nawierzchniową. Zastosowanie gruntu pozwoli na zwiększenie przyczepności podłoża i ułatwi aplikację farby.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
Witamy,

Polecamy nasz grunt - służy do gruntowania płyt kartonowo-gipsowych, tynków gipsowych, wapienno-cementowych, cementowych, podłoży betonowych, itp. Stosowany pod farby, tynki, tapety, jastrychy, posadzki wyrównujące i samopoziomujące, płytki ceramiczne, szpachlówki, kleje wewnątrz i na zewnątrz budynków. Gruntem zaleca się również malować tapety papierowe, które można następnie zmywać. Dzięki swojej dużej zdolności penetracji wnika w głąb podłoża, wzmacnia i zabezpiecza przed wilgocią, poprawia przyczepność oraz znakomicie wyrównuje chłonność, jednocześnie ją zmniejszając. Dla wylewek stanowi ochronną powłokę ułatwiając konserwację oraz zapobiegając osadzaniu się kurzu. Jako dodatek do zapraw cementowych zapobiega ich ewentualnemu pękaniu. Po wyschnięciu tworzy przeźroczystą, bezbarwną powłokę, która charakteryzuje się dużą elastycznością, przepuszczalnością pary wodnej, jest niepalna. Stosowany do wewnątrz i na zewnątrz pomieszczeń.
http://www.farbyzmotylkiem.pl/39,193,194,4,GRUNT

Pozdrawiamy,

Farby z Motylkiem
www.farbyzmotylkiem.pl
www.facebook.com/inspiracjezmotylkiem
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
witam
Na pewno nie zaszkodzi zagruntować ścianę przed malowaniem przy pomocy pędzla 'ławkowca' - im ma gęstszy włos tym lepiej. Taki za 20-40 zł będzie dobry - po prostu droższy mniej chlapie podczas malowania. Ja następnie maluję gładź na biało (dzięki czemu ściana zyskuje jednolity kolor), a później dwa razy wybranym kolorem. Do malowania polecam wałki - raczej powyżej 15zł za sztukę. Tutaj tak samo jak z pędzlem - im gęstszy włos tym lepiej. Dobrze mieć jeden duży do dużych powierzchni i jak najmniejszy do wykańczania kątów i przy oknach.
Ja malowałem wszystko na biało (2 razy plus kawałek ściany przy suficie), następnie naklejam pasek taśmy papierowej na ścianie przy samym suficie (oczywiście jak farba wyschnie). Na końcu maluję dwa razy ściany kolorem (z tym, że wnęki okien pozostawiam białe) a po wyschnięciu farby odklejam pasek przy suficie i małym pędzelkiem maluję miejsca jeśli gdzieś odpadła farba razem z taśmą.
Warto i zaznaczam , że po oszlifowaniu gladzi trzeba dobrze wyczyścić ściany i pomieszczenie z pyłu. Nawet po idealnym czyszczeniu nie ma gwarancji że farba malowana na drugą warstwę miejscami się nie przyklei do wałka. Stosując najlepsze unigrunty nie ma pewności.
Pozdrawiam Edytowano przez tomasz234 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • kroki jakie wykonałem: - jak masz możliwość wejścia do sąsiadów i wykonania fotek łazienki to byłoby przydatne ale nie konieczne - zgłosiłem sprawę do dewelopera jako reklamacje - deweloper przekazał sprawę zarządcy - ustalane było czy była zgoda na takie przeróbki - była wizja lokalna zarządcy (wiadomo że potwierdziło się że rury są w ścianie) - zarządca po wizji nakazał sąsiadce przywrócić ściany do stanu pierwotnego (sąsiadka zlała temat) - zgłosiłem zgłosiłem sprawę do Nadzoru budowlanego przez Epuap - nadzór wykonał wizje lokalną u sąsiadki oczywiście potwierdziło się wkucie - wykonałem na własną rękę jeszcze ekspertyzę/orzeczenie techniczne  ściany które wykazało że masa ściany jest za mała(rzeczoznawca budowlany) - był sprawdzane projekty czy ktoś czasem nie zezwolił na zmianę usytuowania rur itd. z tego co wiem w PINB'ach takich spraw zaczyna przybywać właściwie są zalewani tego typu sprawami. u nas ludzie dopiero zaczynają dochodzić swoich praw jeśli chodzi o sprawy akustyki we własnych mieszkaniach, mój brat który jest inżynierem budownictwa w Niemczech mówi że tam akustyka to bardzo poważny temat i nie wmawia się ludzia takich głupot jak to że mogli sobie wybudować dom, Ogólnie na forach u nas opisując takie sprawy możemy napotkać tylko i wyłącznie hejt. powołałem się na: - Co do zasady w obiektach wielorodzinnych obowiązuje zakaz pogarszania akustyki już po wybudowaniu budynku mieszkalnego. - instrukcji użytkowania lokalu(w regulaminie mamy wpisane że jest zakaz wkuwania) oraz na: rt. 5.pkt 1 Ustawy Prawo Budowlane a w szczególności rozdział IX Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie i stanowią wadę trwałą w tej części obiektu. Zgodnie z § 323. 1 W.T . Budynek i urządzenia z nim związane powinny być zaprojektowane i wykonane w taki sposób, aby poziom hałasu, na który będą narażeni użytkownicy lub ludzie znajdujący się w ich sąsiedztwie, nie stanowił zagrożenia dla ich zdrowia, a także umożliwiał im pracę, odpoczynek i sen w zadowalających warunkach. PS:staram się aktualizować temat na forach aby pomóc innym jak sobie z tym radzić. mogę powiedzieć tylko tyle że na pewno nie odpuszczę nawet jakby to miało trwać jeszcze 5 lat
    • Witam  wszystkich chciałbym się poradzić gdyż robię dla dziecka pokój  w starym pomieszczeniu przylegającym do domu  i będę dostawial ściankę porothermu 10  przy starej ścianie zewnętrznej.   Z hasioka ogólnie całość jest z zewnątrz ocieplona styropianem ,pytanie moje brzmi czy murujc nowa ścianę jest konieczność dania dodatkowej izolacji między ścianami jakąś wełną 50 czy nie trzeba?
    • Co to za działanie, jak od początku listopada ciemno, głucho i ponuro.
    • Napisaliśmy obszerny artykuł o działaniu instalacji fotowoltaicznej w zimie + wykres wydajności instalacji przez cały rok. Zapraszamy do lektury: https://evolive.pl/fotowoltaika-zima/   Poniżej wykres dla instalacji 6,3kW:
    • @podczytywacz Trafne spostrzeżenie. Dzięki. Fakt. Praktyki brak. Może najpierw spróbuję ogarnąć jedną ścianę i zobaczę jak to będzie się zachowywało. Bo nie śpieszy mi się z tym, żebym musiał zrobić wszystko za jednym podejściem. Ewentualnie wezmę jakąś farbę bliżej matu, ale żeby to nie był 100% mat. To co miałem w głowie to chyba "eggshell" a nie satyna. Tak czy siak. Dzięki za czujność i oczywiście za dobre spostrzeżenie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...